لیفت صورت با عمل

لیفت صورت با عمل: این عمل صورت را ۵ تا ۱۰ سال جوانتر نشان میدهد. لیفتینگ معمولاً در افراد بالای ۴۰ ساله انجام میشود. در این عمل از طریق کشیدن پوست صورت و بافت زیرٱن چروک پوستی کاهش مییابد. لیفت صورت را هم می توان با سایر اعمال زیبایی مثل لیفت گردن، بلفاروپلاستی، لیفت ابرو و پیشانی به طور همزمان انجام داد. سن متقاضی، جنس پوست وی، میزان کشیدن پوست و عضلات زیر پوست همگی بر نتیجه عمل موثرند.

لیفت صورت با عمل

عوامل موثر در تغییرات پوستی

تماس با آفتاب از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این تغییرات است. نور آفتاب یک التهاب مزمن در پوست ایجاد میکند که منجر به متلاشی شدن عواملی میشود که پوست را شاداب و جوان نگه میدارند. عوامل دیگری مانند کاهش وزن، استرسهای زندگی روزمره، مصرف کم مایه جات ٕ استفاده از الکل و سیگار و استعداد ژنتیکی، در روند ایجاد تغییرات در چهره اثرگذار میباشند.

نحوه عمل جراحی لیفت صورت با عمل

در حین لیفت صورت با عمل جراح  برشی در راستای شقیقه، جلو و پشت گوش ها ایجاد می کنند. بنابراین برش عملا قابل مشاهده نیست. پوست از ساختار زیرین خود جدا می شود ماهیچه ها به بالا و عقب کشیده می شوند و اجازه می دهد پوست در موقعیت مکانی جدیدی قرار بگیرد.

لیفت صورت با عمل

در طول لیفت صورت با عمل فرد تحت بیهوشی سبک خواهید بود و هیج دردی حس نخواهید کرد.در این عمل، از بیحسی موضعی با همراه تزریق داروهای آرامبخش یا بیهوشی عمومی استفاده میشود. مدت زمان این عمل، در حدود سه الی چهار ساعت است.اکثر برشها، در داخل خط مو و در داخل چروکهای طبیعی صورت قرار میگیرد تا بعد ها جای عمل به دید نیاید.

نکات لازم بعد از لیفت صورت با عمل

۱-در ۱ تا ۲ روز پس از عمل، بانداژها برداشته شوددر این زمان فرد متوجه تورم و تغییر رنگ در برخی از قسمتهای صورت میشود.در صورت وجود ورم و کبودی، نگرانی وجود ندارد، چون پس از مدتی به وضعیت کاملا طبیعی برمیگردد

۲- تورم در ۳ روز اول پس از جراحی افزایش پیدا کرده و طی ۷ الی ۱۰ روز کاملٱ از بین می رود

۳-بعد از ۱۰ روز بعد از عمل بخیهها کشیده میشوند.بعد از ۲ هفته میتوان به فعالیتهای معمول برگشت و پس از ۶ تا ۸ هفته ورزش را شروع کرد.

۴-در روزهای اول بعد از لیفت صورت با  عمل، باید از هر گونه فعالیتی که فشار خون را بالا می برد، خودداری کرد.

توصیه های قبل از لیفت صورت با عمل

لیفت صورت با عمل

۱-شب قبل از عمل، حمام نمایید و سر خود را بشویید

۲-.هنگام ورود به اتاق عمل، صورت شما باید فاقد هر گونه آرایشی باشد بهتر است

۳-یک هفته قبل از عمل تا یک هفته بعد از عمل، از خوردن داروهای رقیق کننده خون مانند ٱسپرین خوداری کنید.

مراقبتهای بعد از لیفت صورت با عمل جراحی

۱- تا چند روز بعد از لیفت صورت با عمل جراحی فعالیتهای خود را کم کرده و استراحت نمایید.

۲-در موقع خوابیدن، سر بالاتر از بدن قرار گیرد قرار دادن کمپرس سرد روی محل عمل، باعث کاهش تورم و خونریزی میگردد

۳-تا چند هفته پس از لیفت صورت با عمل جراحی  ممکن است احساس کشیدگی پوست صورت را داشته باشید که برطرف خواهد شد.کم حسی و یا بی حسی لاله گوش تا چند هفته طبیعی است.

۴-بعد از عمل، آنتی بیوتیک تجویزی را مصرف کنید.تا مدتی بعد از عمل، از استعمال دخانیات پرهیز کنید. از تماس مستقیم با تابش آفتاب دوری کرده و از کرمهای ضدآفتاب استفاده کنید. حرکات صورت، مثل جویدن را کمتر انجام دهید.

لیفت صورت یا عمل

نتایج لیفت صورت با عمل

به علت تفاوتهای فردی، هیچگاه افراد مختلف نتایج یکسانی از این لیفت صورت با عمل جراحی  به دست نمیآورند افراد باید بدانند که.نتایج این جراحی  دائمی نیست و با افزایش سن و اثرات جاذبه، ممکن است نیاز به تکرار این عمل باشد.در اکثر بیماران حداقل ۸ تا ۱۰ سال بعد، نیاز به تکرار عمل احساس نمیگردد.

عوارض جانبی لیفت صورت با جراحی

۱-خونریزی ٕ چرک کردگی و از کار افتادن موقت اعصابی که باعث حرکات صورت می شوند ٕ از جمله ریسک های این عمل می باشند

۲-.در موارد نایابی ٱسیب دیدن عصب های ما هیچه های صورت باعث از کار افتادن حرکت ٱن قسمت از صورت می شود.

۳- به دلیل کاهش خونرسانی به فولیکولهای مو و یا ٱسیب دیدگی مستقیم ٱنها در محل برش ٕ ریزش موقتی در این مناطق مشاهده شده که پس از مدتی به حالت عادی خود باز می گردد و موها دوباره رشد می کنند.

برای ارزیابی بیمار  برای نیاز به لیفت صورت می‌توان به نکات زیر توجه کرد

۱-چین‌ های عمیق در گونه‌ ها و شلی پوست روی برجستگی‌ های گونه

۲- وجود یک چین عمیق از کناره بینی تا کناره دهان

۳- شلی پوست، چین‌ها و ستون‌های عمودی یا چربی اضافی در گردن

۴- شل شدن پوست با افزایش سن

علل افتادگی و شل شدن پوست صورت

لیفت صورت با عمل

۱-علل وراثتی و ژنتیک
۲-افزایش سن
۳-جنس
۴-قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید
۵-شرایط محیطی
۶-اشعه های خطرناک
۷-استفاده از مواد شیمیایی

گاهی جراح با تجربه در کنار لیفت صورت، لیفت ابرو را نیز انجام می دهد که هیچ گونه دردی ندارد و نتایج آن بسیار مطلوب می باشد. البته این کار  بسته به این دارد مراجعه فرد به یک جراحی پلاستیک باتجربه دارد. اغلب لیفت صورت را با نخ انجام می دهند نواع لیفت صورت با نخ شامل :

۱-لیفت صورت با نخ پلی دی اکسان (PDO)

PDO یا (POLYDIOXAN ONE) این نخ ها هیچ گونه عفونت و یا التهابی را به همراه ندارد و به محض نفوذ به پوست اقدام به فیبروبلاست می نماید. این عارضه باعث تحریک کلاژن و فعالیت آن می نماید. این پروسه ۴ تا ۵ ماه نیاز به دوره درمانی دارد. ولی از ماندگاری بالایی برخوردار می باشد.

۲-لیفت صورت با نخ سیلوئت

نخ سیلوئت یکی دیگر از نخ هایی ایمن برای لیفتینگ صورت می باشد. این نوع نخ تا ۲ سال ماندگاری دارد. نخ سیلوئت برای افرادی که پوست ضخیم و کلفتی دارند، مناسب ترین گزینه می باشد.

هزینه لیفت صورت  با عمل جراحی

لیفت صورت با عمل

هزینه عمل جراحی لیفت صورت به عوامل زیر بستگی دارد:

هزینه لیفت صورت به تعداد قسمت هایی است که درمان روی آن صورت می گیرد، در نتیجه هزینه لیفت صورت نیز متغیر می باشد و بسته به میزان نخ و جنس آن دارد. و از دیگر  موارد میشود به :

۱-دستمرد  جراح
۲-هزینه‌های امکانات بیمارستانی و جراحی
۳-هزینه‌های بیهوشی
۴- محل جغرافیایی
۵-نوع عمل انجام‌شده

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *