کشیدن پوست بعد لاغری - دکتر وفایی

کشیدن پوست بعد لاغری


این روزها اکثر مردم به دنبال زیبایی و تناسب اندام بیشتر هستند. گاهی اوقات خانم‌ها و آقایان در اثر نوسانات وزن، بای پس معده یا اسلیو معده دچار افتادگی پوست می‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل راه‌های مختلفی اعم از تغییر سبک زندگی، روش‌های غیرتهاجمی و عمل کشیدن پوست بعد از لاغری استفاده می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص عمل کشیدن پوست بعد از لاغری، مزایا / معایب و کاندیداهای مناسب این روش در اختیارتان قرار دهیم.

کشیدن پوست بعد لاغری - دکتر وفایی

عامل اصلی شل شدن و افتادگی پوست چیست

پوست وسیع‌ترین اندام بدن انسان است که در برابر عوامل بیرونی مانند یک سد محافظتی عمل می‌کند. پوست ترکیبی از پروتئین‌هایی مانند الاستین و کلاژن است که به آن حالت انعطاف پذیری یا کشسانی می‌دهد. عوامل متعددی مانند میزان وزن از دست رفته بدن، مدت زمان واقعی ماندن در حالت اضافه وزن، افزایش سن، تأثیرات محیطی و آلاینده‌ها یا استعدادهای ژنتیکی باعث افتادگی پوست می‌شوند. بعد از بروز این مشکل افراد دچار مشکلاتی مانند کاهش فعالیت، اختلالات حرکتی، آسیب‌دیدگی‌های پوستی و کاهش اعتماد به نفس می‌شوند.

کشیدن پوست بعد از لاغری

روش‌های مختلفی برای کشیدن پوست بعد از لاغری وجود دارد به‌عنوان‌مثال:

  • لیفت پوست پایین تنه: در این لیفت بافت‌های اضافه و پوست پشت، شکم، ران و باسن برداشته می‌شود.
  • لیفت پوست بالا تنه: در این لیفت چربی‌های اضافه و پوست سینه و پشت برداشته می‌شود.
  • لیفت ران: در لیفت ران بافت اضافه ناحیه داخل و بیرون ران برداشته می‌شود.
  • لیفت بازو: لیفت بازو یا براکیوپلاستی به منظور برداشتن بافت اضافه و پوست بازوها انجام می‌شود.
  • ابدومینوپلاستی: این روش به منظور جراحی زیبایی شکم انجام می‌شود. در این فرآیند پوست اضافی ناحیه شکم برداشته می‌شود.

در هر کدام از روش‌های گفته شده پوست افتاده بدن‌ترمیم می‌شود. این جراحی به ۱ الی ۴ روز مراقبت پزشکی احتیاج دارد و دوران نقاهتش بین ۲ هفته تا ۱ ماه متغیر است. لیفت پوست به مراقبت‌های بسیار جدی احتیاج دارد زیرا احتمال خونریزی یا بروز عفونت در روزهای بعد از عمل تا رسیدن به سطح مطلوب وجود دارد.

مراحل جراحی کشیدن پوست

  • در مرحله اول بیمار باید بیهوش شود. این جراحی به دلیل تهاجمی بودن و برش‌های وسیع حتماً تحت بیهوشی انجام می‌شود.
  • با توجه به نوع جراحی برش‌هایی بر اساس الگوهای مشخص شده در نواحی تعیین شده مانند کشاله، ران، کفل، باسن یا شکم ایجاد می‌شود.
  • بعد از ایجاد برش، پزشک پوست‌های اضافه بدن را برمی‌دارد.
  • و در آخر بخیه‌های حمایتی عمیق در بافت‌های تحتانی ضروری است تا قوام جدید را شکل دهند.
  • نتایج این جراحی سریعاً مشهود است ولی برای مشاهده نتایج نهایی ۲ سال زمان لازم است.

مراقبت‌های لازم بعد از جراحی کشیدن پوست

دوران بهبودی با توجه به نوع عمل فرق می‌کند. معمولاً در جراحی‌های کم تهاجمی مانند لیفت بازو یا سینه دوران بهبودی کوتاه‌تر است. این بیماران می‌توانند بعد از یک هفته فعالیت‌های ورزشی سبک را انجام دهند و به محل کار برگردند. در عمل‌های گسترده‌تر مانند لیفت باسن، لیفت ران یا ابدومینوپلاستی دوران بهبودی طولانی‌تر و بین ۲ تا ۳ هفته است.

کشیدن پوست بعد لاغری - دکتر وفایی

کاندیداهای مناسب عمل کشیدن پوست

  • افرادی که نواحی متعدد بدنشان دچار شلی و افتادگی شده است.
  • اشخاص سالمی که از بیماری خاصی رنج نمی‌برند.
  • اشخاصی که دخانیات از جمله سیگار نمی‌کشند.
  • اشخاصی که نقطه نظر مثبت و اهداف واقع‌گرایانه‌ای دارند.
  • افرادی که متعهد به داشتن سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب و تمرینات ورزشی هستند.

عوارض شایع جراحی کشیدن پوست

جراح تمام عوارض مختص جراحی کشیدن پوست بدن را در جلسه مشاوره به بیمار توضیح می‌دهد ولی عوارض کشیدن پوست بدن در حالت کلی شامل درد، تورم و حساسیت پوستی در بسیاری از بیماران، عوارض پس از بی‌هوشی، وجود عفونت، بهبود ضعیف ضخم می‌شود. تخصص و مهارت جراح در جراحی کشیدن پوست بدن از اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

کشیدن پوست بعد لاغری - دکتر وفایی

نکات مهم پس از جراحی کشیدن پوست بدن

  • بعد از جراحی پوشش‌ها و بانداژهایی روی برش‌ها اعمال می‌شوند. ممکن است لوله کوچک و باریکی زیر پوست موقتاً قرار داده شود تا از این طریق هر خون یا مایع اضافی که بعد از جراحی جمع می‌شود را خشک کند.
  • جراحی لیفت بدن جراحی بزرگی است و نیاز به زمان ریکاوری زیادی دارد. درد و ناراحتی ابتدا با داروهای درون وریدی و درون عضلانی مدیریت می‌شوند و بعدها می‌توان با داروهای خوراکی این درد را کنترل کرد.
  • احتمال دارد جراح توصیه کند بیمار از یک برنامه غذایی خاصی برای مدتی تبعیت کند.
  • ممکن است بنا به توصیه جراح لازم باشد پوشش کمپرس پزشکی بپوشید و تنها در زمان استحمام آن را دربیاورید. پوشش‌های جراحی معمولاً دو روز بعد از جراحی برداشته می‌شوند که در آن زمان دوش گرفتن مجاز است.
  • فعالیت‌های بعد از جراحی بیمار محدود خواهد شد تا زمانی که دوره نقاهت به پایان برسد. محدودیت‌ها شامل اجتناب از انجام ورزش و برداشتن بیشتر از ۵ پوند یا بالاتر هستند. (البته قدم زدن بعد از جراحی توصیه می‌شود.)
  • بیشتر بیماران نیاز به چهار تا شش هفته زمان ریکاوری دارند تا به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. به‌طور کلی باید شش تا هشت هفته منتظر بمانند تا ورزش را شروع کنند؛ چرا که فشاری نباید روی ناحیه مداوا وارد شود. تقریباً ۷۵ درصد ورم بعد از شش هفته و ۹۰ درصد آن بعد سه ماه فروکش خواهد کرد.
  • به خاطر داشته باشید که یک جراح خوب باید تمامی مدارک معتبر لازم را داشته باشد، در زمینه لیفتینگ متخصص باشد، تجربه و مهارت‌های لازم را داشته باشد تا نتیجه عمل شما رضایت بخش و قابل قبول باشد.
کشیدن پوست بعد لاغری - دکتر وفایی

کلام آخر

هزینه جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری با توجه به نوع روش درمانی فرق می‌کند. پزشک در جلسه حضوری و بعد از معاینات اولیه بهترین روش درمانی را توصیه می‌کند. این روش بر اساس شرایط جسمانی اهداف و انتظارات بیمار تعیین می‌شود.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *