عوارض لیپوماتیک

,

عوارض لیپوماتیک

عوارض لیپوماتیک : اگر چه لاغری های موضعی از سوی برخی محافل و سازمان ها تایید شده و بیمارانی هستند که سعی دارند تا از طریق این روش تناسب اندام خود را بازیابند.
اما هنوز هم این روش مخالفان خود را دارد. به طوری که مخالفات با تمرکز بر برخی عوارض احتمالی، آن را روشی خطرناک دانسته که می تواند سیستم ایمنی بدن بیماران و همچنین سلامت بیماران را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.
در حالی که تمامی بدبینی های آن ها قابل رد است و می توان با پاسخ های علمی و منطقی، عوارض گفته شده از سوی آنان را مردود دانست.

Laparoscopic complications

از جمله عوارض لیپوماتیک گفته شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-عوارض لیپوماتیک ؛ طولانی شدن مدت زمان درمان:

یکی از دلایل مخالفت با لیپوماتیک ، طولانی بودن طول درمان است که این امر خستگی پزشک را در پی دارد. ضمن این که حذف چربی ها به دقت بالایی نیاز دارد و پزشک خسته نمی تواند به خوبی از عهده این کار برآمده و در نتیجه لاغری با لیپوماتیک با عوارض و خطرات لیپوماتیک مواجه می شود که البته این ایراد کاملا مردود است و می توان گفت، پزشک در صورتی که تشخیص دهد بیمار به حذف چربی ها نیاز دارد، برای درمان، جلسات را بیشتر کرده تا جلسه درمان طولانی نشود. همچنین اگر درمان تنها در یک جلسه باشد، پزشک می تواند در میانه کار استراحت کرده و مجدد کار خود را آغاز کند.

2- عوارض لیپوماتیک ؛ صدمه وارد شده به بدن بیمار:

در گذشته از دستگاه های قدیمی همچون لیپوساکشن استفاده می شد که در آن امکان آسیب به قسمت هایی همچون عروق خونی، رگ ها، اعصاب و ماهیچه بالا بود و در نتیجه بیماران به دلیل ترس از آسیب های این دستگاه کمتر به استفاده از آنها تمایل داشتند. این در حالی است که در دستگاه لیپوماتیک تدابیر ایمنی و سلامتی بیمار اندیشیده شده و تلاش شده تا با تعبیه سنسور در قسمت کانولا، صدمات لاغری موضعی به حداقل ممکن برسد. کانولا به دلیل داشتن سنسور تنها چربی های اضافه را حذف کرده و در نتیجه زمان برخورد با سایر قسمت های بدن متوقف می شود.

Laparoscopic complications

3- عوارض لیپوماتیک ؛ آسیب به سیستم امنیتی بدن به دلیل استفاده از امواج:

دستگاه لیپوماتیک با ارتعاشات و لرزش هایی که در کانولا ایجاد می کند، سلول های چربی را تخریب می کند. این در حالی است که مقدار کمی امواج اولتراسون ایجاد کرده که میزان آن خفیف است و هیچ خطری سلامتی بیمار را تهدید نمی کند.

4- عوارض لیپوماتیک ؛ خطر آمبولی شدن بدن بیمار:

آمبولی عارضه ای که در گذشته به دلیل پیشرفته نبودن دستگاه های لاغری موضعی رخ می داد. در این عارضه پس از این که چربی های به حالت مایع تبدیل می شد، وارد بدن شده و رگ های خونی را مسدود می کرد.
به تبع این امر ممکن است فرد به نقص عضو دچار و یا رگ های قلب او مسدود و در نتیجه به مرگ بیمار منجر شود. اما این که لیپوماتیک موجب این عارضه می شود یا خیر باید گفت سلول های چربی که از این طریق ذوب می شوند، به سرعت از بدن خارج می شود. البته این کار به میزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. زمانی که پزشک بتواند با سرعت عمل بالا چربی های مایع را به سرعت خارج کند، از ورود آن ها به بدن بیمار جلوگیری می شود.

Laparoscopic complications

5- عوارض لیپوماتیک ؛ درد و خونریزی در زمان درمان:

با توجه به میزان برشی که برای تخریب سلول های چربی ایجاد می شود، کمترین میزان خونریزی و درد رخ می دهد. البته بیمار نباید تا 2 هفته قبل از انجام لیپوماتیک از داروهایی همچون اسپرین و وارفارین استفاده کند زیرا این داروها میزان خونریزی در زمان جراحی را افزایش می دهد. همچنین اگر خونریزی زیاد باشد، بیمار با مصرف داروی اپی نفرین می تواند از آن جلوگیری کند.

6- عوارض لیپوماتیک ؛ زخم و عفونت ناشی از جراحی:

جای زخم ناشی از لیپوماتیک بسیار کوچک و ظریف بوده و مراقبت های پس از جراحی نیز در سرعت بهبودی آن موثر است. به این معنا که اگر بیمار تمامی تجویزات و توصیه های پزشک را رعایت کند، زخم در مدت کوتاهی درمان می شود. اما بی توجهی به تجویزات پزشک و عدم مراقبت صحیح از ناحیه جراحی شده، ممکن است به عفونت تبدیل شده و سلامت بیمار را تهدید کند.

Laparoscopic complications

7- عوارض لیپوماتیک ؛ برگشت مجدد چربی ها:

دستگاه لیپوماتیک می تواند به راحتی سلول های چربی را به حالت مایع درآورده و از بدن خارج کند. این امر به تغییر سایر بدن و لاغری موضعی می انجامد. اما اینکه بتوان با اطمینان گفت لیپوماتیک روش برگشت ناپذیر است، تردید وجود دارد. به عبارتی هیچ روشی که بتواند برای همیشه چربی های اضافه را حذف و از رشد مجدد آن ها جلوگیری کند، وجود ندارد. بلکه این مراقبت های پس از جراحی است که مانع از بازگشت مجدد چربی های اضافه می شود.

عوارض لیپوماتیک شکم:

با وجود تمام مزایایی که لیپوماتیک دارد و باعث جذب بسیاری از افراد در سراسر جهان به خود شده است دارای معایب، عوارض و خطرات لیپوماتیک است که قبل از عمل باید برای فرد توضیح داده شود تا با آگاهی کامل آن را انتخاب کند.

Laparoscopic complications

عوارض عمل لیپوماتیک شامل:

• زمان طولانی جراحی باعث افزایش احتمال خطای انسانی جراح می‌ شود.
• ضربه ‌های شدید دستگاه باعث احتمال آسیب به جراح و بیمار و همچنین کوفتگی بدن او خواهد شد.
• ضربه ‌ها خطر آمبولی ریه را افزایش می ‌دهد.
• فقط در ناحیه‌ و اندام‌ های بزرگ کاربردی است.
• حساسیت به ماده‌ ی بی ‌حسی و لیدوکائین در افرادی که سابقه ‌ی آن را داشتند وجود دارد.
• احتمال خونریزی شدید در افرادی که مصرف مکمل یا داروی رقیق ‌کننده خون مانند آسپرین داشته اند، وجود دارد.
• احتمال عفونت در صورت عدم رعایت استرلیزه در اطاق عمل و یا ابتلای فرد به بیماری ‌های مختل کننده سیستم ایمنی یا مصرف داروهای سرکوب ‌گر ایمنی بدن وجود دارد.

دکتر وفایی – متخصص جراحی و زیبایی

جراحی بینی – لیپوماتیک

سوال خودتون رو از دکتر وفایی بپرسید

1 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان

بیشترین واکنش
پرطرفدار ترین
2 نویسندگان دیدگاه
dr vafaeiاقدس آخرین نویسندگان دیدگاه
  مشترک شدن
جدید ترین قدیمی ترین بیشترین امتیاز
اطلاع رسانی کن
اقدس
مهمان
اقدس

سلام
چون از نتيجه كار راضي بودن
چطوري ميشه وقت سريع تر بگيرم براي ويزيت ؟

dr vafaei
مدیر