جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین : جراحی پلک چشم شما را قادر می سازد که زیباتر به نظر برسید، دید بهتری داشته باشید . این یک جراحی زیبایی است که توسط جراح انجام می شود. این یک فرآیند که بواسطه شرایط خاص سلامتی انجام می شود که درآن افراد از اختلال در دید تا افتادگی پوست و رسوب چربی در پلکها شکایت دارند. علاوه بر رسوب چربی همچنین پوست اضافی و ماهیچه ها نیز برطرف خواهندشد.

جراحی پلک پایین

علل عمل زیبایی پف پلک پایین

با افزایش سن , شل شدگی لایه نگهدارنده چربی حدقه سبب پف زیر چشم میشود. کاهش قوام تاندونهای پلک پایین نیز سبب شلی پلک و پرکاری عضلات زیر چشم باعث چین و چروک زیر چشم میشود. علت پف پلک کودکان و نوزادان مربوط به رشد طبیعی صورت میباشد. در بزرگسالان علت پف زیر چشم ممکن است در اثر دارو و یا بیماری باشد ولیکن در اکثر موارد علت اصلی پف پلک و افتادگی گونه , افزایش سن است.

چگونگی جراحی پلک پایین

در جراحی های پلک، کیسه های اطراف وزیر چشم درمان می شوند. اما برطرف شدن کامل تیرگی اطراف چشم جراحی امکان پذیر نیست. برای درمان آنها انجام روشهای دیگرپزشکی مانند لیزر کسری و پی آر پی مورد نیاز است.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین عملی زیبایی است که در آن چربی اضافی برداشته و بافت نگهدارنده پلک پایین کشیده و محکم می‌شود. این عمل زیبایی پف پلک پایین را به حداقل می‌رساند و حالت خستگی و خمودگی را از چهره می‌زداید. جراحی پف پایین چشم برای آقایان نیز به اندازه بانوان محبوب است. هوشیارتر و جوان‌تر کردن چهره دلیل اصلی انجام عمل زیبایی پلک پایین است.

جراحی پلک پایین

 گزینه های جراحی پلک پایین

چندین گزینه برای انجام جراحی پلک پایین وجود دارند:

۱-روش معمول که برشی درست در پایین مژه‌ها ایجاد شده و پوست و چربی اضافه بریده یا جابه‌جا می‌شود و عضله پلک پایین سفت می‌گردد.
۲-روش جراحی از طریق ملتحمه (برش از داخل پلک) در بهبود پف زیر چشم موثر بوده و در آن جراحان برش را در داخل پلک ایجاد می‌کنند. جراحان ما می‌توانند چربی اضافه را از طریق برش داخل پلک بردارند اما پوست اضافه را نمی‌توان برداشت.
در بلفاروپلاستی لایه نازک پوست، تنها مقدار کمی از پوست برداشته می‌شود. این روش در صورتی که تکیه‌گاه پلک پایین قوی بوده و تنها مقدار کمی پوست اضافه داشته باشد دارد، موثر است. در برخی بیماران، لایه‌برداری پوست با لیزر می‌تواند پوست اضافه را سفت کرده و چین و چروک را از بین ببرد.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی پلک پایینجراحی زیبایی پلک پایین به منظور بهبود پف پلک پایین از داخل چشم انجام میشود و برش پوست ندارد. گاهی در حین عمل زیبایی پلک پایین نیاز به صافتر کردن محدود پوست پلک است تا از میزان چین و چروک پلک تحتانی کاسته شود. در اکثر افراد بالای ۴۵ سال نیاز به کشیدگی زاویه چشم به منظور تقویت پمپ اشکی وجود دارد. عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین شامل گرد شدن چشم , برگشتگی پلک به بیرون و نمایان شدن سفیدی زیر چشم است. در صورت چین و چروک زیر چشم , نیاز به تزریق بوتاکس بعد از جراحی بلفاروپلاستی است. هزینه جراحی زیبایی پلک پایین پس از معاینه توسط جراح پلک و تعیین نوع عمل جراحی زیبایی قابل اعلام است.

 علل چشم‌های پف کرده

پف چشم غالباً با خستگی یا آلرژی اشتباه گرفته می‌شود. پف زیر چشم که ارتباطی به خواب یا آلرژی نداشته باشد، پی‌آمد افتادگی چربی پلک پایین یا همان چربی اربیتال است. همان‌طور که گفتیم چشم در فضایی به نام اربیت قرار دارد و در این فضا چربی وجود دارد. برای رفع پف زیر چشم و جوان کردن آن باید چربی برداشته شود، جابجا گردد و شکل داده شود.

آِیا پس از جراحی شل شدن پوست اتفاق می افتد

جراحی پلک پایین

بسیاری از بیماران نگرانند که مبادا پس از برداشتن چربی زیر چشم پوست شل و افتاده بشود. مشکل شل شدن پوست را نیز می‌توان با توجه به حمایتی که از پلک پایین به عمل می‌آید، همزمان با برداشتن چربی برطرف کرد. پوست نگهدارنده کیسه چربی و پف زیرچشم پس از جراحی با دستکاری عضله حلقوی چشم کشیده می‌شود. عضله حلقوی چشم مانند کمربند کشیده می‌شود و پوست شل را می‌کشد.

فیلم جراحی پلک پایین

برای رفع مشکل پف چشم، شلی و افتادگی پوست پلک پایین عملی جراحی به نام بلفاروپلاستی انجام می‌شود. تکنیک‌های مختلفی برای جراحی جوانسازی پلک پایین وجود دارد، اما روش کلی این است که جراح چربی، پوست اضافی و عضله افتاده را برمی‌دارد یا چربی را شکل می‌دهد و به نحو مناسب توزیع می‌کند. زمان جراحی بستگی به تکنیکی دارد که جراح برای انجام عمل به کار می‌برد. بهتر است قبل از اقدام به جراحی حتما از پزشک خود بخواهید تا فیلم جراحی پلک را به شمت نشان دهد چون این کار تا حد زیادی از استرس قبل از جراحی را کاهش میدهد

انواع جراحی پلک از روی پوست

۱-بسیاری از جراحان برشی خارجی را زیر مژگان ایجاد می‌کنند، این تکنیک پرکاربرد برش از روی پوست، زیرجلدی نامیده می‌شود. جراح برش را یک تا دو میلی‌متر زیر مژگان ایجاد می‌کند و چربی اضافی را از راه این برش خارج می‌کند. برش روی عضله حلقوی چشم یعنی عضله ظریفی ایجاد می‌شود که چون پلک را نگه می‌دارد، بسیار مهم است. چنانچه مشکلی در انسجام این عضله پیش بیاید، شکل چشم تغییر می‌کند. این عمل را می‌توان در کنار لیفت بخش میانی صورت انجام داد تا گونه‌ها بالاتر بیاید و پلک پایین با انحناء زیبا و متناسبی به گونه‌ها برسد.

ین روش برای بیماران سالمند یا افرادی مناسب است که دچار مشکل افتادگی پوست و عضله حلقوی چشم هستند. چنانچه جراح برش را در محل مناسب ایجاد کند، جای زخم پس از التیام یافتن اصلاً جلب توجه نخواهد کرد. بیماران با پوست تیره‌تر با تغییرات رنگدانه‌ای پررنگ‌تری در امتداد خط برش مواجه می‌شوند.

جراحی پلک پایین

۲-جراحی پلک از راه ایجاد برش در ملتحمه

جراح برای انجام این عمل باید دانش کافی درباره ساختارهای ظریف نزدیک به چشم داشته باشد، به همین دلیل این عمل عموماً توسط متخصص جراحی پلک انجام می‌شود. جراح در روش عمل از راه ملتحمه برشی داخلی را از داخل پلک ایجاد می‌کند تا از راه این برش به چربی افتاده اربیتال دسترسی پیدا کند و آن را تخلیه یا جابجا کند. اگر پوست اضافی نیز وجود داشته باشد، مقدار کمی از پوست را برمی‌دارد یا بیمار را برای جراحی با لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی به متخصص معرفی می‌کند. این روش مناسب بیماران جوان‌تر یا افرادی است که مقدار بسیار کمی پوست اضافی روی پلک پایین دارند.

مراقبت پس از درمان

جراحی پلک پایین

۱-بلافاصله پس از جراحی پلک چشم، باید انتظار کبودی و تورم را داشته باشید. این عوارض بخشی از روند طبیعی بهبودی بوده و در نهایت برطرف می‌شوند.

۲-دستورالعمل‌های خاصی برای مراقبت مناسب از زخم‌های جراحی توسط جراح در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. از قطره‌ی چشم باید جهت به حداقل رساندن خطر عفونت استفاده کرد و معمولاً داروهای مسکن برای تسکین درد تجویز می‌شوند.

۳-استفاده از پدهای یخ یا کمپرس یخ بر روی چشم‌ها در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی می‌تواند بطور قابل ملاحظه‌ای کبودی و ورم را کاهش دهد. پس از آن باید از پدها یا کیسه‌های آب ولرم برای افزیش جریان خون به ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *