لیفت سینه

با افزایش سن، بارداری، شیردهی و تغییرات شدید وزن؛ سینه‌های شما خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهند و به‌مرور زمان آویزان می‎شوند. لیفت سینه یا ماستوپکسی (Mastopexy)، جراحی برای تغییر شکل و سفت کردن آن‌ها است. هم‌چنین می‌تواند عدم تقارن و سایر نواقص را بهبود بخشد. معمولا در طی لیفت سینه پوست اضافی اطراف سینه‌ها نیز برداشته می‌شود و اندازه هاله‎ها کاهش می‎یابد.

جالب است بدانید که می‌توان این روش را با جراحی بزرگ کردن یا کوچک کردن سایز سینه نیز ترکیب کرد. در ادامه می‎توانید با نحوه انجام آن آشنا شوید.

مزایای انجام جراحی لیفت سینه

در طی ماستوپکسی، جراح پلاستیک می‎تواند:

• بافت سینه‎ها را به سمت بالا بکشد.
  • ظاهر سینه‎های شما را با یکدیگر متقارن یا یکسان کند.
  • اندازه آرئول‎ها (ناحیه تیره اطراف نوک پستان‎ها) را کاهش دهد.
  • پوست اضافی سینه‎ها را که ممکن است در طول زمان کشیده شده باشد، بردارد.
  • شکل ظاهری سینه‎ها را کمی گردتر کند.
  • بافت سینه‎ها را سفت کند تا بتوانند بهتر از نوک سینه‎ها و آرئول‎ها حمایت کنند.

نحوه انجام جراحی لیفت سینه

جراحان لیفت سینه را با استفاده از چند روش مختلف انجام می‎دهند. اینکه پزشک شما از کدام تکنیک استفاده می‎کند به اندازه و شکل سینه‎ها و میزان افتادگی آن‌ها بستگی دارد.

قبل از عمل، جراح احتمالا از شما می‎خواهد که مصرف داروهای ضدانعقاد (مانند آسپرین و وارفارین) و ضدالتهاب (مانند ناپروکسن و ژلوفن) را متوقف کنید زیرا خطر خونریزی حین جراحی را افزایش می‎دهند. اگر سیگاری هستید، باید حدود چهار هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن در توانایی بدن شما برای بهبودی پس از جراحی اختلال ایجاد می‌کند و می‎تواند باعث بروز مشکلات جدی در روند ترمیم زخم مانند از دست دادن پوست نوک سینه شود.

از مراحل انجام عمل لیفت سینه می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ابتدا جراح علامت‌گذاری می‌کند تا بتواند موقعیت جدید نوک سینه‎ها را مشخص کند.
  • سپس برای تسکین درد، دارویی به نام بیهوشی دریافت خواهید کرد و در طول جراحی خواب خواهید بود. به این روند بیهوشی عمومی می‎گویند.
  • جراح یک برش در اطراف آرئول‎ها ایجاد می‎کند. بریدگی معمولا از قسمت جلوی سینه تا پایین هاله کشیده می‌شود. هم‌چنین ممکن است تا کناره‎های هاله نیز گسترش یابد.
  • به کمک برش ایجادشده و برداشتن بافت اضافی، جراح سینه‎های شما را به سمت بالا می‎کشد و شکل آن‎ها را تغییر می‎دهد. سپس آرئول‎ها را به موقعیت صحیح منتقل می‎کند و ممکن است اندازه آن‎ها را نیز کاهش دهد.
  • جراح پوست اضافی را برمی‏دارد تا ظاهری سفت‎تر به سینه‎های شما بدهد.
  • در نهایت برش‎ها را با بخیه، چسب‎های پوستی یا نوار جراحی می‏بندد. جراحان معمولا سعی می‌کنند برش‌ها را در قسمت‌هایی از پستان ایجاد کنند که کمتر قابل مشاهده باشند.

بلافاصله بعد از رفع بیهوشی می‌توانید نتایج لیفت سینه را مشاهده کنید. سینه‎های شما سفت‎تر، حجیم‎تر و جوان‎تر به نظر می‎رسند.

نکات قابل توجه و مدت زمان بهبودی بعد از انجام جراحی لیفت سینه

سینه‎های شما ممکن است تا چند هفته پس از جراحی متورم و دردناک باشد. به‎همین‎دلیل، پزشک برای تسکین به شما داروهای ضدالتهاب و ضددرد می‎دهد. همچنین می‎توانید از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم و درد کاهش پیدا کند.

شما باید دو تا سه هفته پس از جراحی از سوتین جراحی یا سوتین غیرسیمی استفاده کنید. هم‌چنین برای کمک به بالا نگهداشتن قفسه سینه باید به پشت بخوابید. اصولا درد، کبودی و تورم باید پس از چند هفته از بین برود. ممکن است بین ۲ تا ۱۲ ماه طول بکشد تا سینه‌های شما شکل نهایی خود را بگیرند. از بلند کردن اجسام سنگین و ورزش شدید به مدت دو تا چهار هفته پس از جراحی خودداری کنید.

معمولا تیم جراحی شما دستورالعمل‌های لازم را براساس نوع جراحی و مدت زمان بهبودی ارائه می‌دهند. بسیاری از زنان حدود یک هفته بعد از جراحی می‌توانند فعالیت‌های ملایم مانند پیاده‌روی را شروع کنند. در صورت کنترل وزن و عدم بارداری و شیردهی، آثار زیبایی لیفت سینه تا چندین سال باقی می‎مانند.

عوارض و خطرات احتمالی جراحی لیفت سینه

مانند هر عمل جراحی، لیفت سینه نیز می‎تواند خطراتی داشته باشد. مواردی چون:

• جمع شدن خون یا مایع در بافت سینه‎ها که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد.
  • ماندن جای زخم یا اسکار که برخی از آن‌ها ممکن است ضخیم یا دردناک باشند.
  • بهبود ضعیف بافت در محل برش‌های ایجادشده
  • از دست دادن احساس در سینه یا نوک سینه که ممکن است موقتی باشد.
  • شکل نامتقارن سینه‎ها
  • لخته شدن خون
  • نیاز به انجام مجدد جراحی
  • در موارد نادر از دست دادن همه یا قسمتی از نوک پستان و آرئول

پس از جراحی، در صورت مواجهه با موارد زیر فورا با پزشک خود تماس بگیرید:

• رنگ سینه‎های شما قرمز است و هنگام لمس پوست آن احساس گرما می‎کنید.
  • تب شما بیش از ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد است.
  • خون یا مایعات دیگر از محل برش تراوش می‌کند.
  • درد قفسه سینه یا مشکل تنفسی دارید.

هزینه جراحی لیفت سینه

معمولا این مساله به عوامل مختلفی مانند میزان افتادگی سینه، شرایط بالینی بیمار و میزان مهارت و تجربه جراح پلاستیک بستگی دارد. در واقع علاوه‎بر هزینه جراحی، ممکن است مجبور شوید هزینه‎های زیر را جداگانه بپردازید:

• آزمایش‎های پزشکی
  • بیهوشی
  • داروهای تجویزی
  • خرید لوازم بعد از جراحی مانند سوتین مخصوص
  • حق‎الزحمه جراح

می‌توانید در این زمینه با کلینیک زیبایی دکتر وفائی، به‏عنوان یکی از بهترین مراکز لیفت سینه در تهران، تماس بگیرید.

لیفت سینه - دکتر وفائی

بنابراین، جراحی لیفت سینه با رفع افتادگی بافت پستان‎ها می‎تواند ظاهر آن‌ها را بهبود بخشد. خوشبختانه تکنیک‎‌های جدیدتر لیفت سینه باعث کاهش محل برش و جای زخم می‎شوند. برای حفظ ظاهر جدید خود، سعی کنید از تغییرات وزنی پیشگیری کنید.

ممکن است بعد از این جراحی نتوانید به کودک خود شیر بدهید. پس اگر قصد دارید در آینده باردار شوید، قبل از انجام این روش با جراح خود مشورت کنید. تیم پشتیبانی کلینیک زیبایی دکتر وفائی آماده ارائه اطلاعات لازم به شما هستند. از این فرصت عالی استفاده کنید!

۲ دیدگاه ها

• دوست عزیز این تصاویر با هوش مصنوعی درست شدن و تصویر بیماران دکتر نیستن، ما روی حریم خصوصی افراد همیشه حساس بودیم و هستیم.