روش جراحی سرطان در سینه

[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#0a0a0a’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

روش جراحی سرطان در کرج

جراحی سرطان در کرج روشی است که پزشک با ایجاد برش در منطقه تومور علاوه بر برداشتن تومور در صورت نیاز بخشی از پوست، عضلات، و گاهی اوقات استخوان را نیز برمی دارد.

روش جراحی سرطان در سینه

به همین دلیل ممکن است بیمار بعد از جراحی سرطان در کرج درد داشته باشد.

جراحی سرطان در کرج تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

به صورت کلی سه نوع بیهوشی وجود دارد:

بی حسی موضعی موجب از دست دادن حس در یک منطقه کوچک از بدن می شود.

بی حسی نخاعی باعث از دست دادن حس در یک ناحیه از بدن، مانند یک دست یا پا می شود.

بیهوشی عمومی موجب از دست دادن حس و از دست دادن کامل هوشیاری می شود.

این بیهوشی مانند یک خواب بسیار عمیق است.

روش های دیگری نیز وجود دارند که نیاز به ایجاد برش بر روی بدن ندارند.

برخی از این روش ها شامل:

جراحی سرمایشی

جراحی سرمایشی یک نوع درمان است که در آن از سرمای شدید تولید شده توسط نیتروژن مایع و یا گاز آرگون برای از بین بردن بافت غیر طبیعی استفاده می شود.

ممکن است جراحی سرمایشی برای درمان سرطان پوست، رتینوبلاستوما، و رشد پیش سرطانی در مراحل اولیه بر روی پوست و دهانه رحم مورد استفاده قرار گیرد.

جراحی سرمایشی، سرما درمانی نیز نامیده می شود.

لیزر

در این نوع درمان از پرتوهای قدرتمند نور استفاده می شود. لیزر بر روی مناطق کوچک و بسیار دقیق می تواند متمرکز کند. به همین دلیل برای جراحی ها دقیق کاربرد دارد.

لیزر همچنین به کوچک کردن و یا از بین بردن تومورها و یا رشد بافت هایی که ممکن است به سرطان تبدیل شوند می تواند کمک کند.

اغلب لیزرها برای درمان تومورهای روی سطح بدن و یا در پوشش داخلی اندام های داخلی استفاده می شود.

به طور مثال سرطان سلول بازال، تغییرات دهانه رحم که ممکن است به سرطان تبدیل شود، سرطان دهانه رحم، واژن، مری، و سرطان سلول غیر کوچک ریه به این شیوه درمان می شوند.

هیپرترمی

هیپرترمی نوعی درمان است که در آن بخش های  کوچکی از بافت بدن در معرض دمای بالا قرار می گیرد.

حرارت بالا می تواند به حساس کردن آن ها به تابش و داروهای شیمی درمانی آسیب و کشتن سلول های سرطانی منجر شود.

فرسایش بسامد رادیویی یک نوع از هیپرترمی است که از امواج رادیویی با انرژی بالا برای تولید گرما استفاده می شود.

این روش جراحی سرطان در کرج به صورت عمومی کاربردی ندارد و پزشکان هنوز در حال تحقیق بر روی آن هستند.

فتودینامیک درمانی

درمان فتودینامیک درمانیست که از داروهایی خاصی استفاده می شود که به نوعی از نور واکنش نشان می دهند. و داروها زمانی فعال میشوند که دارو مصرف شود و آن نور خاص به تومور تابیده می شود.

در این فعالیت سلول های سرطانی که در نزدیکی محل تابش هستند از بین خواهند رفت.

اغلب درمان فتودینامیک برای درمان و یا کاهش علائم ناشی از سرطان پوست، میکوزیس فونگوئید و سرطان پسلول غیر کوچک  ریه کاربرد دارد.

انواع جراحی سرطان در کرج

انواع متفاوتی از جراحی سرطان در کرج وجود دارد.

نوع جراحی سرطان در کرج  بسته به هدف عمل جراحی، بخشی از بدن که نیاز به عمل جراحی سرطان در کرج دارد، مقدار بافتی که قرار است برداشته شود و در برخی موارد، ترجیح بیمار میباشد.

جراحی سرطان در کرج ممکن است باز یا با حداقل تهاجم انجام شود.

در عمل جراحی سرطان باز، برای برداشتن تومور، قسمتی از بافت سالم، و شاید برخی از غدد لنفاوی مجاور تومور بر روی بدن برش ایجاد می شود.

در جراحی سرطان در کرج  با حداقل تهاجم، جراح دکتر حمید مرادی  تعدادی برش کوچک به جای یک برش بزرگ ایجاد می کند. سپس یک لوله دراز نازک با یک دوربین کوچک به داخل یکی از برش ها وارد می کند.

این لوله لاپاروسکوپ نامیده می شود. دوربین تصاویری را از داخل بدن بر روی یک مانیتور نشان می دهد، و اجازه می دهد جراح آنچه که انجام می شود را ببیند.

در جراحی سرطان در کرج ، ابزار جراحی ویژه ای وارد برش کوچک شده و تومور و بخشی از بافت سالم برداشته می شود.

از آنجا که در جراحی سرطان در کرج با حداقل تهاجم برش ها کوچک تر هستند، نسبت به جراحی سرطان باز زودتر خوب می شود.

چه کسانی نیاز به جراحی سرطان در کرج دارند؟

اکثر افراد مبتلا به سرطان با جراحی درمان می شوند. جراحی بهترین روش برای درمان تومورهای جامد است که در یک ناحیه  وجود دارند.

چه کسانی نیاز به جراحی سرطان در کرج دارند؟

به این درمان ها درمان محلی گفته می شود. چون درمان تنها بر روی بخشی از بدن که درگیر سرطان است، انجام می شود. به همین علت برای درمان سرطان هایی مانند لوسمی (سرطان خون) و سرطان هایی که گسترش پیدا کرده اند کاربردی ندارند.

گاهی اوقات جراحی تنها درمانی است که فرد بیمار در آن زمان نیاز دارد اما گاهی در کنار آن باید درمان های دیگر سرطان نیز انجام شود.

روش کار جراحی سرطان در کرج

بسته به نوع سرطان و پیشرفته آن، عمل جراحی را می توان به شکل های زیر استفاده کرد:

حذف کل تومور

تومور: عمل جراحی است که در آن تنها قسمتی از تومور را بر می دارند. این جراحی زمانی کاربرد دارد که برداشتن کل تومور به یک ارگان یا اندام آسیب و ضربه برساند.

از بین بردن بخشی از تومور می تواند به درمان های دیگر کمک کند که روند کاری بهتری داشته باشند.

کاهش علائم سرطان: بعضی از تومورها باعث ایجاد احساس درد یا فشار می شوند. جراحی که برای کاهش درد یا فشار استفاده می شود جراحی کاهش علائم سرطان گفته می شود.

خطرات ناشی از جراحی سرطان در کرج

معمولا جراحان در طی عمل جراحی سرطان در کرج سعی می کنند که خطرات را به حداقل برسانند. اما گاهی اوقات در این زمینه مشکلی ایجاد می شود.

مشکلات شایع جراحی سرطان در کرج عبارتند از:

درد

بعد از جراحی سرطان در کرج  ، بسیاری از افراد درد را در بخشی از بدن که جراحی سرطان در کرج بر روی آن انجام شده است، احساس می کنند.

شدت درد به میزان عمل جراحی، بخشی از بدن که مورد عمل قرار گرفته و چگونگی احساس درد بستگی دارد.

عفونت

عفونت مشکل دیگری است که می تواند پس از عمل جراحی سرطان در کرج رخ دهد. برای کمک به جلوگیری از عفونت، دستورالعمل های پزشک را رعایت کنید.

اما اگر عفونت شروع شود تجویز آنتی بیوتیک می تواند مشکل را برطرف کند.

خطرات دیگر عمل جراحی سرطان در کرج عبارتند از:

خطرات دیگر عمل جراحی سرطان در کرج عبارتند از

خونریزی

آسیب به بافت های اطراف

واکنش به بیهوشی پیش، حین و بعد از عمل جراحی سرطان در کرج

پیش از عمل جراحی

قبل از عمل باید آزمایشاتی انجام دهید .

شایعترین آزمایشاتی که قبل از عمل جراحی تومور تجویز می شوند عبارتند از:

آزمایش خون

رادیوگرافی قفسه سینه

نوار قلب (ECG)

ضمن این که عمل باید به صورت ناشتا انجام شود.

البته برخی اوقات پیش از عمل دستور العمل های خاصی دیگری نیز از سوی دکتر تجویز می شوند.

در طول عمل جراحی سرطان در کرج

در طول عمل جراحی سرطان در کرج معمولا به غیر از بافت های آلوده به سرطان برای اطمینان بیشتر بخش هایی از بافت سالم نیز برداشته می شود، حتی گاهی غدد لنفاوی نزدیک به تومور نیز برداشته می شود.

سپس برای این که گسترش سرطان مورد بررسی قرار گرفته شود بافت های برداشته شده زیر میکروسکوپ برده خواهد شد.

بررسی این بافت ها به پزشک متخصص کمک می کند تا بهترین درمان را پس از جراحی سرطان در کرج تجویز کنند.

بعد از عمل جراحی سرطان در کرج

بعد از جراحی سرطان در کرج معمولا دستورالعمل های زیر به بیمار پیشنهاد می شود:

بعد از عمل جراحی سرطان در کرج

چگونگی کنترل درد

فعالیت هایی که باید انجام دهد.

چگونگی مراقبت از زخم

شناسایی نشانه های عفونت

زمان برگشت به محل کار

ضمن این پس از جراحی سرطان در کرج بیمار باید حداقل دو هفته یک بار به متخصص  مراجعه کند. اگر جراحی سرطان در کرج پیچیده تر باشد میزان مراجعه نیز بیشتر خواهد بود.

[/av_textblock]