پروتز سینه در کرج - دکتر وفائی

پروتز سینه در کرج


پروتز سینه در کرج، یکی از پرتقاضاترین جراحی‌های پلاستیک محسوب می‌شود که هرساله تعداد زنان زیادی نسبت به انجام آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این جراحی برای بزرگ کردن و حجم‌دهی به سینه‌ها انجام می‌شود و در بالا بردن اعتمادبه‌نفس خانم‌ها تاثیر بسزایی دارد. البته لازم است که پیش از انجام این جراحی، با تمام مسائل مربوط با آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را در رابطه با این جراحی بگیرید.

پروتز سینه در کرج - دکتر وفائی

مراحل پروتز سینه در کرج

به‌طورکلی روند پروتز سینه در کرج به نوع پروتز انتخابی شما و محل قرار‌گیری آن بستگی دارد. این جراحی که تحت بیهوشی انجام می‌شود، معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌شود. جراح پلاستیک در این مدت‌زمان پوست زیر سینه یا کنار سینه را برش می‌دهد و پروتز انتخاب شده را در محل برش، بین بافت سینه و عضله قفسه سینه قرار می‌دهد. گاهی‌اوقات پروتز پشت عضله سینه نیز قرار می‌گیرد.

پس از جایگذاری پروتز سینه، پزشک برش‌های ایجاد شده را با استفاده از بخیه و پانسمان می‌بندد و جراحی به پایان می‏رسد. در ادامه شرایط شما موردبررسی قرار می‌گیرد، گاهی‌اوقات افراد چند ساعت بعد از جراحی مرخص می‌شوند و در برخی از مواقع، یک شب را در بیمارستان تحت‏نظر می‌مانند. همچنین باید گفت که در برخی از مواقع، هفته‌های اول سینه‌ها فرم غیرطبیعی دارند و این یک موضوع کاملا طبیعی است و پس از چند هفته یا چند ماه برطرف می‌شود.

انواع پروتز سینه براساس شکل

پروتزهای سینه به‌طورکلی به دو مدل، یعنی مدل گرد و اشکی تقسیم می‌شوند، اما براساس برجستگی این سه مدل سه دسته دیگر، یعنی پروتز با برجستگی کم، پروتز با برجستگی زیاد و پروتز با برجستگی خیلی زیاد دارند. حال در ادامه با ویژگی‌ هریک از مدل‌ها آشنا خواهیم شد.

پروتز سینه مدل گرد

پروتز مدل گرد که با نام پروتز راند نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین انواع پروتزها است. این پروتز با سالین یا سیلیکون مایع پر می‌شود و اگر دچار پارگی شود، مایع درون آن‌ به بیرون نشت پیدا خواهد کرد. نکته مثبتی که در رابطه با مدل گرد پروتز وجود دارد، این است که این پروتز ظاهر بسیار طبیعی ایجاد خواهد کرد و در شرایط مختلف، مانند زمانی که به پشت دراز می‌کشید، مانند سینه‌های طبیعی تغییر شکل می‌دهد.

پروتزهای گرد برای افرادی که به‌دنبال سینه‌های بزرگ، گرد و با ظاهری نرم هستند مناسب خواهد بود. شما می‌توانید این پروتز را در سایز و قطرهای مختلفی انتخاب کنید. همچنین این پروتز برای افرادی که به‌دلیل سرطان سینه‌های خود را تخلیه کرده‌اند نیز مناسب است.

پروتز سینه مدل اشکی

دومین مدل پروتز سینه، مدل قطره اشکی است. این مدل ظاهری دارد که گویا قسمت بالای آن از بخش پایینی، کم حجم‌تر است. این پروتز بافتی دارد که مانع از چرخش آن در داخل سینه می‌شود، بنابراین نباید توقع داشته باشید که این مدل پروتز مانند مدل گرد آزادانه بچرخد و ظاهر طبیعی داشته باشد.

پروتز مدل اشکی معمولا از جنس سیلیکون است و همان‌طورکه از نامش پیدا است، ظاهری شبیه به قطره اشک دارد. این پروتز صدمه نمی‌بیند و اگر ضربه‌ای به آن وارد شود، ژل‌های درون آن به بیرون نشت پیدا نخواهند کرد. این مدل پروتز، به شکلی است که از نوک سینه به سمت استخوان سینه شیب پیدا می‌کند که این ویژگی همانند ویژگی سینه‌های طبیعی است.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای پروتز سینه نیستند؟

اگر شما در دوران بارداری یا شیردهی هستید، کاندیدای مناسبی برای پروتز سینه محسوب نخواهید شد، زیرا متخصصان جراحی زیبایی معتقد هستند که در این دوران سینه‌های شما تغییر سایز می‌دهند و نمی‌توان سایز واقعی سینه را متوجه شد. از همین رو توصیه می‌شود تا اتمام دوره بارداری و شیردهی صبر کنید تا سایز سینه شما دوباره ثابت شود؛ در چنین حالتی متخصص می‌تواند با توجه به سایز واقعی سینه شما بهترین تصمیم را در رابطه با انجام پروتز سینه در کرج بگیرد.

پروتز سینه در کرج - دکتر وفائی

آیا می‌توان مدت‌زمان ماندگاری پروتز سینه را افزایش داد؟

دقت داشته باشید که پروتزهای سینه نیز مانند سایر محصولات ساخت بشر، عمر مشخصی دارد و پس از چند سال کهنه و فرسوده می‌شوند و مسلما زیبایی خود را از دست می‌دهند. طبق بررسی‌های صورت گرفته و آمار به‌دست آمده، پروتزها بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارند و پس از گذشت این مدت‌زمان باید تعویض شوند.

حال شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش آید که آیا راهی برای افزایش مدت‌زمان ماندگاری پروتز سینه در کرج وجود دارد یا خیر که باید گفت بله. رعایت برخی نکات و مراقبت‌ها باعث می‌شود که پروتز سینه‌ی شما برای مدت‌زمان طولانی‌تری سالم و خوش‌فرم باقی بماند.

پروتز و لیفت سینه - دکتر وفائی
  • استفاده از سوتین‌های مناسب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بعد از اتمام جراحی انجام دهید، استفاده از سوتین و گن‌های مناسب در دوران نقاهت است. این سوتین و گن‌ها به حفظ فرم سینه‌های شما کمک می‌کنند و اگر از آن‌ها به‌درستی استفاده نکنید، سینه‌های شما دوباره به‌حالت قبل برمی‌گردند و دچار افتادگی می‌شوند.

  • ثابت نگه داشتن وزن

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث تغییر بافت سینه‌ها شود، می‌توان به کاهش و افزایش مداوم وزن اشاره کرد. از همین رو باید گفت که اگر می‌خواهید بافت سینه‌ها تغییر نکنند و از فرم اولیه خارج نشوند، باید وزن و تناسب اندام خود را در یک محدوده مشخص ثابت نگه دارید.

  • انتخاب یک جراح پلاستیک حرفه‌ای

انتخاب یک جراح پلاستیک حرفه‌ای از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند باعث افزایش مدت‌زمان ماندگاری پروتز شود. در نتیجه شما باید انجام این جراحی را به شخصی که در انجام این جراحی تجربه بالایی دارد واگذار کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

دکتر حمیدرضا وفائی، یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک است که پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک، فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه‌هایی چون جراحی سینه بهترین عملکرد را داشته است، بنابراین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام پروتز سینه در کرج محسوب می‌شود.

پروتز سینه در کرج - دکتر وفائی

چه افرادی مجبور به تعویض پروتز سینه هستند؟

تعویض پروتز سینه همیشه به‌دلیل کهنه و فرسوده شدن پروتزهای قبلی نیست، گاهی‌اوقات شرایط دیگری پیش می‌آید که فرد مجبور می‌شود پروتزهای خود را عوض کند؛ این شرایط عبارتند از:

  • عدم رضایت کافی از مدل و سایز پروتز سینه
  • جابه‌جا یا پاره شدن پروتز درون بافت
  • رخ دادن انقباض‌های کپسولی
پروتز سینه در کرج - دکتر وفائی

جمع‌بندی

انجام پروتز سینه در کرج یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی‌ها محسوب می‌شود. این جراحی به زیبایی، بزرگ شدن و حجیم شدن‌ سینه‌های شما کمک می‌کند و باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شما می‌شود. بنابراین اگر به هر دلیلی سینه‌های کوچک، نامتقارن یا بد شکل دارید، می‌توانید با انجام پروتز این مشکلات را برطرف کنید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

۱۱ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *