پیکرتراشی در کرج

پیکرتراشی در کرج

پیکرتراشی در کرج به مجموعه ای از روش های تهاجمی و غیر تهاجمی که توسط روش های پیکرتراشی در کرج  میتوان قسمت های مختلف بدن را به شکل دلخواه درآورد .

پیکرتراشی در کرج

 

هرچند اکثر افراد، پیکرتراشی در کرج را معادل لیپوماتیک می‌دانند، ولی لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن هم نوعی پیکرتراشی در کرج به حساب می آید.

انواع روش های پیکرتراشی در کرج  :

لیپوماتیک

لیپوماتیک، یکی از روش های پیکرتراشی در کرج و از نوع  غیرلیزری که در آن از امواجی به نام امواج اینفراسونیک استفاده میشود تا بتوانند روی بافت چربی‌های اضافه در بدن تاثیر بگذارند و به این ترتیب،باعث جدا شدن سلول‌های چربی را از هم شوند.

 

لیپوماتیک

 

تاثیری که امواج اینفراسونیک روی بافت چربی می‌گذارد، موجب تبدیل آنها به حالت مایع می‌شود و کار جراح  را برای خارج کردن چربی‌های اضافی از بدن، آسان تر می‌کند. تاثیر این امواج، به شکل ایجاد لرزش در بافت چربی‌ و جدا کردن آنها از یکدیگر میباشد .

لیزر لیپولیز

یکی از روش های پیکرتراشی در کرج که توسط روش لیپولیز، که نوعی لیزردرمانی است، بافت چربی اضافی موجود در بدن، ذوب و سپس به‌وسیله جراح متخصص از بدن خارج می‌شود.

لیزر لیپولیز

 

لیپوساکشن

روشی قدیمی برای خارج کردن بافت چربی از بدن است که در این روش، چربی‌های اضافی توسط دستگاهی مکنده از بدن خارج می‌شوند.

 

تفاوت‌ها

لیپوماتیک

در روش لیپوماتیک در کرج ، چربی‌ها حرارت نمی‌بینند،به این ترتیب  می‌توان از چربی‌های خارج‌شده برای تزریق چربی در دیگر قسمت های بدن مثل ‌گونه‌ها، چانه، خط لبخند، باسن یا زیر چشم‌ها استفاده گردد.

لیزر لیپولیز

در روش لیپولیز، چربی‌ها با حرارت دیدن به شکل مایع تبدیل می‌شوند و دیگر قابل‌استفاده نیستند.

لیپوساکشن

چربی‌های مکیده‌شده با استفاده از  دستگاه لیپوساکشن هم کارایی ثانویه چندانی نخواهند داشت.

عارضه‌های پیکرتراشی در کرج

عارضه‌های پیکرتراشی در کرج

 

لیپوماتیک

حرارتی که در این روش درمانی زیر پوست تولید می‌شود،‌ بسیار اندک است و به همین علت احتمال ایجاد اِدِم یا سوختگی‌های پوستی خیلی کم میباشد.

لیزر لیپولیز

در این روش استفاده از حرارت برای ذوب کردن چربی‌های اضافی بدن ، می‌تواند احتمال بروز سوختگی‌ها را زیاد کند.

ازاین‌رو، باتجربه بودن جراح پلاستیک برای انجام آن بسیار اهمیت دارد. البته خطر آمبولی چربی در روش لیپولیز و لیپوماتیک، تقریبا صفر میباشد .

لیپوساکشن

لیپوساکشن، جزو روش‌های قدیمی و بسیار پرعارضه‌ میباشد و تنها برای اشخاصی که توده‌های چربی بسیار وسیع و مقاوم در بدنشان دارند ، توصیه می‌شود.

استفاده از این روش می‌تواند  کبودی ،خونریزی ،سلولیت، تورم و ایجاد زخم‌های وسیع را برای بیمار به همراه داشته باشد.

زمان عمل لیپوماتیک چقدر میباشد؟

در عمل لیپوماتیک تزریق مایع  بی حسی به شکل اتوماتیک و هوشمند انجام میپذیرد و سرعت بیشتری نسبت به دیگر روش ها دارد.

بهبود پس از پیکرتراشی در کرج

در روش های قدیمی پیکرتراشی در کرج مانند لیپوساکشن به دلیل تزریق زیاد مایع بی حسی و آسیب بیش از حد به بافت ها ،گاهی بیمار تا دو ماه بعد از عمل درد داشته و زمان بهبودی آن طول میکشد.

در صورتی که در پیکرتراشی در کرج لیپوماتیک اکثر بیماران از فردای بعد از پیکرتراشی در کرج به روش لیپوماتیک شروع به فعالیت های روزانه خود کرده و نهایت مراقبت اولیه یک هفته میباشد .

مزیت های روش لیپوماتیک

یکی از مهمترین ویژگی های این روش استفاده از فرکانس های پایین میباشد و این ویژگی مزایای مختلفی مانند خونریزی کمتر ، بهبود سریع تر ،دوران نقاهت کوتاهتر ، جلوگیری از خطر سوختگی از مهمترین مزایای این روش میباشد .از جمله مزیت های دیگر این روش :

درد کمتر در حین عمل

تورم و کبودی

کوتاه بودن زمان عمل

نیاز به داروی کمتر بی حسی

عوارض بعد از لیپوماتیک

در صورتی که اگر استخراج چربی از بدن زیاد باشد موجب ایجاد مشکلات خطرناکی مانند آمبولی ، بازگشت چربی ،لخته شدن خون ،کم خونی و تنگی نفس میشود .

 

عوارض بعد از لیپوماتیک

 

لیپوماتیک را بهتر است افرادی انجام دهند که تجمع چربی را  در یک ناحیه دارا هستند،زیرا برای ورود دستگاه به بدن و استخراج چربی در ناحیه تجمع چربی سوراخی به شعاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر ایجاد میشود .

اگر بخش های دیگر بدن این جراحی انجام شود امکان دارد تعدد سوراخ ها موجب خونریزی و عفونت شود ،اگر ای جراحی توسط جراح باتجربه انجام نشود موجب به بیماری های قلبی و تنفسی بالا میشود .

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

رژیم غذایی

فعالیت فیزیکی

پوشیدن گن های مخصوص تخلیه چربی : برای جلوگیری از تورم بعد از تخلیه چربی باید از گن های ویژه ای استفاده کند و روزهای بعد از جراحی بر تن داشته باشد فقط برای رفتن به حمام گن را بیرون اورده و ان را بشوید و مجددا بپوشد .

 

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

 

ضعف و سرگیجه : اگر بیمار ضعف و سرگیجه را احساس کرد باید سریعا در حالت نشسته یا درازکش قراربگیرد .

غش کردن با دیدن خون : برخی از افراد با دیدن خون از حال میروند این افراد در تعویض پانسمان ها باید مراقب باشند.

از حال رفتن بعد از تخلیه ادرار بعد از پیکرتزاشی در کرج : برای جلوگیری از آسیب دیدگی ناشی از افتادن اگر سرگیجه اتفاق بیافتد بیمار باید نشسته یا سریعا روی زمین دراز بکشد .

مدیریت درناژ بعد از پیکرتراشی در کرج

ممکن است مقدار زیادی از خونابه و ماده بی حسی تا ۲۴ ساعت اول  از محل های برش ها تخلیه شوند.

مراقبت از زخم و حمام کردن : فرد باید بریدگی ها راتمیز نگه دارد و بعد از ۴۸ ساعت اول یک یا دوبار در روز حمام کند.

تجویز آنتی بیوتیک : تجویز آنتی بیوتیک برای پوشش باکتری های گرم و سرد به مدت یک هفته

پیکرتراشی در کرج: روش بادی جت

یکی دیگر از روش های پیکرتراشی در کرج یا جراحی شکم در کرج استفاده از دستگاه بادی جت میباشد .

دستگاه بادی جت ساخت شرکت آلمان بوده که از آب برای خارج کردن چربی از بدن برای طراحی آن استفاده شده ، این دستگاه با تکنولوژی مدرن تری نسبت به لیپوساکشن عمل میکند.

این عمل ، عمل سرپایی کوچک میباشد که نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

در این روش با استفاده از پاشیدن آب با قدرت زیاد و بالا در بین چربی های زیر پوست به صورت کنترل شده و ایمن چربی های موجود در زیر پوست جدا و تکه تکه شده و همزمان به داخل دستگاه مکیده میشود.

مزایای بادی جت

ظاهری طبیعی پس از بادی جت.

ماندگاری بیشتر نسبت به سایر روش ها .

کاهش عوارض و اثرات جانبی بادی جت.

ماده پرکننده بدن به شکل طبیعی میباشد.

دوران نقاهت خیلی کمتر .

در این روش چربی به صورت زنده خارج شده و میتوان به ناحیه دیگری تزریق کرد.

کاربرد بادی جت

حجم دادن و بزرک کردن سینه

جوانسازی دست و صورت

تزریق چربی به واژن و لابیا

ممنوعیت‌های پیکرتراشی در کرج 

از آنجا که در روش‌های مختلف پیکرتراشی در کرج ، با دستکاری تراکم چربی‌های بدن مواجه هستیم، بیماران مبتلا به دیابت باید قبل از انتخاب این روش‌های درمانی پیکرتراشی در کرج با متخصص غدد مشورت کنند.

 

دستکاری حجم چربی‌های بدن می‌تواند بر مقاومت به انسولین در بدن تاثیر بگذارد.

انجام جراحی های پیکرتراشی در کرج در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی یا آنهایی که سابقه فشارخون بالایی دارند هم بدون نظر پزشک معالج‌شان، خطرناک خواهد بود.

افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی هم باید قبل از انجام پیکرتراشی در کرج ، پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.

توصیه‌های پیکرتراشی در کرج

پیکرتراشی در کرج با روش‌های رایجی مثل لیپوماتیک یا لیپولیز، بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که دارای بافت چربی اضافی محدود و مقاومی در نواحی خاصی مثل زیر شکم، پهلوها، ران‌ها یا پشت کمر هستند.

پیکرتراشی در کرج ، همان‌طور که از نام آن پیداست، تنها برای اصلاح تناسب اندام در قسمت های  خاصی از بدن توصیه می‌شود و پیکرتراشی در کرج اصلا جایگزین رژیم‌درمانی و اصلاح عادت‌های بد غذایی نمیباشد و هدفش نیز لاغر کردن افراد نیست.

در روش های پیکرتراشی در کرج ، تنها می‌توان حجم محدودی از چربی‌های اضافی را برداشت و نباید توقع لاغری چند ده‌کیلویی با کمک پیکرتراشی در کرج را داشت.

تذکرها

روش‌های پیکرتراشی در کرج باید در کلینیک‌ها ،مطب‌ها،‌یا بیمارستان‌های مجهز و توسط متخصصان جراحی یا پوست انجام شوند تا بتوان در هنگام جراحی پیکرتراشی در کرج در  صورت ایجاد عارضه احتمالی در بیمار، اقدامات درمانی مناسبی برای او انجام داد.

در روش پیکرتراشی در کرج ، در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین یا وارفارین، حتما قبل از جراحی پیکرتراشی در کرج به  پزشک معالج خود اطلاع دهید زیرا به احتمال زیاد.

پزشک شما ممنوعیتی ۱۴ تا ۲۰ روزه برای مصرف این داروها قبل از پیکرتراشی در کرج در نظر می‌گیرد تا رقیق شدن خون، احتمال خونریزی‌های غیرمنتظره را در طول پیکرتراشی در کرج ایجاد نکند.

 

۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *