جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج - دکتر وفائی

جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج


گاهی‌اوقات بنا به ‌دلایل مختلفی، بافت سینه در آقایان زیادتر از حد معمول رشد می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که آقایان سینه‌هایی بزرگ‌تر از حد نرمال داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی و کاهش اعتمادبه‌نفس بسیاری از مردان شود و آن‌ها به‌دلیل داشتن سینه‌های بزرگ خجالت‌زده می‌شوند. البته دیگر جای ناراحتی بابت این موضوع نیست، زیرا می‌توان با انجام جراحی کوچک کردن سینه مردان یا جراحی ژنیکوماستی این مشکل را برطرف کرد.

جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج - دکتر وفائی

جراحی ژنیکوماستی چیست؟

این جراحی به‌گونه‌ای است که طی آن اندازه سینه در مردان کاهش پیدا می‌کند و سطح سینه صاف می‏شود. دقت داشته باشید که در برخی از افراد، وزن بافت اضافه سینه بیش‏ازحد می‌شود و این موضوع افتادگی سینه‌ها را به همراه خواهد داشت. از همین رو جراح برش‌هایی را در ناحیه سینه و اطراف آن ایجاد می‌کند و از طریق آن‌ها بافت و پوست اضافه آن ناحیه را کاهش می‌دهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک پزشک و جراح باتجربه است، زیرا هرچه پزشک دقت و مهارت بالاتری داشته باشد، احتمال موفقیت این جراحی نیز افزایش پیدا می‌کند. از همین رو ما به شما دکتر حمیدرضا وفائی را پیشنهاد می‌دهیم. دکتر وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک، فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف مانند جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج آغاز کرده است و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد.

روند انجام جراحی کوچک کردن سینه مردان

جراحی کوچک کردن سینه مردان با توجه به فاکتورهایی چون رشد سینه شخص، سن فرد، سلامت عمومی و … می‌تواند بین ۱ الی ۴ ساعت طول می‌کشد. این جراحی به‌طورکلی شامل چهار مرحله می‌شود که در ادامه هریک از این مراحل را بررسی خواهیم کرد.

بیهوشی: این جراحی تحت بیهوشی انجام می‌شود و جراح قبل از شروع جراحی برای فرد داروهای بیهوشی را تجویز خواهد کرد. روش‌های مختلفی برای بیهوشی وجود دارد که بهترین آن‌ها با توجه به شرایط عمومی شخص انتخاب می‌شود.

استفاده از روش لیپوماتیک: اگر ژنیکوماستی به‌دلیل زیاد بودن بافت چربی باشد، متخصص از روش لیپوماتیک استفاده خواهد کرد. برای انجام این روش، پزشک از یک لوله توخالی نازک (کانول) استفاده می‌کند و با آن چربی‌های اضافه را تخلیه می‌کند.

برداشت بافت اضافی: گاهی‌اوقات شرایط به‌گونه‌ای است که پزشک مجبور به برداشت بافت یا غده پستانی می‌شود. برای مثال اگر نیاز باشد که نیپل به‌طور مجدد دوباره سرجای خود قرار گیرد، پزشک مجبور است که از روش برداشت غده استفاده کند. برش‌هایی که در این روش ایجاد می‌شوند با توجه به شرایط فرد متفاوت خواهند بود.

بخیه: آخرین مرحله جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج، بخیه زدن است. بنابراین پزشک برش‌هایی را که ایجاد کرده است با استفاده از بخیه و بانداژ می‌بندد تا پروسه جراحی به پایان برسد. دقت داشته باشید که پس از روش لیپوماتیک به بخیه زدن نیازی نخواهد بود.

مزایای جراحی کوچک کردن سینه مردان

جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج اگر توسط یک پزشک مجرب انجام شود، با مزایا و فواید بسیار زیادی همراه خواهد بود که از مهم‌ترین مزایا می‌توان به افزایش اعتمادبه‌نفس شخص اشاره کرد. البته این جراحی مزایای دیگری دارد که عبارتند از:

  • نتیجه‌ی این جراحی درصورت حفظ وزن دائمی خواهد بود.
  • قفسه سینه ظاهر بهتری پیدا خواهد کرد.
  • حضور در اماکنی چون باشگاه‌، استخر و … با اعتماد‌به‌نفس بالا
  • امکان پوشیدن لباس‌های جذب و سایز
جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج - دکتر وفائی

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی کوچک کردن سینه

شما باید هنگام مراجعه به پزشک و پیش از انجام جراحی، با پزشک خود در رابطه با جراحی‌هایی که قبلا انجام داده‌اید، داروهایی که مصرف می‌کنید، اعم از ویتامین‌ها، داروهای استروئیدی، مکمل‌های گیاهی و … صحبت کنید.

داروهای بدنسازی که مصرف می‌کنید نیز می‌توانند نتیجه جراحی را تحت‌تاثیر قرار دهند، از همین رو توصیه می‌شود در رابطه با این موضوع نیز با پزشک خود مشورت کنید. همچنین شما باید مدتی قبل از زمان جراحی، از سیگار کشیدن، مصرف آسپرین، مصرف داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی پرهیز کنید، زیرا این موارد می‌توانند باعث خونریزی شوند.

در رابطه با دوران پس از جراحی ژنیکوماستی نیز باید گفت که دوران پس از جراحی چندان سخت و طولانی نخواهد بود و اسکارهای به‌وجود آمده باگذشت چند روز کم‌کم محو می‌شوند. البته باید گفت که نتیجه این جراحی معمولا پس از ۳ الی ۶ ماه به‏طورکامل مشخص می‌شود. توصیه می‌شود ۲ تا ۳ هفته به شکلی بخوابید که به سینه‌ی شما فشار وارد نشود و به‌ توصیه‌هایی که پزشک بعد از جراحی به شما می‌گوید نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج - دکتر وفائی

آیا ژنیکوماستی با سرطان سینه در مردان ارتباط دارد؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که سرطان سینه تنها برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد، درحالی‌که این چنین نیست و طبق تحقیقات انجام شده، مردان نیز در خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، منتهی آمار ابتلا به این سرطان در مردان پایین‌تر است.

در رابطه با ارتباط ژنیکوماستی با سرطان سینه نیز باید گفت که تابه‌حال هیچ تحقیق و بررسی چنین چیزی را اثبات نکرده است، اما پیشنهاد می‌شود در صورت مشاهده علائم ژنیکوماستی به یک متخصص مراجعه کنید تا آزمایش و بررسی‌های لازم صورت گیرد. گاهی‌اوقات تغییراتی که در بافت سینه آقایان رخ می‌دهد، نشان‌دهنده سرطان است.

جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج - دکتر وفائی

علائم ژنیکوماستی

درد نوک سینه، ورم بافت سینه و حساس شدن نوک سینه‌ها از شایع‌ترین علائمی هستند که می‌توانند نشان‌دهنده ژنیکوماستی در مردان باشند. این علائم ممکن است در سن نوجوانی، بلوغ و حتی بزرگ‌سالی رخ دهند. علائم دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

  • ترشحات خونی از نوک سینه
  • سفت شدن بافت سینه
  • ایجاد توده‌های دردناک درون سینه
  • ایجاد زخم‌های پوستی اطراف سینه
جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج - دکتر وفائی

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، ما در این مقاله در رابطه با عارضه ژنیکوماستی صحبت کردیم و از علائم و نشانه‌هایی که دارد گفتیم. همچنین متوجه شدیم که جراحی کوچک کردن سینه مردان در کرج یکی از بهترین راه‌ها برای درمان این مشکل است و به بالا رفتن اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *