کشیدن پوست پا

ایجاد پوست اضافه در ناحیه ران دلایل مختلفی دارد. بسیاری از افرادی که افزایش و یا کاهش وزن مداوم داشته‌اند و یا بانوانی که بارداری را تجربه کرده‌اند ممکن است با این عارضه درگیر شوند. برخی از افراد چاق با استفاده از رژیم از دوره چاقی عبور می‌کنند و لاغر می‌شوند؛ اما ممکن است در ناحیه ران به دلیل وجود پوست اضافه زیبایی مد نظرشان را به دست نیاورده باشند. کشیدن پوست پا یا لیفت ران یکی از راه‌حل‌های مناسب برای به‌دست‌آوردن جذابیت دوباره این ناحیه از بدن است. در این جراحی زیبایی پوست و چربی اضافه در ناحیه ران توسط پزشک برداشته می‌شود و ظاهری زیبا به پا داده می‌شود. در ادامه این مطلب سعی داریم شما را با کشیدن پوست پا بیشتر آشنا کنیم.

کشیدن پوست پا

کشیدن پوست پا برای چه کسانی مناسب است؟

به‌عنوان اولین موضوع بهتر است راجع به این صحبت کنیم که کشیدن پوست پا برای چه کسانی مناسب است. برای اینکه بدانید آیا این جراحی به درد شما می‌خورد یا خیر بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. البته برخی از موارد خاص وجود دارد که استفاده از این جراحی برای آن‌ها توصیه نمی‌شود. افرادی که سیگار می‌کشند برای انجام این جراحی مناسب نیستند. اگر افراد سیگاری نیازی به انجام این جراحی داشته باشند باید به مدت ۶ هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنند. استفاده از این روش برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است با عوارض شدیدی همراه باشد در نتیجه لیفت ران به این عزیزان نیز توصیه نمی‌شود. در کل این جراحی برای افرادی که وزن ثابت دارند و می‌توانند یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنند مناسب است.

انواع روش‌های کشیدن پوست پا

روش‌های مختلفی برای انجام این جراحی وجود دارد که پزشک متخصص پس از معاینه بهترین روش را بر اساس فاکتورهای موجود به شما پیشنهاد خواهد داد. یکی از این روش‌ها لیفت داخل ران است که پرطرف‌دارترین روش محسوب می‌شود. در روش لیفت برشی در داخل ران ایجاد می‌شود و به‌وسیله آن افتادگی یا شل‌شدگی پوست را درمان می‌کنند. استفاده از لیفت داخلی ران معمولاً نتایج خوبی به همراه داشته است. روش بعدی مینی لیفت ران است که نیاز به برش کمتری نسبت به بقیه روش‌ها دارد نیز وجود دارند. البته روش‌های دیگری مانند لیفت ران خارجی و لیفت ران عمودی نیز وجود دارند که هر کدام کاربرد و مزایا و معایب خود را دارند.

مزایا و عوارض جراحی کشیدن پوست پا

داشتن پاهای زیبا و بدون چربی و پوست اضافه یکی از مصادیق زیبایی است. زیبا بودن نیز باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد می‌شود. علاوه بر این برداشتن پوست اضافه در ران باعث تناسب بیشتر در اعضای بدن می‌شود. استفاده از لیفت ران گودی و سلولیت و حتی جوش‌های این ناحیه را از بین می‌برد و باعث سفتی و زیبایی هر چه بیشتر پا می‌شود. انجام این جراحی مانند بقیه انواع جراحی‌ها ممکن است باعث بروز عوارضی بشود. برخی از این عوارض طبیعی است و با گذشت زمان حل می‌شود.

یکی از عوارض طبیعی این جراحی تورم است. تورم قسمت عمل شده پس از چند روز به طور طبیعی از بین خواهد رفت. کبودی ناحیه جراحی نیز یکی دیگر از این عوارض است که باید چند ماهی صبر کنید تا از بین برود. خونریزی در قسمت ران یکی دیگر از عوارض کشیدن پوست پا است که ممکن است تا چند روز ادامه پیدا کند. به دلیل تهاجمی بودن این جراحی و بزرگ‌بودن ناحیه برش در پوست ممکن است پس از جراحی درگیر عوارضی مانند عفونت نیز بشوید. البته برخی عوارض نیز هستند که ممکن است به‌صورت غیر طبیعی بروز کنند.
با مشاهده عوارض غیر طبیعی مانند عوارض قلبی یا ریوی باید به پزشک خود مراجعه کنید. نکته قابل‌ذکر این است که انجام مراقبت‌های قبل و بعد از عمل در کاهش عوارض این جراحی بسیار مفید است.

کشیدن پوست پا

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی لیفت ران

اولین اقدامی که برای انجام این جراحی باید انجام دهید این است که توسط پزشک معاینه شوید. پس از انجام معاینه پزشک به شما بهترین روش انجام جراحی را پیشنهاد خواهد داد. در همین مرحله پزشک متخصص به شما توصیه‌های کلیدی که باید قبل از عمل رعایت کنید را به شما گوشزد می‌کند. به‌عنوان‌مثال همان‌طور که در قبل نیز گفته شد شما باید حداقل شش هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.

بهتر است قبل از انجام عمل اطلاعات کاملی درباره مراقبت‌های بعد از عمل نیز به دست آورید. به‌عنوان‌مثال باید از پزشک خود اطلاعاتی نظیر زمان برداشتن پانسمان و کشیدن بخیه و… را بپرسید. دانستن این موضوعات به برنامه‌ریزی درست برای بعد از این جراحی کمک خواهد کرد. پس از انجام این جراحی احتمالاً به مدت ۱۴ روز قادر به رانندگی نیستید. استراحت نیز پس از انجام این جراحی روی بهبودی شما تأثیر بسیار زیادی دارد. البته پس از انجام جراحی نیازی نیست همیشه در رختخواب بمانید. برای دوش‌گرفتن باید با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید نحوه دوش‌گرفتن در این شرایط را به‌خوبی برای شما توضیح دهد. تا چند روز پس از کشیدن پوست پا، در ناحیه ران درد زیادی احساس خواهید کرد که با استفاده از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک باید آن را تسکین بدهید.

کشیدن پوست پا

جمع‌بندی

کشیدن پوست پا یک عمل جراحی تهاجمی است که برای استفاده از آن باید یک شرایط حداقلی داشته باشید. در نتیجه قبل از تصمیم‌گیری باید به یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. لیفت ران به شما کمک خواهد کرد که پاهای زیباتری داشته باشید و به همین دلیل به شما اعتمادبه‌نفس زیادی خواهد داد. برای انجام این جراحی روش‌های مختلفی مانند مینی لیفت و لیفت داخل ران وجود دارد که در نهایت پزشک متخصص بر اساس فاکتورهای موجود در بدن شما تشخیص خواهد داد از کدام روش استفاده کنید.

برای انجام این جراحی به‌تبع باید قبل و بعد از آن یک سری توصیه‌ها را رعایت کنید. انجام این توصیه‌ها مانند استفاده‌نکردن از الکل و سیگار قبل از عمل و یا استراحت کافی و درست پس از عمل باعث بهبودی سریع‌تر و نتیجه هر چه‌بهتر این جراحی می‌گردد. البته باید در نظر داشت برای دیدن نتایج کامل این جراحی باید حدود ۶ تا ۸ هفته صبر کنید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *