عمل کشیدن پوست گردن - دکتر وفائی

عمل کشیدن پوست گردن


یکی از اصلی‌ترین عواملی که سبب شل شدگی پوست و ایجاد خطوط گردن می‌شود، افزایش سن است. امروزه اکثر افراد برای از بین بردن چنین مشکلی، عمل کشیدن پوست گردن را انتخاب می‌کنند. این عمل یکی از پرطرفدار‌ترین درمان‌های زیبایی محسوب می‌شود که باید توسط بهترین جراحان زیبایی و متخصصان باتجربه انجام شود. اگر در مورد جراحی زیبایی گردن و مراقبت‌های قبل و بعد از آن، اطلاعات کافی ندارید، توصیه می‌کنیم در ادامه مطالب همراه ما باشید.

عمل کشیدن پوست گردن - دکتر وفائی

علت افتادگی پوست گردن چیست؟

همانطور که گفته شد، یکی از دلایل اصلی افتادگی پوست گردن و شل شدن آن، بالا رفتن سن و پیری است. اما علاوه ‌بر پیری، کاهش وزن نیز در افتادگی پوست نقش دارد و باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی می‌شود. اگر پوست کلاژن داشته باشد، به حدی سفت می‌شود که می‌تواند به حالت اولیه خود باز گردد. با بالا رفتن سن، پوست قادر به ساخت کلاژن‌های جدید نیست و به همین علت به مرورو زمان دچار شل شدگی و افتادگی می‌شود‌. اما خوشبختانه امروزه متخصصان زیبایی می‌توانند مشکلات پوستی مانند افتادگی پوست گردن را با عمل کشیدن پوست گردن درمان کنند.

درمان افتادگی پوست با افزایش تولید دو پروتئین اصلی و مهم صورت می‌گیرد. این دو پروتئین مهم در بدن، کلاژن و الاستین هستند. استفاده از این دو ماده باعث می‌شود پوست پس از کشیده شدن به حالت اولیه خود برگردد و به طور کلی به سفت شدن پوست کمک زیادی می‌کنند. جراحان زیبایی بسته به وضعیت پوست شما، از ترکیب درمان‌های مختلفی برای سفت کردن پوست استفاده می‌کنند.

عمل کشیدن پوست گردن - دکتر وفائی

آیا با جراحی می‌توان افتادگی پوست گردن را رفع کرد؟

یکی از سوالات رایجی که در رابطه با عمل کشیدن پوست گردن پرسیده می‌شود، این است که آیا با انجام این عمل زیبایی می‌توان افتادگی پوست گردن را رفع کرد؟! امروزه از روش‌های مختلفی برای رفع افتادگی پوست گردن استفاده می‌شود که پزشک متخصص هر یک از این روش‌ها را با در نظر گرفتن وضعیت پوست شما مورد استفاده قرار می‌دهد. عمل کشیدن پوست گردن یا لیفت یک روش جراحی زیبایی محسوب می‌شود که برای سفت شدن عضلات پوست گردن و برداشتن پوست‌های اضافه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی این روش‌ها به منظور جوان‌تر به نظر رسیدن و رفع افتادگی پوست طراحی شده‌اند.

جراحی زیبایی گردن برای چه کسانی ضروری است؟

عمل کشیدن پوست گردن بیشتر برای افرادی مناسب است که افتادگی شدیدی در ناحیه گردن و در قسمت چانه دارند. برای رفع این مشکل هرگز نباید نگران باشید، چرا که افتادگی پوست در ناحیه گردن به راحتی توسط جراحی زیبایی گردن رفع می‌شود. این جراحی معمولا برای افراد بین ۳۰ تا ۷۰ سال مناسب است. به طور کلی جراحی زیبایی گردن برای کسانی ضروری است که یکی از مشکلات زیر را داشته باشند:

  • به وجود آمدن چربی‌های اضافی در زیر گردن و فک
  • چروک و شل شدگی بیش از حد پوست گردن که به آن گردن‌های بوقلمونی نیز گفته می‌شود.
  • آسیب دیدن و افتادگی پوست به علت تابش نور آفتاب
  • به وجود آمدن چربی‌های اضافی در زیر چانه که به آن غبغب چانه نیز می‌گویند.

توجه داشته باشید افرادی که قصد جراحی زیبایی گردن را دارند، باید سالم و فاقد مشکلات پزشکی باشند‌. در غیر این صورت امکان به وجود آمدن اختلال در ترمیم و روند بهبود افزایش پیدا می‌کند و با افزایش خطرات جراحی مواجه می‌شوند.

روش‌های رایج برای جراحی زیبایی گردن

عمل کشیدن پوست گردن یا همان لیفت را می‌توان با بی حسی موضعی و همچنین با بی‌هوشی عمومی انجام داد. استفاده از روش بی حسی موضعی به صورتی انجام می‌شود که فقط گردن بی حس می‌شود.

عمل کشیدن پوست گردن - دکتر وفائی

لیپوساکشن گردن

یکی از رایج‌ترین روش‌ها که برای جراحی گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیپوساکشن گردن است. برای انجام دادن این روش یک برش ریز زیر چانه و پشت هر دو گوش زده می‌شود که توسط دستگاه‌های مخصوص از زیر چانه و همچنین خط فک، ساکشن خواهد شد.

پلاتیسماپلاستی گردن

در این روش عضلات گردن، حذف یا سفت می‌شوند. این عمل نیز به منظور از بین بردن خطوط گردن انجام می‌شود.

لیپوماتیک گردن

از این روش برای درمان شل شدگی و افتادگی پوست گردن استفاده می‌شود. لیپوماتیک به صورت سه بعدی حرکت می‌کند که در این روش چربی‌ها به صورت خطی برداشته نمی‌شوند‌. با توجه به این که بافت‌های مهمی در اطراف گردن وجود دارند و این بافت‌ها بسیار حساس هستند، در این روش چربی‌ها با ملایمت برداشته می‌شوند. در این جراحی پزشکان از یک نوع کانول بسیار ریز استفاده می‌کنند تا در زمان حذف چربی‌های اضافی و شکل دادن به خط گردن، به صورت دقیق و بدون خطر کار کنند.

عمل کشیدن پوست گردن - دکتر وفائی

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی گردن

  • قبل از عمل کشیدن پوست گردن از بیمار خواسته می‌شود تا چند روز قبل از جراحی داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکند. از جمله این داروهای رقیق کننده خون می‌توان به نوافن و آسپرین اشاره کرد. دلیل عدم مصرف این داروها نیز افزایش احتمال خونریزی در حین عمل است.
  • افرادی که عمل کشیدن پوست گردن را انجام داده‌اند باید یک سری نکات مهم را رعایت کنند. به عنوان مثال، بهتر است تا چندین روز پس از عمل فعالیت‌های خود را محدود کنند.
  • در زمان خواب به منظور کاهش کبودی و تورم باید سر خود را بالاتر از بدنشان قرار دهند.
  • علاوه ‌بر این موارد، انجام دادن فعالیت‌های بدنی سنگین و همچنین دویدن ممکن است تا یک هفته بعد از عمل خطرناک باشد و مشکلات جدی را برای فرد ایجاد کند. بنابراین باید از انجام دادن آن‌ها تا بهبودی کامل خودداری کرد.
  • در صورت نیاز، برای کاهش تورم و خونریزی می‌توان از کمپرس یخ استفاده کرد
  • توصیه می‌شود از مصرف آسپرین و همچنین استعمال هر گونه دخانیات خودداری شود.
عمل کشیدن پوست گردن - دکتر وفائی

سخن آخر

فرآیند بهبود پوست و از بین رفتن تورم‌ها پس از عمل کشیدن پوست گردن، زمان‌بر خواهد بود. بسیاری از بیماران یک الی دو هفته بعد از عمل می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. با این وجود، بسیاری از متخصصان زیبایی سه هفته مرخصی را توصیه می‌کنند. معمولا نتایج نهایی تا حدود یک سال به طور کامل قابل مشاهده نیست، اما بعد از گذشت یک سال می‌توانید نتایج آن را به خوبی احساس کنید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *