جراحی صورت زیبایی

جراحی صورت زیبایی :تزریق ژل و بوتاکس، جراحی بینی، پیکرتراشی و جوان سازی پوست واژه هایی هستند که در سال های اخیر زیاد در رابطه با آن ها شنیده ایم.این جراحی های زیبایی با استقبال بسیار زیادی از طرف مردم سراسر دنیا مواجه شده است

جراحی صورت زیبایی

جراحی صورت برای زیبایی

نشانه های پیری در پوست از حدود ۲۵ سالگی بصورت تدریجی در پوست ما پدیدار می شوند!  با افزایش سن به مرور پوست خشکتر می شود، تیره گیهایی در نواحی مختلف بوجود می آیند، استحکام و سفتی خود را از دست می دهد. همینطور از این سنین بتدریج پوست ما کشسانی خود را از دست میدهد و با بالا رفتن سن سرعت این اتفاق بیشتر هم می شود.تماس با آفتاب از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این تغییرات در پوست  است. نور آفتاب یک التهاب مزمن در پوست ایجاد میکند که منجر به متلاشی شدن عواملی میشود که پوست را شاداب و جوان نگه میدارند. عوامل دیگری مانند کاهش وزن، استرسهای زندگی روزمره، مصرف کم مایه جات ٕ استفاده از الکل و سیگار و استعداد ژنتیکی، در روند ایجاد تغییرات در چهره اثرگذار میباشند. و همین موارد تمایل افراد را برای انجام جراحی صورت برای زیبایی را بیشتر کرده است

جراحی صورت زیبایی با لیزر

جراحی صورت زیبایی

یکی از روش های  جراحی صورت زیبایی لیفت صورت بدون جراحی انجام جوانسازی با لیزر است. این روش یک از راه های جوان سازی پوست می باشد. این روش می تواند پوست را به حالت جوانی خود بازگرداند و عوارضی مانند کهیر پوستی، اثرات ناشی از نور آفتاب، چین و چروک های پوستی، شل شدگی و افتادگی پوست صورت را کاهش دهد و پوست مارا جوان و شاداب نگه دارد

انواع روش های لیزر درمانی پوست

عموما سه نوع لیزر پوست مورد استفاده قرار می گیرد.  برای جراحی زیبایی صورت که عبارتند از :لیزر دی اکسید کربنCO2، لیزر N-lite و لیزر اربیوم.

۱-لیزر CO2، بدلیل اثر ماندگاری بلند مدت آن بطور گسترده ای  در جراحی صورت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.برای انجام این عمل باید یک پروسه چند جلسه ای ۱۵ تا ۹۰ دقیقه ای سپری شود.
۲-لیزر اربیوم نسبت به لیزر دی اکسید کربن کمتر استفاده می شود. این نوع لیزر معمولا برای افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی صورت زیبایی

۳-مورد آخری یعنی عمل لیزر N-lite به اندازه دو مورد قبل موثر نیست اما نسبت به آنها کم هزینه تر است. این روش عموما برای از بین بردن نقص های کوچک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.این تکنولوژی برای افرادی است  که نمی توانند وقت زیادی برای دوره نقاهت روشهای دیگر صرف کنند، بسیار مناسب می باشد.لیزر صورت ان لایت لیزری است با انرژی بسیار پایین که رگهای خونی زیر پوستی را مورد هدف قرار می دهد . رگها آسیب نمی بینند، اما فعالیت های شیمیایی سبب می شود که بدن شروع به بازسازی کلاژن و ترمیم ناحیه مورد درمان کند.

جوانسازی پوست صورت با دستگاه آر اف فرکشنال

جوانسازی پوست صورت با دستگاه آر اف یکی از جدیدترین تکنولوژی های امروزی است که مورد استقبال هم بیماران و هم پزشکان قرار گرفته. در این روش که برای لیفت صورت بدون جراحی می باشد، از امواج رادیوفرکوئنسی برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود.

در این روش از امواج نوری استفاده نمی‌شود، بلکه از امواج ار اف فراکشنال که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسیِ غیرتهاجمی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود.این امواج لایه‌ی خارجی و میانی پوست را هدف قرار می‌دهند و موجب تحریک پوست برای آغاز فرآیند‌های طبیعی بازسازی پوست می‌شوند و در نتیجه لایه‌ی جدیدی روی پوست تشکیل شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد و شخص نهایتا ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری پیدا می‌کندبرای درمان ناهمواری روی پوست، برای درمان چروک های صورت ، درمان جاهای جوش و همچنین آفتاب سوختگی از روش آر اف فرکشنال استفاده می شود..

آیا آر اف در جراحی صورت برای زیبایی تاثیر می گذارد

 

جراحی صورت زیبایی

امروزه درمان با  آر اف در جوانسازی پوست به طور گسترده ای صورت گرفته و با توجه به مشکلات پیری مشترک برای مردان و زنان به کار گرفته می شود. تاثیر گذاری این روش در جوانسازی پوست، به صورت کاهش و یا حذف سلولیت از پوست است. با توجه به اینکه پوست زنان با مردان متفاوت است، روش درمانی آر اف برای هر دو گروه در نظر گرفته شده است.

این روش در جراحی صورت زیبایی در  پوست زنان بیشتر به کار می رود به عنوان مثال، بروز سلولیت فقط در زنان مشاهده می شود. سلولیت، نوعی آسیب پوستی زنانه است که معمولا در اطراف باسن و در پشت ران ها ایجاد شده و چربی بیشتری در آن ناحیه متراکم می شود.

با توجه به درمان آر اف و عوارض آر اف ، اکثر زنان می توانند از شر این بافت های چربی و سلولیت راحت شده و از پوستی جوان برخوردار شوند. بر خلاف سلولیت هایی که شامل چربی های بدن و چربی پوست بوده و بیشتر در زنان ایجاد می شود، چربی های کلی بدن برای هر دو گروه مرد و زن ایجاد شده و با این روش قابل درمان است.

تزریق بوتاکس

جراحی صورت زیبایی

بوتاکس یک پروتئین مشتق شده از سم بوتولیسم می‌باشد که جهت به حداقل رساندن و با صاف کردن خطوط و چین و چروک روی صورت در زیر پوست تزریق میگردد، با تزریق دوز کمی از بوتاکس در واقع قسمتی از عضلات صورت را فلج میکنند تا باعث صافی و یک دستی صورت گردد.

بوتاکس در طی سالها اخیر محبوبیت بسیاری بین مردم در سراسر دنیا کسب کرده است  از دلایل این امر صورت تهاجمی کمتر و نتایج قابل قبول و فوری تزریق بوتاکس می باشد، به خاطر عوارض کم تزریق بوتاکس که معمولاً ظرف ۲۴ ساعت از بین می روند این روش جایگاه بسیار خوبی را نزد کسانی که مایلند در کوتاهترین زمان ممکن صورتی صاف و یک دست به دست آوردند پیدا کرده است.

نخ لیفت صورت و گردن

کشیدن پوست به همراه قرار دادن نخ در پوست، یک روش بدون نیاز به جراحی، ایمن و غیر تهاجمی است که پوستی لطیف، طبیعی و زیبا را به ارمغان می آورد. در این روش با نخ از نخ های مخصوصی استفاده می کند که استریل بوده و قابلیت جذب در پوست را دارند.این نخ ها در زیر پوست قابل رویت نمی باشند. زمانی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرایند کلاژن سازی طبیعی پوست و سلول سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن فعال تر می شود.

 درمان جراحی افتادگی صورت با مزوتراپی

مزوتراپی پوست صورت، یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت است که هم در زمینه تخصص پوست و مو و هم پزشکی زیبایی کاربرد دارد. انجام مزوتراپی صورت، مزایای بسیاری دارد، از جمله این که : از شل‌شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند، پیری پوست و چین و چروک‌های صورت را برطرف می‌کند و موجب شادابی و جوانی پوست و بهبود بافت آن می‌شود.

جراحی صورت زیبایی

مزوتراپی صورت برای درمان مشکلات پوستی صورت و گردن و ناحیه فوقانی سینه به کار می‌رود. ترکیبات مزوتراپی، مستقیما در پویت تزریق می‌شوند و بنابراین کارایی و اثرگذاری آن‌ها دوچندان می‌شود. مزوتراپی صورت، نتایج بلندمدتی را برای بیماران به همراه دارد، البته به شرطی که بیماران تمامی جلسات درمانی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است را انجام دهند و به دنبال آن، از توصیه‌های پزشک پیروی کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *