عمل کشیدن پوست - دکتر وفائی

زیبا بودن ظاهر به‌خصوص پوست صورت، مزایای زیادی برای فرد دارد. اعتمادبه‌نفس و احساس جوانی از جمله‌ی این مزایاست. احساس شادی که به دنبال احساس جوانی می‌آید، زندگی فرد را بهتر می‌کند. با افزایش سن‌وسال و کاهش زیبایی طبیعی پوست، بسیاری از افراد به کشیدن پوست و یا لیفت صورت روی می‌آورند. لیفت صورت در واقع راهکاری برای از بین بردن چین و چروک‌های آن است. برخی تصور می‌کنند که کشیدن پوست تنها به‌صورت محدود می‌شود. این تصور غلط است و نقاط دیگر بدن مثل پا نیز می‌توانند لیفت شوند. در گذشته عمل کشیدن پوست یک عمل جراحی محسوب می‌شد، اما امروزه می‌توان از روش‌های غیرجراحی نیز به لیفت صورت پرداخت. در این مقاله قصد داریم به بررسی عمل کشیدن پوست و مزایا و معایب و روش‌های مختلف آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

عمل کشیدن پوست - دکتر وفائی

عمل کشیدن پوست چطور انجام می‌شود؟

شاکله‌ی این عمل همان‌طور که از نام آن پیداست، کشیدن پوست است. در روش جراحی پزشک در ناحیه فک محل رویش موها، برش‌هایی ایجاد می‌کند. سپس پوست را از این ناحیه می‌کشد و بخیه می‌زند. این برش‌ها به دلیل قرار داشتن در ناحیه‌ی کناری صورت، قابل مشاهده نیستند. عمل کشیدن پوست تنها برای صورت انجام نمی‌شود. برخی از افراد در اثر چاقی و لاغری دچار در ناحیه ران خود دچار پوست شل یا اضافه می‌شوند. در ناحیه شکم نیز چنین اتفاقی رایج است. در این نواحی از بدن نیز می‌توان با عمل جراحی پوست را کشید و به سفتی و زیبایی آن کمک کرد.

تنها روش برای انجام لیفت پوست، جراحی نیست. امروزه روش‌های مختلفی برای این عمل وجود دارند. یکی از روش‌ها هایفوتراپی است که برای از بین بردن غبغب نیز به کار می‌رود. در این روش با استفاده از امواج فراصوت، روی بافت لایه‌های زیرین پوست تأثیر گذاشته و پوست را سفت و زیباتر نشان می‌دهد.

روش لیزر آر اف فرکشنال نیز روش دیگری برای لیفت پوست است. در این روش پوست تحریک به کلاژن‌سازی می‌شود و در نتیجه لیفت و جوان‌سازی شکل می‌گیرد. لیفت صورت با نخ نیز از روش‌های رایج کشیدن پوست است. در این روش که شباهت زیادی به روش جراحی دارد، نخ‌های نازکی وارد پوست می‌شوند و با قرارگیری مناسب، پوست را بالا نگه می‌دارند.

به‌طورکلی عمل کشیدن پوست شامل روش‌های گوناگونی می‌شود. به‌غیراز مواردی که نام بردیم روش‌های میکرونیدلینگ، میکرودرم آبریژن، اندولیفت، تزریق فیلر و بوتاکس از روش‌های رایج برای کشیدن پوست هستند. روش تزریق فیلر و بوتاکس روش‌هایی هستند که در سال‌های اخیر با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند.

کاندیداهای عمل کشیدن پوست چه کسانی هستند؟

عمل کشیدن پوست عملی نیست که برای همه مناسب باشد. معمولاً افرادی که سن بالای ۴۰ سال دارند به این عمل توصیه می‌شوند. بااین‌وجود اگر شرایط پوست متناسب با سن نباشد نیز می‌توان به این عمل دست زد. افرادی که سیگاری هستند نمی‌توانند به عمل کشیدن پوست دست بزنند. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده نیز نمی‌توانند جراحی کشیدن پوست را انجام دهند.

افراد برای انجام این عمل باید ثبات وزن داشته باشند و بیماری خاص پوستی نداشته باشند. استفاده از برخی داروها مثل داروهای رقیق‌کننده خون نیز برای این عمل نامناسب است. به‌طورکلی قبل از انجام عمل کشیدن پوست باید آزمایشاتی انجام دهید و از سلامت فاکتورهای ایمنی بدن خود مطمئن شوید.

عمل کشیدن پوست - دکتر وفائی

مزایای عمل کشیدن یا لیفت پوست

ازبین‌رفتن چین‌وچروک‌ها و داشتن پوستی صاف و یک‌دست که شما را تا ۱۰ سال جوان‌تر نشان می‌دهد اولین مزیت عمل لیفت صورت است. در عمل کشیدن پوست، افتادگی و شل بودن پوست برطرف می‌شود و فرد از داشتن پوستی سفت و سالم لذت می‌برد. افتادگی خط فک، غبغب، افتادگی گونه، خط خنده و چروک‌های اطراف بینی در این عمل بهبود می‌یابند.

عمل کشیدن پوست - دکتر وفائی

عوارض عمل لیفت پوست

عوارض عمل کشیدن پوست برای همه اتفاق نمی‌افتد. در واقع شرایط فرد، مهارت پزشک و کیفیت دستگاه و مواد مصرفی در روش‌های غیرجراحی، همه روی عوارض این عمل تأثیر دارند. یکی از عوارض مهم عمل کشیدن پوست، هماتوم است. این عارضه در انتظار افراد سیگاری و افراد مبتلا به فشارخون است. در این عارضه خون زیر پوست متورم می‌شود و به بافت پوست آسیب وارد می‌کند. در صورت مشاهده‌ی علائم هماتوم سریع به پزشک مراجعه کنید تا درمان شما آغاز شود.

اسکار یا جای زخم، عارضه‌ی دیگر این عمل است. هرچند پزشک بامهارت خود می‌تواند این زخم‌ها را در نواحی غیرقابل‌مشاهده ایجاد کند و استفاده از درمان‌های موضعی نیز برای بهبود آن تأثیر زیادی دارد. عارضه‌ی دیگر عمل لیفت پوست، امکان آسیب به عصب صورت است. عفونت نیز دیگر عارضه‌ی رایج است که در اکثر جراحی‌ها انتظار آن را داریم. باید سعی شود با انتخاب پزشک مناسب و رعایت دقیق نکات بعد از عمل که توسط پزشک گوشزد خواهد شد، از عفونت جلوگیری کنیم.

عمل کشیدن پوست - دکتر وفائی

مراقبت‌های بعد از عمل کشیدن پوست

از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل کشیدن پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم مصرف مشروبات الکلی و سیگار و قلیان به مدت دو هفته
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک به‌صورت مرتب
  • استفاده از مواد غذایی ضدالتهاب در رژیم غذایی
  • انجام ندادن کارهای سنگین به مدت دو هفته
  • استفاده از آب و مایعات برای کمک به بهبود صورت
  • مراجعه‌ی به‌موقع به پزشک برای ویزیت و کشیدن بخیه‌ها
عمل کشیدن پوست - دکتر وفائی

جمع‌بندی

عمل کشیدن پوست و یا لیفت پوست، عملی است که با استفاده از جراحی، پوست بیمار کشیده می‌شود و از حالت شل و آویزان و پر چین‌وچروک بیرون می‌آید. روش‌های کشیدن پوست و لیفت صورت در انواع غیر از جراحی نیز وجود دارند. از جمله رایج‌ترین این روش‌ها می‌توان به تزریق بوتاکس و فیلر اشاره کرد. لیفت با نخ نیز از روش‌های محبوب برای کشیدن پوست است. در این مقاله ضمن معرفی انواع این روش‌ها، به نحوه انجام عمل کشیدن پوست نیز اشاره کردیم. در ادامه مزایا و معایب کشیدن پوست به همراه مراقبت‌های بعد از عمل و افراد مناسب برای انجام این جراحی نیز بیان شدند. امیدواریم توانسته باشیم با این مطلب به اطلاعات شما در خصوص این عمل زیبایی کمک کرده باشیم.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *