لیفت سینه - دکتر وفائی

لیفت سینه


اگر به‌دلیل افزایش سن یا بارداری سینه‌های افتاده‌ای دارید و بابت این موضوع ناراحت هستید نگران نباشید، زیرا این مشکل با لیفت سینه قابل درمان است. لیفت سینه که با نام ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که به کشیده شدن و بالا رفتن سینه‌ها کمک می‏کند. در نتیجه اگر سینه‌های شما سایز نرمالی دارند و تنها از لحاظ ظاهر دچار افتادگی شده‌اند، این روش بهترین گزینه‌ی درمان برای شما خواهد بود.

لیفت سینه - دکتر وفائی

دلیل افتادگی سینه‌ها چیست؟

افزایش سن یکی از اصلی‌ترین دلایل افتادگی سینه‌ها محسوب می‌شود، زیرا بافت سینه فرم و سفتی خود را از دست می‌دهد. اما علاوه‌بر افزایش سن دلایل دیگری نیز بر افتادگی سینه‌ها تاثیر دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بارداری: رباط‌های لیگامان کوپر که در سینه‌ها وجود دارند، به بالا ماندن سینه‌ها کمک می‌کنند. حال زمانی‌که شما باردار می‌شوید، سینه‌های شما پر می‌شوند و با پر شدن سینه‌ها این رباط‌ها کشیده خواهند شد. همین کشیدگی دلیل افتادگی سینه‌ها است و ربطی به شیر دادن یا ندادن ندارد و معمولا در دوران بارداری رخ می‌دهد.

گرانش زمین: جاذبه زمین نیز در افتادگی سینه‌ها نقش دارد، بنابراین با گذشت زمان و افزایش سن، این جاذبه تاثیر بیشتری روی سینه‌ها می‌گذارد و باعث افتادگی آن‌ها می‌شود.

تغییر وزن مداوم: اگر شما از دسته افرادی هستید که دائما تغییر وزن می‌دهید، باید منتظر مشکل افتادگی سینه‌های خود باشید. تغییر وزن باعث می‌شود که پوست سینه‏ی شما کشیده شود و حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد.

روند انجام جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه که معمولا بین ۲ الی ۴ ساعت طول می‌کشد، یک جراحی تحت بیهوشی عمومی است؛ بنابراین اولین مرحله از این جراحی را می‌توان بیهوشی درنظر گرفت. پس از آنکه شخص بیهوش شود، جراح برش‌هایی را اطراف سینه ایجاد می‌کند تا بتواند از طریق برش‌ها سینه‌ها را به سمت بالا هدایت کند. گاهی‌اوقات نوک سینه‌ها نیز برش زده می‌شود و امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود دارد.

این جراحی باید با دقت و ظرافت بسیار بالایی انجام شود تا سینه‌ها فرم طبیعی و زیبای خود را حفظ کنند و کمترین اثر از برش‌ها و بخیه‌های جراحی به‌جا بماند. از همین رو انتخاب یک جراح پلاستیک ماهر بسیار اهمیت دارد.

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک، فعالیت خود را در زمینه‌هایی چون جراحی زیبایی بینی، شکم، سینه و … آغاز کرد و به‌دلیل تجربه و مهارت بالایی که دارد، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. بنابراین اگر نتیجه جراحی لیفت سینه برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما برای انجام این جراحی، دکتر وفائی است.

اقدامات پیش از جراحی لیفت سینه

پس از آنکه جراح را انتخاب کردید، لازم است که در جلسات مشاوره شرکت کنید تا بررسی و معاینه‌های لازم انجام شود. جراح در این جلسات بافت سینه، آناتومی سینه و سوابق پزشکی را بررسی می‌کند تا اگر اختلالی وجود داشت در ابتدا آن را برطرف کند.

در این جلسات متخصص از شما درخواست می‌کند که مصرف داروهای ضد استروئیدی و ضد التهابی مانند آسپرین، نوافن، ژلوفن و … را قطع کنید، زیرا این قرص‌ها می‌توانند باعث رقیق شدن خون شما شوند و احتمال خونریزی را حین انجام جراحی افزایش دهند. همچنین اگر سیگار یا سایر دخانیات را مصرف می‌کنید، باید چند هفته قبل جراحی از این کار خودداری کنید، زیرا نیکوتین موجود در دخانیات روند بهبود زخم‌ها را به تاخیر می‌اندازد و احتمال بروز عوارض این جراحی را نیز افزایش می‌دهد.

دوره نقاهت جراحی لیفت سینه و مراقبت‌های بعد از آن

دوره‌ی نقاهت عمل ماستوپکسی دوره‌ی سختی نیست و شما می‌توانید با توجه و رعایت برخی نکات این دوره را به‌راحتی و با موفقیت پشت سر بگذارید. در ادامه یکسری از مراقبت‌های اصلی و اساسی را بررسی می‌کنیم تا با انجام آن‌ها این دوره را به‌خوبی سپری کنید.

  • پس از اتمام جراحی، محل‌هایی که در آن‌ها برش ایجاد شده است پانسمان می‌شوند. شما باید این پانسمان‌ها را به‌موقع تعویض کنید و دقت داشته باشید که آن‌ها خیس نشوند.
  • دوره نقاهت این جراحی معمولا با درد همراه نیست، اما اگر درد داشتید می‌توانید با مشورت پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • شما می‌توانید پس از یک هفته فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید، اما فعالیت‌های سنگین و بیش از حد دولا شدن و بلند کردن اجسام تا چند هفته ممنوع است.
  • اگر جراح لباس مخصوصی را برای شما مشخص کرد، از آن به‌شکل منظم استفاده کنید، زیرا این کار هم تورم ناشی از جراحی را کاهش می‌دهد و هم به تثبیت فرم سینه‌ها کمک می‌کند.
  • برای چند وقت از رفتن به سولار و قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید.
لیفت سینه - دکتر وفائی

بهترین سن برای انجام لیفت سینه

همان‌طورکه گفته شد، افزایش سن از اصلی‌ترین دلایل افتادگی سینه است، بنابراین سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی بهترین زمان برای انجام جراحی لیفت سینه خواهد بود و طبق آمار خانم‌ها بهترین نتیجه از جراحی را در این بازه زمانی مشاهده خواهند کرد.

البته گاهی‌اوقات شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که متخصص این جراحی را به خانم‌های جوان‌تر نیز پیشنهاد می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که کاندیدای مناسبی برای این جراحی هستید یا خیر، باید با متخصص و جراح پلاستیک مشورت کنید تا براساس شرایطی که دارید، بهترین تصمیم گرفته شود.

لیفت سینه - دکتر وفائی

عوارض جانبی جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه به‌طورکلی از جمله جراحی‌های کم عوارض است، اما عوارض طبیعی نیز دارد که معمولا با گذشت زمان برطرف می‌شوند. این عوارض طبیعی عبارتند از:

  • جای زخم
  • بی‌حسی نوک سینه‌ها
  • قرمزی و تورم
  • عدم یکسان بودن اندازه و شکل سینه‌ها
  • مشکل در شیردهی
  • از دست رفتن قسمتی از آرئول‌ها

البته برخی از این عوارض به‌ ندرت رخ‌ می‌دهند، اما به‌طورکل هیچکدام جای نگرانی ندارند و با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کنند. البته شما می‌توانید در زمان مشاهده این علائم با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که خطری سلامت شما را تهدید نمی‌کند.

لیفت سینه - دکتر وفائی

جمع‌بندی

اگر دچار افتادگی سینه شده‌اید و با انجام ورزش نتواسته‌اید فرم سینه‌های خود را بهبود دهید، جراحی لیفت سینه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این جراحی با مزایای بسیاری همراه است و کمک می‌کند که سینه‌هایی خوش‌فرم و زیبا داشته باشید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *