لیپوماتیک در کرج

لیپوماتیک یا پیکرتراشی یکی از روش‌های جراحی کم عارضه و پرطرفدار است که برای رسیدن به تناسب اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش اثربخشی بالایی دارد و در صورت رعایت رژیم غذایی و ورزش بعد از عمل، ماندگاری مطلوبی دارد. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب به بررسی عمل لیپوماتیک در کرج، هزینه‌ عمل و افرادی که کاندیدای مناسبی برای عمل نیستند بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شیوه انجام عمل لیپوماتیک در کرج چگونه است؟

لیپوماتیک یک شیوه جراحی غیر تهاجمی است که در آن چربی‌های موضعی قسمت‌های مختلف بدن برداشته می‌شود. بعد از انجام این روش سایز یکی از نواحی بدن یا چندین ناحیه تغییر می‌کند. عمل لیپوماتیک در کرج به صورت سرپایی و با استفاده از لوله کانولا انجام می‌شود.

برای انجام لیپوماتیک لوله‌ی کانولا با بی‌حسی موضعی در یک نقطه از بدن وارد پوست می‌شود و در آن قسمت با انجام حرکات لرزشی موجب آب شدن سلول‌های چربی می‌شود. چربی آب شده به روش لیزری و حرارتی درون محفظه دستگاه جمع می‌شود.

با توجه به اینکه سلول‌های چربی بدون تغییر شکل از ناحیه‌ی مورد نظر تخلیه می‌شود می‌توان از آن برای تزریق در نواحی دیگر بدن استفاده کرد. به طور مثال پزشک برای برخی از افرادی که سینه‌ یا گونه‌ی کوچکی داشته باشند، درصورت تمایل بیمار می‌تواند چربی تخلیه شده را در این نواحی تزریق کند.

لیپوماتیک در کرج - دکتر وفائی
لیپوماتیک در کرج - دکتر وفائی
لیپوماتیک در کرج - دکتر وفائی

سن مناسب برای لیپوماتیک

برای انجام لیپوماتیک در کرج محدودیت سنی وجود ندارد، اما به افراد زیر ۲۰ سال توصیه می‌شود و بالای ۶۰ سال توصیه می‌شود از انجام این عمل خودداری کنند.

زیرا افراد زیر ۲۰ سال هنوز به بلوغ کامل جسمی و عاطفی نرسیده‌اند و درک کاملی از مراقبت‌های بعد از جراحی ندارند، از طرف دیگر انجام مراقبت‌ها برای افراد بالای ۶۰ سال ممکن است موجب ایجاد دردسر شود یا اینکه سلامت عمومی آن‌ها را به خطر بیندازد.

مزایای عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک در کرج برای رسیدن به تناسب اندام با مزایای زیر همراه است.

  • تورم ناشی از جراحی لیپوماتیک بسیار ناچیز است و مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کند.
  • احتمال ابتلا به عفونت در پیکرتراشی نسبت به شیو‌های دیگر جراحی کمتر است.
  • نتیجه‌ی لیپوماتیک برای فرم‌دهی به بدن از سایر روش‌های جراحی زیبایی موثرتر است.
  • مراقبت بعد از عمل لیپوماتیک در کرج طولانی نیست.

مشاوره رایگان برای لیپوماتیک در کرج

آگر میخواهید برای لیپوماتیک در کرج اقدام کنید و نمی‌دانید از کجا و چگونه اقدام کنید، سوالات زیادی در رابطه با لیپوماتیک در کرج دارید و پاسخی برای آنها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیدا نمی‌کنید، خیلی ساده می‌توانید با مطب دکتر وفائی تماس بگیرید و مشاوره رایگان قبل از عمل دریافت کنید.

  • آدرس:سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه ۵ واحد ۵۰۵

آیا نتایج عمل لیپوماتیک دائمی است؟

برای باقی ماندن دائمی اثرات لیپوماتیک لازم است بیمار مطابق دستورات پزشک رژیم غذایی را رعایت کند و تمرینات ورزشی را به صورت روزانه تکرار کند. زیرا اضافه وزن بعد از عمل موجب تجمع چربی در نواحی عمل و ایجاد تغییراتی در بدن می‌شود و از ماندگاری اثر آن کم می‌کند.

هزینه لیپوماتیک در کرج چقدر است؟

قبل از هر چیز لازم است بدانید عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و فرد متقاضی عمل باید تمام هزینه‌ها را به صورت شخصی پرداخت کند. همچنین مبلغ مشخصی برای انجام عمل لیپوماتیک نمی‌توانیم تعیین کنیم، چون هزینه‌ی جراحی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

عواملی که بر هزینه‌ی جراحی تاثیر می‌گذارد شامل مواردی نظیر میزان تخصص جراح، امکانات کلینیکی که در آن عمل لیپوماتیک انجام می‌شود و حجم چربی‌های تخلیه شده از بدن است. همچنین در مواردی که لازم باشد بیمار بستری شود هزینه‌های جراحی بالاتر می‌رود.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

لیپوماتیک روشی کم خطر است اما این موضوع در مورد همه افراد صدق نمی‌کند. افرادی که نباید عمل لیپوماتیک انجام دهند شامل موارد زیر هستند:

  • مبتلایان به پرفشار خون یا کسانی‌که بی‌نظمی ضربان قلب دارند
  • مبتلایان به بیماری‌های عفونی
  • مبتلایان به بیماری‌های ریوی و نقص در سیستم ایمنی بدن

مهم‌ترین منع انجام لیپوماتیک در کرج مربوط به کسانی است که اضافه وزن شدید دارند. زیرا برداشتن چربی بیش از ۴ کیلوگرم خطرناک است و درصورتی‌که لازم باشد فردی بیش از این وزن کم کند باید ابتدا با ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی اضافه وزن را از بین ببرد، سپس برای فرم‌دهی از بدن از لیپوماتیک استفاده کند تا مشکلی برای سلامتی ایجاد نشود.

اما کسانی‌که اضافه وزن زیادی نداشته باشند و فقط چاقی موضعی داشته باشند یا کسانی‌که به بیماری‌های خاصی مبتلا نباشند می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند. حتی افرادی که به دلایلی نمی‌توانند چربی موضعی در یک ناحیه از بدن را با ورزش آب کنند، می‌توانند لیپوماتیک انجام دهند.

آیا افراد سیگاری می‌توانند لیپوماتیک انجام دهند؟

کسانی که روزانه سیگار می‌کشند کاندیدای مناسبی برای برداشتن چربی با لیپوماتیک نیستند. زیرا سیگار حاوی مقادیر بالای نیکوتین است که باعث می‌شود رگ‌های خونی دچار اسپاسم شود و میزان جریان خون به اندام‌ها کم شود.

همچنین داروهای بیهوشی در افراد سیگاری ممکن است مشکلات قلبی یا ریوی ایجاد کند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند متقاضیان برای انجام جراحی لیپوماتیک حداقل دو هفته قبل از عمل مصرف سیگار را ترک کنند تا علاوه بر کاهش خطرات حین جراحی، روند بهبودی بعد از عمل هم با سرعت بیشتری انجام شود.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

با اینکه لیپوماتیک یکی از روش‌های مناسب و پر طرفدار است و به عنوان روش کم عارضه شناخته می‌شود، اما لازم است بدانید مدت زمان تقریبا طولانی عمل لیپوماتیک یکی از عوارض آن است. با توجه به اینکه تکان‌های شدید دستگاه باعث جدا شدن چربی‌ها از بدن می‌شود قاعدتاً لازم است مدت زمان عمل طولانی شود و همین امر موجب خستگی بیمار و پزشک می‌شود.

به همین دلیل اگر جراحی توسط یک پزشک بی‌تجربه و کم حوصله انجام شود عوارض جراحی برای متقاضی بیشتر می‌شود.

در نهایت با توجه به اینکه عمل لیپوماتیک در کرج تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود ممکن است بیمار با عوارضی مانند افتادگی و شل شدن پوست، خارش ناحیه‌ی عمل، واکنش‌های آلرژیک، احساس ضعف، سرگیجه و تهوع هم روبرو شود.

لیپوماتیک در کرج - دکتر وفائی

جمع بندی

لیپوماتیک یک روش نوین برای از بین بردن چربی موضعی است که بدون ایجاد خطر می‌تواند موجب ایجاد تناسب اندام شود. به همین دلیل این روش محبوبیت زیادی دارد. در این مطلب عمل لیپوماتیک را معرفی کردیم و شرایط لیپوماتیک در کرج را به طور کامل بررسی کردیم.

۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *