جراحی پلک و چشم - دکتر وفائی

جراحی پلک و چشم


اگر زیبایی پلک‌ها و چشم‌هایتان برایتان اهمیت دارد، اما دچار مشکل افتادگی پلک، پف چشم و مواردی از این دست هستید و از طرفی نمی‌خواهید که با جراحی این مشکلات را برطرف کنید، پیشنهاد ما به شما روش پلاسما جت است.

پلاسما در حقیقت به ماده‌ای گفته می‌شود که گاز است و درجه حرارت بالایی نیز دارد؛ چراکه تعداد الکترون‌های آزاد با تعداد یون‌های مثبت در پلاسماها با یکدیگر برابر است. از همین رو زمانی که پزشک این ماده را به سلول‌های پوستی تزریق می‌کند، با این کار باعث تحریک شدن سلول‌ها می‌شود و به دنبال این موضوع فرایند درمان نیز شروع خواهد شد.

جراحی پلک و چشم - دکتر وفائی

نحوه انجام درمان پلاسما جت چگونه است؟

پیش از آنکه در رابطه با نحوه انجام درمان پلاسما جت صحبت کنیم، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که این روش که از آن برای رفع افتادگی پلک‌ها و چین و چروک‌ها استفاده می‌شود، یک روش غیر تهاجمی است و برای انجام آن به بیهوشی، ایجاد برش در سطح پوست و … نیاز نخواهد بود و همین موارد باعث شده‌اند که این روش از جراحی پلک و چشم بسیار موردتوجه قرار گیرد و به تعداد متقاضیان آن افزوده شود.

حال در رابطه با نحوه انجام این روش باید گفت که شما در ابتدا باید یک پزشک و متخصص را برای انجام این درمان انتخاب کنید تا در جلسات مشاوره شرکت کنید تا بررسی‌ها و معاینه‌های لازم صورت گیرد. پس از آنکه پزشک از وضعیت سلامت شما مطمئن شد، شرایط مربوط به این روش را برای شما توضیح خواهد داد تا از لحاظ جسمی و روانی برای این درمان آماده شوید.

روند درمان نیز همان‌طورکه گفته شد به بیهوشی نیاز ندارد؛ بنابراین پزشک پیش از شروع این کار با استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده، ناحیه موردنظر را بی‌حس می‌کند و در ادامه با استفاده از دستگاه مخصوص پلاسما جت، تاباندن پلاسما به پوست را انجام می‌دهد. این پروسه معمولا زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و طی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

نتیجه‌ی این روش معمولا در گذر زمان خود را نشان می‌دهد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که تعداد جلسه لازم برای این درمان برای هر شخصی متفاوت خواهد بود. مسلما اگر میزان افتادگی پلک زیاد باشد، با یک جلسه پلاسما جت مشکل رفع نخواهد شد و شما می‌توانید با ۳ الی ۴ جلسه درمان به هدف خود برسید. باید گفت که این جلسات در فاصله زمانی یک ماهه انجام می‌شوند و هربار بعد از انجام این درمان تغییراتی حاصل خواهد شد.

عوارض درمان پلاسما جت

در بخش قبل به بررسی مزایای استفاده از پلاسما در جراحی پلک اشاره کردیم، اما باید بدانید که هر روش درمانی علاوه بر مزایا و نکات مثبتی که به همراه دارد، از یکسری عوارض و معایب نیز برخوردار است که عوارض درمان پلاسما جت عبارتند از:

  • از آنجایی که این روش با سوختگی‌های نقطه‌ای و سطحی پوست همراه است، در ادامه امکان دارد عوارضی مانند تورم و التهاب پوست اطراف چشم را به همراه داشته باشد. البته این مورد بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه برطرف خواهد شد.
  • در برخی از مواقع ممکن است جای زخم‌های نقطه‌ای روی پوست باقی بماند و دلمه‌هایی روی این زخم‌ها ایجاد شود.
  • در برخی از مواقع رنگ پوست بیمار تغییر پیدا می‌کند که در اکثر موارد این عارضه با گذشت زمان برطرف خواهد شد.
  • احتمال دارد بین ۳ تا ۵ روز ریزش پوسته‌های محل پلاسما جت را مشاهده کنید.
  • برخی از افراد بعد از انجام درمان، در ناحیه‌ای که درمان انجام شده است احساس درد و خارش می‌کنند.

ماندگاری جراحی پلک و چشم با پلاسما جت

همان‌طورکه در نحوه انجام این درمان اشاره کردیم، پلاسما جت یک روش ساده و سرپایی به شمار می‌آید که با توجه به میزان افتادگی پلک و مشکلاتی که وجود دارد بین یک یا چند جلسه مورداستفاده قرار می‌گیرد. حال سوالی که برای متقاضیان این درمان پیش می‌آید، این است که اثر و نتیجه این روش کی قابل مشاهده است و تا چه زمان ماندگاری خواهد داشت؟

در رابطه با اینکه نتایج این درمان چه زمانی مشخص می‌شود باید گفت برخی از افراد بعد از جلسه اول نتایج این روش که قابل توجه هستند را مشاهده می‌کنند، اما زمانی که میزان افتادگی زیاد است و به چند جلسه درمان نیاز می‌شود، نتیجه درمان به مرور زمان مشخص خواهد شد. در رابطه با ماندگاری پلاسما جت نیز می‌توان گفت که معمولا نتیجه تا ۵ سال باقی می‌ماند و نمی‌توان انتظار داشت که مانند عمل بلفاروپلاستی دائمی باشد.

جراحی پلک و چشم - دکتر وفائی

انجام پلاسما جت برای افراد با چشمان ضعیف

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از متقاضیان درمان پیش می‌آید، این است که اگر چشمان ضعیفی داشته باشند، آیا امکان انجام این درمان را دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این درمان برای این دست از افراد مناسب‌تر خواهد بود؛ چراکه افتادگی پلک باعث ایجاد اختلال بینایی نیز می‌شود، حال اگر فرد چشمان ضعیفی نیز داشته باشد، این مشکل چند برابر خواهد شد. از همین رو می‌توانند با جراحی پلک و چشم با پلاسما جت مشکل افتادگی پلک را برطرف کنند تا چشمان زیباتری از پشت عینک داشته باشند.

البته برای آنکه اطمینان‌خاطر پیدا کنید که با چشمان ضعیف نیز امکان انجام این درمان وجود دارد، پزشک پیش از تعیین نوبت برای انجام درمان، یکسری آزمایش و بررسی‌ها را تجویز می‌کند تا آن‌ها را انجام دهید و بعد از گرفتن جواب آن‌ها به شما خواهد گفت که آیا کاندیدای مناسبی برای این درمان هستید یا خیر؟!

جراحی پلک و چشم - دکتر وفائی

مراقبت‌های بعد از جراحی پلک با پلاسما جت

اگر شما مراقبت‌های بعد از جراحی پلک و چشم با پلاسما را رعایت کنید، دوره نقاهت این درمان کوتاه‌تر خواهد شد. این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • زخم‌ها باید به صورت مرتب شسته شوند تا آلودگی و باکتری‌ها باعث عفونت نشوند. مواد مخصوص شستشو بعد از درمان به شما گفته خواهند شد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید و تا سه الی چهار روز اصلا از خانه خارج نشوید. در ادامه نیز پیش از خروج از خانه کرم ضدآفتاب و کرم دور چشم بزنید.
  • جاهای زخم را با ناخن نخارانید، چراکه این کار باعث می‌شود جاهای زخم برای همیشه باقی بمانند.
  • یک الی دو هفته سیگار نکشید و از نوشیدنی‌های الکلی نیز استفاده نکنید.
  • برای مدت زمانی استخر نروید و هنگام استحمام صورت را در تماس مستقیم با آب داغ قرار ندهید.
جراحی پلک و چشم - دکتر وفائی

کلام آخر

همان‌طورکه مطالعه کردید، در این روش جراحی پلک و چشم با پلاسما جت را موردبرسی قرار دادیم و هرآنچه باید در رابطه با این درمان می‌دانستید را در اختیارتان گذاشتیم. از همین رو اکنون شما می‌توانید با درنظر گرفتن این نکات و بررسی شرایط خود تصمیم نهایی برای انجام این درمان را بگیرید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *