سایز پروتز سینه

بالا رفتن سن و پشت سرگذاشتن دوران بارداری و شیردهی در خانم‌ها از عواملی هستند که موجب تغییر وضعیت کشسانی پوست و ایجاد افتادگی در سینه‌ها می‌شود. پروتز سینه یکی از جراحی‌های زیبایی است که با بهبود وضعیت ظاهری سینه موجب بالارفتن اعتماد به نفس خانم‌ها می‌شود. اما لازم است بدانید انتخاب سایز پروتز سینه در موفقیت جراحی اهمیت زیادی دارد.

با توجه به اینکه استقبال از جراحی پروتز در بین خانم‌ها زیاد است، قصد داریم در این مطلب عوامل با اهمیتی که در انتخاب سایز پروتز سینه تاثیر می‌گذارد را معرفی کنیم و شما را با عواقب انتخاب سایز نامناسب پروتز آشنا
کنیم.

سایز پروتز سینه - دکتر وفائی

پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه شیوه‌ای از عمل‌های زیبایی است که در آن ماده‌ای به نام پروتز داخل سینه متقاضی عمل قرار می‌گیرد تا سینه بزرگ‌تر و خوش‌فرم‌تر شود. با توجه به اینکه این جراحی موجب اثرات مطلوبی در ظاهر خانم‌ها می‌شود و می‌تواند رضایت آن‌ها را جلب کند، تقاضا برای این جراحی بالاست.

فقط لازم است جراحی تحت نظر پزشک با مهارت انجام شود و سایز پروتز سینه به درستی انتخاب شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای پروتز سینه هستند؟

  • خانم‌هایی که به طور ارثی سینه‌های کوچک یا متقارن دارند.
  • خانم‌هایی که به دلیل سرطان سینه یکی از سینه‌ها یا هر دوی آن را از دست داده‌اند.
  • خانم‌هایی که به دلیل بارداری و شیردهی، بالارفتن سن یا کاهش وزن شدید دچار افتادگی سینه شده‌اند.
سایز پروتز سینه - دکتر وفائی

چه عواملی در انتخاب سایز پروتز سینه تاثیرگذار است؟

پروتز سینه در سایزهای مختلف تولید می‌شود و هر فردی باید مناسب‌ترین سایز پروتز را انتخاب کند. انتخاب سایز مناسبپروتز به چندین عامل بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

سایز سینه‌ی فرد متقاضی عمل

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین سایز برای انجام جراحی پروتز سینه توجه به اندازه‌ی سینه است. قطعاً کسی که سینه‌های ریزی دارد نمی‌تواند از پروتز سایز بزرگ استفاده کند زیرا بافت‌های سینه نمی‌توانند پروتز بزرگ را تحمل کنند.

تناسب سایز سینه با اندام‌های دیگر بدن

از طرف دیگر انتخاب سایز مناسب با اندام‌های دیگر بدن فرد در تناسب باشد موجب ایجاد ظاهری بهتر در فرد می‌شود. درحالی‌که سایز نامناسب پروتز بعد از جراحی نتیجه‌ی عکس بر ظاهر فرد می‌گذارد.

به طور مثال کسانی که بعد از دوران شیردهی برای جراحی پروتز اقدام می‌کنند، به دلیل اینکه بافت سینه‌ی آن‌ها شل شده است باید پروتز بزرگ و با قطر مناسب انتخاب کنند تا سینه‌ی آن‌ها به طور کامل پر شود.

با توجه به اینکه ساختار جسمانی بدن خانم‌ها با هم تفاوت دارد، قطر سینه‌ی آن‌ها با قطر قفسه سینه آن‌ها در ارتباط است. پزشک در انتخاب پروتز ابعاد فوق را در نظر می‌گیرد تا بعد از جایگذاری پروتز ظاهری بدشکل برای بیمار ایجاد نشود. زیرا اگر فاصله‌ی بین دو پستان با جراحی پروتز کمتر یا بیشتر از حد معمول شد زیبایی و تناسب اندام از دست می‌رود..

سایز پروتز سینه - دکتر وفائی

تحمل بافت اطراف سینه

با اینکه بیشت متقاضیان جراحی پروتز، دوست دارند از سایزهای بزرگ پروتز استفاده کنند، اما تمام افراد واجد شرایط جایگذاری پروتز بزرگ نیستند. یکی از موارد با اهمیتی که جراحان با تجربه هنگام انتخاب پروتز به آن توجه می‌کنند، میزان تحمل بافت‌های اطراف سینه است زیرا به طور مستقیم بر نتیجه‌ی جراحی تاثیر می‌گذارد.

ممکن است پزشک در جلسه‌ی معاینه‌ی سینه برای انجام جراحی به این نتیجه برسد که بافت سینه به دلیل کیفیت نامطلوب، تحمل وزن پروتز بزرگ را ندارد و فرد را درگیر عوارض جراحی می‌کند. به همین دلیل با اطلاع این موضوع به بیمار تصمیم می‌گیرد از سایزهای کوچک‌تر پروتز استفاده کند اما ریسک‌های ناشی از جراحی را کاهش دهد.

سبک زندگی و مراقبت‌های بعد از عمل

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر سایز انتخاب سایز پروتز سینه تاثیرگذار است، سبک زندگی فرد بعد از جراحی است. لازم است فرد مراقبت‌های بعد از عمل را به دقت انجام دهد، فعالیت‌های سنگین ورزشی انجام ندهد، سوتین مناسب بپوشد تا سینه‌ها دچار افتادگی نشوند. بنابراین کسانی‌ که مجبورند بعد از عمل فعالیت‌های سنگین انجام دهند و نمی‌توانند مراقبت‌ها را به خوبی رعایت کنند، نباید از سایز بزرگ پروتز سینه استفاده کنند. زیرا میزان افتادگی سینه در اثر فعالیت و وزن زیاد پروتز بیشتر می‌شود.

مشاوره رایگان برای پروتز سینه

آگر میخواهید برای پروتز سینه اقدام کنید و نمی‌دانید از کجا و چگونه اقدام کنید، سوالات زیادی در رابطه با پروتز سینه دارید و پاسخی برای آنها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیدا نمی‌کنید، خیلی ساده می‌توانید با مطب دکتر وفائی تماس بگیرید و مشاوره رایگان قبل از عمل دریافت کنید.

  • آدرس:سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه ۵ واحد ۵۰۵

عوارض استفاده از سایز پروتز نامناسب چیست؟

انتخاب بهترین سایز پروتز و توجه به عوامل موثر بر سایز آن باعث می‌شود فردی که عمل را انجام داده درگیر خطرات یا عوارض ناشی از جراحی نشود.

به طور مثال افرادی که سینه‌های کوچکی دارند، اما اصرار دارند، از سایز پروتز بزرگ‌تر استفاده کنند، بعد از چند سالبا افزایش سن دچار تغییر شکل در بافت سینه می‌شوند و مجبورند درد ناشی از یک انتخاب اشتباه را به دوش بکشند.

انتخاب سایز بزرگ پروتز در برخی افراد ممکن است از درد فراتر رود و موجب ایجاد افتادگی در سینه‌ها یا منتشر شدن درد آن در قسمت کمر و شانه شود.

روش‌های تشخیص بهترین سایز پروتز سینه

روش قدیمی انتخاب سایز مناسب برای پروتز سینه به این صورت است که در جلسه‌ی معاینه‌، پزشک سیلیکون‌ها با ابعاد مختلف که در جراحی می‌تواند روی سینه‌ی فرد قرار بگیرد را بر روی سینه امتحان می‌کند تا بتواند با نظر بیمار مناسب‌ترین سایز را انتخاب کند. این روش هم به بیمار و هم به پزشک کمک می‌کند تا تصمیم درستی در مورد سایز بگیرند.

اما در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی روش‌های سه بعدی هم می‌توانند یک تصویر پیش نمایش از پروتز به فرد نشان داده می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند چندین سایز مختلف را روی بدن فرد به نمایش بگذارد تا در نهایت بهترین سایز با مشورت پزشک و بیمار انتخاب شود و بیمار از نتیجه‌ی نهایی پروتز پیش آگهی داشته باشد.

جمع بندی

تغییر وضعیت ظاهری سینه و افتادگی در آن باعث می‌شود بسیاری از خانم‌ها برای ایجاد ظاهری بهتر نسبت به انجام جراحی پروتز سینه رغبت پیداکنند. با توجه به اینکه میزان کشسانی پوست و اندازه‌ی سینه‌ها در خانم‌ها با هم تفاوت دارد، تمام افراد نمی‌توانند از یک سایز مشخص پروتز استفاده کنند و اندازه‌ی مناسب پروتز برای هر فرد متفاوت است. در این مطلب اهمیت سایز مناسب پروتز و عواملی که بر انتخاب مناسب‌ترین سایز پروتز تاثیر می‌گذارد را بررسی کردیم.

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *