جراح زیبایی

جراح زیبایی : امروزه جراحی های زیبایی از شایع ترین جراحی هایی هستند که در ایران انجام می گیرند.عمل های جراحی زیبایی از شایع ترین اعمال جراحی در بین همه جوامع هستند. زیبایی مقوله ای است که زن و مرد نمی شناسد. همه به دنبال زیباتر شدن و رفع عیوب ظاهری هستند.حتما باید هر نوع جراحی زیبایی و پلاستیک توسط جراح زیبایی انجام شود.

جراح زیبایی

کاربرد جراحی زیبایی چیست

جراحی زیبایی، به اعمال جراحی پزشکی می‌گویند که برای تغییر و زیباسازی یا رفع آسیب‌های ظاهری بخشی از صورت یا بدن انجام می‌شود. این نوع جراحی شامل موارد بسیار زیادی از جمله موارد زیر است:

جراحی بینی
جراحی مؤنث‌سازی چهره
برجسته سازی گونه‌ها
برجسته سازی لب‌ها
رفع افتادگی پلک‌ها
افزایش قد

به طور کل و بسیار دقیق تر می‌توان جراحی زیبایی (پلاستیک و لیزر) را به شاخه‌های زیر تقسیم کرد:

۱-زیبایی صورت که شامل :

بیوتیفکیشن
لیفت صورت و گردن
لیفت پیشانی و ابرو
جراحی پلاستیک پلک (بلفاروپلاستی)
تزریق چربی
زیبایی خطوط صورت
زیبایی لب
فیلرها
بوتاکس
تزریق پلاکت
چین و چروک و اافتادگی صورت

۲-زیبایی غبغب و گردن

درمان غبغب و گردن با لیپولیز لیزری
درمان غبغب و گردن با عمل
درمان غبغب و گردن با بوتاکس و فیلرها

۳-زیبایی شکم – پهلو و پشت

لیپولیزر توسط
کوچک کردن شکم
لیپوابدومینوپلاستی
لیزرلیپواسکالچر با اسمارت لیپو

۴-زیبایی بازو و ران‌ها

لیپولیز بازوها
عمل جراحی براکیوپلاستی
لیپولیز لیزری رانها
عمل جراحی لیفت ران

جراحی زیبایی چه تفاوتی با جراحی پلاستیک دارد

جراح زیبایی

خیلی‌ها فکر می‌کنند جراح زیبایی و جراح پلاستیک یکی هستند و دلیل آن این است که بسیاری از جراحان پلاستیک کار خود را بر جراحی زیبایی متمرکز می‌کنند و به همین دلیل این دو عبارت اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. البته این نوع استفاده از نظر تخصصی صحیح نیست.کار جراحی زیبای و جراح پلاستیک بسیار به هم نزدیک بوده اما یکی نیستند.

رشته جراحی پلاستیک از طریق گذراندن یک دوره دستیاری پزشکی تکمیل می شود. پزشکانی که در جراحی پلاستیک مدرک می گیرند، به غیر از دو سال آموزش در جراحی پلاستیک، یک دوره دستیاریِ جراحی عمومی را نیز باید بگذرانند. دوره دستیاری در جراحی پلاستیک ممکن است شامل برخی تکنیک های جراحی زیبایی به عنوان بخشی از آموزش های یک جراح نیز باشد، اما یادگیری تمام روش های جراحی زیبایی را در بر نمی گیرد.

جراحی زیبایی بر بهبود ظاهر بیمار تمرکز دارد

روش ها، تکنیک و اصول جراحی زیبایی کاملاً بر ظاهر بیمار تمرکز دارد. بهبود تناسب، زیبایی و تقارن از اهداف کلیدی جراحی زیبایی است و میتواند بر سر، گردن و تمام بدن انجام شود. جراحی زیبایی توسط پزشکان از رشته های مختلف پزشکی صورت میگیرد، از جمله جراحان پلاستیک.

دامنۀ جراحی زیبایی شامل موارد زیر است:

۱-فرم دادن به صورت: جراحی زیبایی بینی، گونه و چانه
۲-جوانسازی صورت: کشیدن پوست صورت، گردن، پلک وابرو
۳-فرم دادن به بدن: جراحی زیبایی شکم و پهلو، لیپوساکشن، درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه در آقایان)
۴-جوانسازی پوست: لیزر، بوتاکس، فیلرها

جراحی پلاستیک زیرشاخه‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

جراح زیبایی

۱-جراحی پلاستیک کودکان
۲-جراحی دست
۳-مشکلات ارثی و مادرزادی: عارضه‌های قابل درمان با این نوع جراحی عبارتند از لب شکری و شکاف کام، بدشکلی‌های صورت و گوش، نقایص سر و صورت، بدشکلی‌های دست‌ها و عارضه‌های پوستی
۴-پستان: بازسازی بعد از سرطان، بدشکلی‌های مادرزادی و جراحی زیبایی
۵-پوست: شامل برداشتن یا ترمیم پوست و مدیریت متاستازهای سرطان پوست (سرایت سرطان از یک بخش بدن به بخش دیگر)
۶-آسیب‌های فیزیکی: ترمیم صدمات ناشی از ضربه به صورت و پاها
۷سرطان: شامل برداشتن تومورهای بدخیم و ضایعات پوست، سرطان سر و گردن و بازسازی سینه‌ها

جراحی زیبایی، در چه مواقعی بیشترین کاربرد را دارد

جراحی زیبایی دامنه گسترده ای دارد و تنها به یک یا دو جراحی محدود نمی شود. جراحی بینی، جراحی پلک، لیپوساکشن، جراحی چانه ،زاویه سازی فک و غیره در خیلی از مواقع با کمک جراحی زیبایی یا همان جراحی پلاستیک می توان مشکلات مادرزادی را درمان کرد. به عنوان مثال برخی از کودکان از همان نوزادی با مشکل افتادگی پلک مواجه هستند یا لب شکری هستند.
این کودکان می توانند در سنین مناسب مشکل خود را با کمک جراحی زیبایی حل کنند. به غیر از مشکلات مادرزادی می توان مشکلاتی که در برخی از سوانح به وجود آمده اند هم با کمک جراحی زیبایی درمان کرد که سوانح اشکال مختلفی دارند مانند تصادف، ضربه، زمین خوردن و سوختگی.

آماده سازی قبل از عمل شامل چیست

جراح زیبایی

۱-بعد از عمل تا سه روز نیاز به استراحت مطلق دارید.

۲-در صورتیکه قبل از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شُدید پزشک خود را از آن مطلع نمایید

۳-هشت ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل مطلقا چیزی نخورید و نیاشامید قبل از مراجعه جهت بستری حتما استحمام کنید زیرا استحمام در عرض یکهفته پس از عمل ممنوع است. اصلاح صورت برای آقایان، و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانمها ضروری است.

۳-در صورتیکه موهای سرتان بلند است لازم است قبل از مراجعه آنها را از دو طرف ببافید.قبل از مراجعه اشیاء فلزی نظیر ساعت، النگو، گیره سر و غیره را خارج نمایید.

۴-روز عمل لباسهای جلو باز  و گشاد بپوشید. از پوشیدن پیراهن یقه بسته، تی شرت و لباس تنگ خودداری نمایید.هنگام مراجعه یک پاکت آب نارگیل، آب آلوورا یا آب آناناس نیز همراه خود بیاوریداز هنگام بستری تا ۲۴ ساعت بعد از عمل وجود شخصی که از شما مراقبت کند ضروری است.

چطور بهترین جراح زیبایی  مناسب را انتخاب کنیم

برای انجام جراحی زیبایی اولین نکته ای که افراد کاندید باید به آن دقت داشته باشند اعتماد به جراح است. این افراد باید به تجرب و تبحر پزشک خود مطمئن باشند و به علاوه از مدرک پزشکی آن اطمینان کامل داشته باشند. چرا که جراحی زیبایی کاری بسیار تخصصی است که باید افراد علم آن را به خوبی داشته باشند.

بهترین روش جراحی زیبایی توسط بهترین جراح زیبایی

جراح زیبایی

هر ساله پیشرفت‌های بسیاری در صنعت جراحی زیبایی حاصل می‌شود. امروزه بیشتر از گذشته، جراحان می‌توانند نتایج ظریف‌تر و دقیق‌تری را ارائه کنند. هرچه جراح بهتر و مجرب‌تر باشد، نتیجه‌ی عمل برای بیمار بهتر خواهد بود. بخاطر داشته باشید که جراحان در خدمت بیماران خود هستند. جراح و بیمار باید حس مشترکی داشته باشند تا بتوان از هر جراحی نتایج طبیعی و واقع بینانه‌ای به دست آورد. هنگامی که بیماران محدودیت‌ها یا افراط‌هایی که همراه با عمل است را درک نمی‌کنند، باعث بروز نارضایتی‌هایی خواهد شد.

بیماران بطور طبیعی باید در چارچوب یا ساختار فیزیکی که دارند، کار کنند. بنابراین پزشک از طریق عمل جراحی تنها می‌تواند ظاهر شما را بهبود ببخشد. جراحان همیشه طرحی که باید اصلاح کنند را مانند یک معمار خوب، در نظر می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *