لیفت پوست صورت

لیفت پوست صورت :با بالا رفتن سن و پیر شدن، شل شدن و افتادگی پوست روندی غیرقابل‌انکار و گریزناپذیر است اما با به کار بستن برخی ترفندها و البته با روش‌های جدید پزشکی مثل روش‌های مختلف لیفت  پوست صورت که برخی از آن‌ها بدون درد و خونریزی هم هستند می‌توان پیری پوست را به تأخیر انداخت.

لیفت پوست صورت

ظاهر صورت هرفرد  همان چیزی است که دیگران شمارا با آن می‌شناسند. چهره‌ی شما، نقطه‌ی کانونی ارتباط با دنیای بیرون است. لیفت پوست  صورت بدون جراحی و عمل لیفت صورت  یک عمل جراحی ضد پیری کلاسیک  محسوب میشود که می‌تواند آثار قابل‌توجه ای  را برای افرادی که به دنبال جوان‌سازی صورت با اثرات طولانی‌مدت هستند بدنبال داشته باشد اساس انجام جراحی لیفت پوست صورت ساده است

عمل لیفت پوست صورت یا کشیدن پوست چیست

حقیقت این است که پوست بدن انسان در سال‌های نخست زندگی به دلیل تجمع چربی زیر پوست قابلیت ارتجاعی زیادی دارد اما با بالا رفتن سن و با کم شدن چربی زیر پوست این قابلیت ارتجاعی کم‌کم کاهش پیدا می‌کند و نخستین چین‌وچروک‌ها روی پوست افراد  ظاهر می‌شوند.

این تغییر شکل پوست بیش از همه در پوست صورت که بیشتر در معرض آلودگی‌های محیطی، آفتاب و نور است بیشتر نمود پیدا می‌کند. از سوی دیگر عواملی مثل کم‌وزیاد شدن وزن، سیگار کشیدن، مصرف الکل و البته ژنتیک در افزایش یا کاهش این جریان بسیار مؤثر است.

اگرچه جراحی  «لیفت پوست صورت» در سال‌های جوانی هم قابل اجراست اما اگر در فاصله سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستید بهترین گزینه برای انجام عمل «لیفت پوست  صورت» محسوب می‌شوید.

خطرات احتمالی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت

هر عمل جراحی زیبایی خطرات و عوارض خاص خود را دارد. در این بخش به بررسی خطرات احتمالی لیفت صورت میپردازیم:

۱-زخم: زخم های حاصل از شکاف ها، دائمی بوده، اما اغلب در میان موهای سر و پیشانی و یا برجستگی های سر و گوش پنهان میشوند. گاهی این زخم ها، ظاهری قرمز رنک پیدا میکنند، که در این صورت، تزریق کورتیکواستروئید جهت رفع این مشکل، تجویز میشود.
۲-تورم و کبودی: تورم و کبودی چند هفته بعد از عمل دیده میشود. تورم، حالت طبیعی پوست را تغییر داده و موجب سفت شدن پوست میشود. این مشکل با گذشت چند هفته برطرف خواهد شد.

داوطلبین انجام عمل لیفت پوست  صورت

جراحی لیفتینگ و کشیدن پوست صورت و گردن ازنظر سنی محدودیتی ندارد ولی انجام آن بیشترین رواج را در بین افراد بالای ۴۰ سال دارد. در این سن، سالخوردگی پوست از مرحله‌ی خفیف به متوسط وارد می‌شود. داوطلبین انجام عمل لیفت و کشیدن صورت و گردن باید ازنظر سلامت عمومی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند و نشانه‌های متوسط تا پیشرفته‌ی سالخوردگی در پوست آن‌ها دیده شود. این نشانه‌ها عبارت‌اند از چین‌وچروک و افتادگی پوست. همچنین افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، باید در مورد نتایج حاصل از آن انتظارات واقع‌گرایانه‌ای داشته باشند. افرادی که قصد دارند نتایج حاصل از این عمل به‌صورت طولانی‌مدت بر روی صورت آن‌ها باقی بماند، باید از استعمال دخانیات پرهیزکرده و برخی از داروهای خاص مانند رقیق‌کننده‌های خون را مصرف نکنند

لیفت صورت

انواع لیفت پوست صورت

۱-از جراحی تا لیفت صورت با نخ :

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که با استفاده از سوزن نازک طب سوزنی انجام می‌شود. این روش نیاز به دو مرحله دارد: اول، استفاده از کرم بی‌حسی موضعی روی قسمتی از صورت است که درمان رویش انجام می‌شود. دوم، کاشت نخ‌ها در زیر پوست است.

برای انجام لیفت با نخ، متخصص پوست به وسیله نخ‌های خاص و سوزن بسیار باریک، وارد لایه زیر پوست صورت شده و آن‌را به طرف بالا می‌کشد تا براحتی شما را برای چند سال جوان‌تر کند. با انجام لیفت صورت علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌های روی پوست، به کلاژن‌سازی پوست صورت نیز کمک می‌شود.

۲-عمل  لیفت صورت با جراحی  چیست

عمل جراحی «لیفت پوست  صورت یک روش تهاجمی و تا اندازه‌ای پردردسر است که به دنبال آن بیمار به یک دوره یک تا سه ماهه برای بهبودی کامل از عوارض عمل نیاز دارد. در این روش لیفت صورت برش‌هایی در نواحی خط مو، فک و گوش‌ها جهت عقب بردن و کشیدن پوست انجام می‌شود. عمل جراحی لیفت صورت که در افراد بالای ۴۰ سال انجام می‌شود سن متقاضی لیفت ، جنس پوست، میزان کشیدن پوست و عضلات زیر پوست همگی بر نتیجه جراحی موثرند.

لیفت صورت

عوارض لیفت صورت با جراحی

با این ‌همه با توجه به تهاجمی بودن هر نوع عمل جراحی این عمل معایب خاص خودش را دارد. در موارد خاص عوارضی مثل:

۱-جمع شدن مایعات در زیر پوست
۲-هماتوم (جمع شدن خون در زیر پوست که باید تخلیه شود)
۳-بی‌حسی یا حس سوزش
۴-درد،جای زخم ،آسیب به اعصاب به صورت موقت

۵-شکل نامتقارن صورت و زخم‌هایی که به درستی‌ترمیم نمی‌شود در عمل جراحی لیفت صورت محتمل است

۳- لیفت پوست صورت با RF

لیفت صورت با RF؛ یک روش سریع و بدون درد
یکی دیگر از روش‌های مدرن و بدون درد و خونریزی لیفت صورت از بین بردن چین‌وچروک‌ها به روش «RF» و با تأثیر امواج الکترومغناطیس بر روی لایه میانی پوست یا «درم» است. در روش آر.اف امواج الکترومغناطیس روی سلول‌های کلاژن اثر گذاشته و آن‌ها را وادار به بازسازی و تکثیر می‌کند. خانم‌های شیرده و باردار، افرادی که در ناحیه صورت و گردن پروتز فلزی دارند و کسانی که از باتری قلب استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. روش «آر.اف» هیچ عارضه‌ای ندارد و قرمزی حاصل از آن در ناحیه مورد نظر بعد از چند ساعت برطرف می‌شود.

مزایا لیفت صورت

با یک‌بار انجام عمل جراحی  لیفت صورت می توان بسیاری از نقاط صورت را تحت تأثیر قرار دهد.
آثار این عمل ممکن است تا ده سال و حتی بیشتر باقی بمانند.انجام عمل لیفتینگ پوست صورت می‌تواند

۱- سن شمارا ۱۰ تا ۱۵ سال پایین آورده و شمارا جوان‌تر جلوه دهد.
۲-افزایش اعتمادبه‌نفس
۳-جراحی لیفتینگ گردن می‌توان گردن شمارا لاغر کند.

لیفت صورت

اقدامات  قبل از عمل لیفت صورت

۱- در انتخاب جراح زیبایی، وسواس به خرج دهید.۲-قبل از انجام لیفت صورت باید آزمایشات و اسکن‌های مختلفی توسط جراح انجام شود.
۳-داشتن یک رژیم غذایی مناسب یک هفته قبل از جراحی با تجویز متخصص داشته باشید.
۴-بیمار همچنین باید از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کند چون با تاخیر در مراحل بهبودی مواجه می‌شود.
۵-مصرف الکل به شدت در هفته انتهایی قبل از عمل مضر است 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *