تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس در کرج مانند تزریق چربی و تزریق ژل یکی از درمان‌های تزریقی آرایشی است که چین و چروک‌های صورت را با شل کردن ماهیچه‌هایی که موجب آن شده‌اند، از بین میبرد.

 

تزریق بوتاکس چیست؟

 

بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که موجب تضعیف کنترل‌شده و فلج عضلات می شود.سپس پوست روی ماهیچه شل می‌شود و چین و چروک‌ها برطرف می‌شوند. اکثر بیماران اعتقاد دارند تزریق بوتاکس در کرج توانسته خط لبخند، خط اخم و دیگر چروک‌های صورت را رفع کند.

آیا شما گزینه‌ی خوبی برای تزریق بوتاکس در کرج هستید؟

زنان و مردان بزرگسال که دارای  سلامت جسمی خوبی هستند گزینه‌ی مناسبی برای تزریق بوتاکس در کرج هستند. اگر باردارید یا در دوره‌ی شیردهی هستید نباید تزریق بوتاکس در کرج را انجام دهید.

بیشتر بیماران به سمت  بوتاکس می‌روند تا نشانه‌های پیری و بالا رفتن سن را در چهره‌شان کمتر کنند. در واقع تزریق بوتاکس در کرج شیوه‌ی درمانی جایگزینی برای جراحی‌های زیبایی مانند کشیدن پوست میباشد.

برخی  از چین و چروک‌هایی که با تزریق بوتاکس در کرج برطرف می‌شوند این موارد هستند:

 

برخی  از چین و چروک‌هایی که با تزریق بوتاکس در کرج برطرف می‌شوند این موارد هستند:

 

چروک‌های نقاط افقی پیشانی

ناحیه خط خنده (از بینی تا گوشه های دهان)

خط اخم بین ابروها

از تزریق بوتاکس در کرج می‌توان در بسیاری از چروک‌های ناشی از حرکت عضلات صورت استفاده کرد. البته برای برخی ازچروک ها مانند چروک‌های ناشی از شل شدن پوست، گرانش، و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب بی اثر است.

علاوه بر این موارد آرایشی ، تزریق بوتاکس در کرج برای درمان وضعیت‌های پزشکی مثل چشمک زدن بی‌اختیار به کار برده میشود.

تزریق بوتاکس در کرج چگونه انجام می‌شود؟

معمولا تزریق بوتاکس در کرج در مطب پزشک انجام می شود. نیازی به هیچ نوع بیهوشی ندارد، گرچه برخی از پزشکان بیهوشی موضعی یا موضعی را بر اساس درخواست بیمار انجام می‌دهند.

 

تزریق بوتاکس در کرج چگونه انجام می‌شود؟

 

پس از پاک کردن پوست، پزشک به هر کدام از عضلات مورد نظر ماده‌ی بوتاکس را تزریق می‌کند. جلسه تزریق بوتاکس در کرج کمتر از یک ساعت طول خواهد کشید.

بعد از تزریق بوتاکس در کرج ، توکسین موجود در محلول، باعث مسدود شدن سیگنال‌هایی را که از عصب به عضله فرستاده می شود، میشود. در نتیجه، عضلات دیگر توانایی منقبض شدن ندارند.

همین انقباض عضلات است که روی پوست روی عضله چروک ایجاد می‌کند. با شل شدن عضلات، چروک‌ها صاف خواهند شد.

خطرات احتمالی تزریق بوتاکس در کرج

تزریق بوتاکس در کرج ،روش  نسبتا بی‌خطری است، البته اگر توسط یک پزشک با تجربه انجام شود. با این حال، مانند تمامی روش‌های درمانی عوارض احتمالی برای تزریق بوتاکس در کرج هم وجود دارد.

با اینکه این عوارض بسیار کم پیش می آیند باز هم باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد. اگر این موارد برای شما پیش آمد، باید با پزشک خود تماس حاصل فرمائید.

ضعف عضلات در دیگر نقاط پوست که تزریق روی آن انجام نشده

اختلال در بینایی

اختلال در بلعیدن، صحبت کردن یا تنفس

ایجاد آلرژیک (خارش، تنگی قفسه سینه، تورم شدید)

اگر مایع تزریقی بوتاکس حرکت کند و به به سایر نقاط بدن برسد، می‌تواند باعث بی‌حسی خفیف در نقاطی از بدن و یا به ندرت نشانه ها و علائم بوتولیسم شود. یکی دیگر از خطرات بوتاکس به علت فلج عضلاتی ،ظاهر غیر طبیعی یا همان “یخ زده” است که در حالات چهره موثر است.

دوران نقاهت چقدر طول می‌کشد؟

بوتاکس را روش «ساعت ناهار» می‌نامند، زیرا که بیماران می‌توانند پس از انجام بوتاکس بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود برگردند. تزریق بوتاکس به هیچ نوع برش، بخیه یا باندپیچی نیاز ندارد.

دوران نقاهت تزریق بوتاکس چقدر طول می‌کشد؟

عوارض جانبی تزریق خیلی خفیف هستند: کبودی، تورم یا قرمزی اطراف محل تزریق و همینطور سردردهای جزئی. بیمار نباید پس از انجام بوتاکس تا چهار ساعت دراز بکشد و به مدت دوازده ساعت از مالش دادن موضع بپرهیزد، چرا که ممکن است محلول تزریق شده به سایر نقاط بدن حرکت کند.

بیشتر بیماران می‌گویند که نتایج درمان حدود ۴ تا ۶ ماه محسوس است. کم کم ، عضلات توانایی خود را برای انقباض به دست می‌آورند و چین و چروک‌ها دوباره ظاهر می‌شوند. خیلی از بیماران برای جلوگیری از این اتفاق تزریق بوتاکس در کرج را مجددا انجام میدهند.

هزینه‌ی انجام تزریق بوتاکس در کرج

هزینه تزریق بوتاکس در کرج بسته به نواحی  تزریق، پزشک، میزان محلول مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب و سایر عوامل میباشد. پزشکان مختلف هزینه های متفاوتی را برای تزریق‌های مشابه دریافت می‌کنند.

بوتاکس آرایشی تحت پوشش بیمه درمانی نمی باشد. با این حال، خیلی از پزشکان گزینه‌های متفاوت و شیوه‌های پرداخت منعطفی را ارائه می‌دهند تا این درمان مقرون به صرفه تر باشد.

عوارض تزریق بوتاکس در کرج

خوشبختانه عوارض عمومی مانند مسمومیت و یا آلرژی بسیار نادر است، تنها برخی‌ افراد از ضعف شکایت میکنند که ظرف ۳ تا ۴ روز رفع خواهد شد.

بیشتر عوارض تزریق بوتاکس در کرج موضعی میباشد. تورّم، کبودی و خونمردگی گاهی دیده میشود که تا یک هفته خود به خود برطرف خواهد شد.

 

مهمترین عوارض تزریق بوتاکس در کرج مربوط به ۳ چیز میباشد، تزریق بیش از اندازه، تزریق نابجا و انتشار دارو به نقاط اطراف که مورد نظر و قابل پیش بینی‌ نمیباشند. بنابراین ممکن است عضلات یا بیش از حد ضعیف شوند یا عضلات اطراف از کار بیفتند.

نشانه ی  اینها در پیشانی و اطراف چشم افتادگی ابرو، و بینی، افتادگی پلک، در اطراف دهان افتادگی دو گوشهٔ دهان و اشکال در غذا خوردن، و در گردن اگر عمیق تزریق شود اشکال در بلع و صدا میگردد.

بوتاکس در دوز پایین به درون عضلاتتان به خصوص درقسمت صورت تزریق می‌شود تا آنها را شل کرده و از شکل انقباض و چروکیده خارج کنند. طبق گزارش mayo clinic این جراحی موجب نرمی و صافی عضلات و کم شدن چین و چروک خواهد شد .

مشکلات محل تزریق

به علت اینکه این سم با سوزن وارد عضلاتتان می‌شود، می‌تواند موجب کبودی آن ناحیه گردد. ممکن است حتی دردتان هم بگیرد. این مسئله می‌تواند توسط خود سوزن و یا ماده‌ی بوتاکس به وجود آید. همچنین سایت اینترنتی Drugs.com می‌گوید ممکن است در ناحیه تزریق، ورم و قرمزی هم دیده شود.

عضلاتی که مورد تزریق بوتاکس قرار میگیرند احتمال دارد ضعیف یا برعکس عین چوب شوند. این اثرات جانبی که جزو انواع بی اهمیت دسته‌بندی می‌شوند، معمولا موقتی میباشند و ظرف چند روز یا یک هفته از بین خواهند رفت.

پخش شدن سم

در هر صورت بوتولینوم نوع A نوعی سم میباشد، پس می‌تواند به اطراف عضله مورد نظر هم گسترش یابد و علائم و نشانه هایی ایجاد کند که خاص بوتولیسم هستند. این اثرات جانبی می‌توانند شامل تنگی نفس، دشواری تکلم و صحبت کردن، مسائل بلع غذا و ضعف عضلاتتان باشند. اینبار، این موارد عوارض جانبی مهمی میباشند، پس سریعا آنها را به پزشکتان بگویید.

استرس

وقتی که نخستین تزریق بوتاکس وارد بدن میشود ، دارو ممکن است کمی شما را عصبی کند.ممکن است شما  نگران چیزهایی شوید که درحالت عادی برایتان بی اهمیت هستند و دلیلی هم برای احساستان ندارید. این یک اثر معمولی دارو میباشد و بعد از چند روز از بین می‌رود.

تزریق بوتاکس در کرج بیشتر برای چه نواحی توصیه میشود؟

مناسب ترین جائی‌ که بوتاکس در آن ناحیه  تزریق میشود پیشانی است. با تزریق بوتاکس در کرج در این منطقه می‌توان خطوط عمیقی که بین دو ابرو ایجادشده است  که به آنها خط اخم گفته میشود و همچنین خطوط عرضی پیشانی را از بین برد.

بعلاوه خطوط ریز کنار چشم هم خیلی‌ خوب به تزریق بوتاکس در کرج جواب میدهند. چنانچه انتخاب بیمار و روش تزریق در کرج درست و مناسب باشد نتایج برای این نقاط بسیار درخشان و راضی‌ کننده خواهد بود.

تاثیر گذاری بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس در کرج انتظار نداشته باشید پوست شما دچار تغییرات شگرف شود ، این تغییرات که در رابطه با آن صحبت کردیم پس از حدود سه تا هفت روز زمان لازم دارد تا آشکار شوند .

در واقع اثر گذاری بوتاکس ۳ تا ۷ روز بعد از تزریق شروع می شود و در هفته ی دوم به اوج تاثیر گذاری خود میرسد.

مدت زمان لازم برای انجام بوتاکس چه مدت خواهد بود؟

تزریق بوتاکس در کرج در صورتی که فرد تحمل نماید بیش از چند دقیقه طول نخواهد کشید و ظرف مدت چند دقیقه به اتمام خواهد رسید.

تزریق بوتاکس در کرج را می توان برای تمام نواحی صورت انجام داد؟

تزریق بوتاکس در کرج را می توان برای تمام نواحی صورت انجام داد؟

خیر.این امر برای تمام نواحی صورت امکان پذیر نمیباشد.زیرا به برخی از نواحی صورت نمیتوان بوتاکس را تزریق نمود و این کار موجب می شود فرم طبیعی صورت را غیر طبیعی جلوه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *