کاشت ابرو

ریزش ابرو به اندازه ریزش مو مساله نگران‌کننده‌ای است. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها در این شرایط از محصولات آرایشی برای بهبود ظاهر ابروها استفاده می‌کنند، درحالی‌که امروزه روش‌های دائمی مانند کاشت ابرو برای رفع کم‌پشتی و نازکی ابروها وجود دارد.

کاشت ابرو باید توسط جراح پلاستیک و با پیوند موهای خود شما انجام شود. زیرا به دقت و دانش زیادی در مورد آناتومی، طراحی ابرو، کشیدن و روش کاشت نیاز دارد.

اگرچه کاشت ابرو ساده به نظر می‌رسد، اما پیش از انجام آن مسائلی مانند هزینه، خطرات و عوارض جانبی باید در نظر گرفته شوند. مطالعه این مطلب می‌تواند کمک کند تا متوجه شوید که این روش جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

کاشت ابرو - دکتر وفائی

نحوه انجام جراحی کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن فولیکول‌های پیوندی مو (گرافت‌ها) به ناحیه ابروی شما منتقل می‌شوند. در واقع هدف این است که موهای جدید از این گرافت‌ها رشد کنند و ظاهری پرتری ایجاد کنند. نحوه انجام آن دقیقا شبیه به کاشت مو سر است، فقط با این تفاوت که برای پیوند ابرو از موهای پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش به‌عنوان بانک مو اهداکننده استفاده می‌شود.

هنگامی‌که گرافت‌های مو برداشته می‌شوند، قبل از اینکه توسط جراح روی نواحی خالی پوست ابروهای شما کاشته شوند، آن‌ها را تا یک ساعت در یک ظرف حاوی محلول نمک سرد قرار می‌دهند. سپس جراح برش‌های کوچکی در محل‌های پیوند در ابروهای شما ایجاد و شروع به کاشت می‌کند. کل فرآیند حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. کاشت ابرو معمولا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نمی‌کنید.

چه کسانی از کاشت ابرو سود می‌برند؟

اصولا افراد به دلایل زیر نیاز به کاشت ابرو دارند:

  • سوختگی بخشی از پوست ناحیه ابرو
  • ماندن جای زخم روی ابرو در اثر آسیب پوستی مانند جراحی تومور
  • ابتلا به بیماری تریکوتیلومانیا (زمانی‌که افراد از میل غیرقابل کنترل برای کندن موهای ابرو خود رنج می‌برند)
  • ریزش ابرو یا مژه به‌دلیل کم‌کاری غده تیروئید

گروه دیگری از افرادی‌که ممکن است به کاشت پیوند ابرو نیاز داشته باشند، کسانی هستند که از هیپرویتامینوز A رنج می‌برند. هیپرویتامینوز A وضعیتی است که در آن سطح ویتامین A در بدن شما خیلی زیاد و سمی باشد.

مقدار ویتامین A توصیه‌شده برای بزرگسالان ۱۹ سال به بالا، ۴۳۰۰ واحد بین‌المللی در روز است. حداکثر میزان مجاز آن ۱۰۰۰۰ واحد بین‌المللی است. اگر بیش‌ازحد ویتامین A مصرف کنید، می‌تواند باعث ریزش موهای سر و ابروهای شما شود.

البته ریزش مو به‌دلیل هایپرویتامینوز A همیشه دائمی نیست. در برخی موارد پس از کاهش مصرف ویتامین A ریزش مو اصلاح می‌شود.

کاشت ابرو - دکتر وفائی
کاشت ابرو - دکتر وفائی

مزایا و معایب کاشت ابرو

‌ ابروها نقش مهمی در کادربندی صورت شما دارند. اصولا برخی از افراد با ابروهایی ضخیم و فراوان به دنیا می‌آیند، درحالی‌که برخی دیگر ابروهای نازک و کم‌پشتی دارند. با توجه به اینکه علاوه‌بر زیبایی، ابروها نقش مهمی در کنترل عرق و رطوبت محیط اطراف چشم نیز دارند، ریزش آن‌ها می‌تواند با بروز مشکلاتی همراه شود. در این موارد، کاشت ابرو می‌تواند گزینه‌ای دائمی برای کمک به تغییر ظاهر ابروهای شما و پرتر نشان دادن آن‌ها باشد.

بزرگترین مزیت کاشت ابرو، طبیعی بودن ظاهر آن است زیرا موهای جدید متعلق به خود شخص هستند. از طرفی، می‌تواند نیاز به آرایش ابرو را محدود کند.

تنها نکته منفی این روش، هزینه بالای آن است. هم‌چنین ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فولیکول‌های جدید شکل بگیرند و شاهد نتایج کامل باشیم. البته این احتمال نیز وجود دارد که فولیکول‌های جدید رشد نکنند و به اصطلاح پیوند پس‌زده شود.

مشاوره رایگان برای کاشت ابرو

آگر میخواهید برای کاشت ابرو اقدام کنید و نمی‌دانید از کجا و چگونه اقدام کنید، سوالات زیادی در رابطه با کاشت ابرو دارید و پاسخی برای آنها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیدا نمی‌کنید، خیلی ساده می‌توانید با مطب دکتر وفائی تماس بگیرید و مشاوره رایگان قبل از عمل دریافت کنید.

  • آدرس:سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه ۵ واحد ۵۰۵

نکات قابل توجه بعد از کاشت ابرو

پس از انجام این عمل، پوسته‌ای در اطراف فولیکول‌های تازه پیوندشده شروع به تشکیل می‌کند. این مساله بخشی طبیعی از روند بهبود است و پس از چند روز رفع می‌شود.

ممکن است تا پنج روز کبودی و تورم خفیفی در ناحیه مورد نظر وجود داشته باشد. برای بهبودی سریع‌تر، هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار باید از اسپری سالین استفاده کنید. معمولا پزشک پس از جراحی داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک‌ها و استروئیدهای خوراکی را برای کنترل التهاب، درد و عفونت تجویز می‌کند.

ممکن است لازم باشد تا ۳ هفته پس از جراحی از ورزش شدید اجتناب کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا خروج چرک با جراح خود تماس بگیرید.

بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای کاشته‌شده خواهید بود. این مساله کاملا طبیعی است زیرا موهای جدید ابروهای شما باید طی چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین، ممکن است لازم باشد موهای کاشته‌شده را به اندازه موهای قبلی کوتاه کنید. پس از گذشت ۸ تا ۹ ماه می‌توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید.

کاشت ابرو - دکتر وفائی
کاشت ابرو - دکتر وفائی

خطرات و عوارض احتمالی کاشت ابرو

یکی از خطرات بالقوه کاشت ابرو این است که فولیکول‌های جدید دچار مرگ سلولی شوند. در چنین مواردی، ممکن است مجبور شوید این روش را دوباره انجام دهید. خطراتی نیز در ارتباط با خود جراحی کاشت ابرو وجود دارند که عبارتند از:

  • خونریزی بیش‌ازحد
  • آسیب عصبی
  • التهاب و تورم
  • کبودی
  • عفونت
  • ماندن جای زخم

قبل از کاشت ابرو، جراح سابقه پزشکی شما را با شما بررسی می‌کند. حتما هرگونه بیماری زمینه‌ای و همچنین هر دارو یا مکملی را که در حال حاضر مصرف می‌کنید را ذکر کنید. چراکه در صورت ابتلا به بیماری‌های انعقادی مانند هموفیلی یا بیماری‌های متابولیک مانند دیابت ممکن است با عوارض جانبی شدیدی مواجه شوید.

هزینه کاشت ابرو

این مساله به عوامل مختلفی مانند تعداد پیوند مورد نیاز، شرایط بالینی بیمار و مهارت جراح بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک زیبایی دکتر وفائی تماس بگیرید.

سخن آخر

بنابراین، کاشت ابرو ممکن است برای کسانی‌که از ظاهر ابروهای فعلی خود راضی نیستند و خواهان یک راه‌حل دائمی هستند، نتایج بلندمدتی ارائه دهد. توصیه می‌کنیم اگر تصمیم به انجام کاشت ابرو دارید، برای کاهش خطرات و احتمال پس‌زدن پیوند مو، زمانی را برای یافتن بهترین جراح پلاستیک و زیبایی اختصاص دهید.

دکتر حمیدرضا وفایی به‌عنوان جراح فوق تخصص زیبایی در تهران، با بیش از یک دهه سابقه، آماده ارائه مشاوره و خدمات لازم به شما در این زمینه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *