گن لیپوماتیک

گن لیپوماتیک : پوشیدن گن بعد از جراحی لیپوماتیک برای تسریع بهبودی و جلوگیری از التهاب بسیار ضروری است بعد از عمل لیپوماتیک برای ترغیب درناژ مایعات از محل های برش و جلوگیری از تورم پس از تخلیه چربی می بایست گن استفاده کرد.

لیپوماتیک

گن مخصوص لیپوماتیک

مراقبت های پس از انجام جراحی  لیپوماتیک به مراتب نقش بسیار جدی در تعیین نتیجه عمل و همچنین رضایتمندی متقاضیان خواهد داشت . همانگونه که جراحی  لیپوماتیک در کاهش وزن و تناسب اندام بسیار موثر است ، مراقبت های پس از انجام  جراحی لیپوماتیک از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار است  واستفاده از گن  یکی از مواردی است که در نتیجه پس ازجراحی  لیپوماتیک تاثیر بسزایی دارد .

اهمیت گن بعد از جراحی لیپوماتیک

گن باید حتما متناسب با سایز بیمار  توسط جراح تجویز شود تا بلافاصله پس از پانسمان شدن بر تن بیمار  پوشانده شود.  روز بعد از جراحی بیمارباید گن را  دائما بر تن داشته باشد و فقط برای رفتن به حمام در آورد و پس از آن گن را شسته و پس از خشک شدن مجددأ بپوشد.

لیپوماتیک

بیمار پوشیدن مداوم گن را باید تا ۲۴ ساعت بعد از اینکه درناژ مایعات کاملأ متوقف شد ادامه دهد. پوشیدن گن پس از جراحی لیپوماتیک فقط به مدت ۷ تا ۱۰ روز توصیه شده است  و پس از آن اجازه داده می شود تا پوست فشرده نشده و به طور عرضی شروع به کشیده شدن نماید.پس ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه داشته باشد

دلایل استفاده از گن لیپوماتیک

بیمار  حتما باید گن مخصوصی را به غیر از مواقعی که به حمام می‌رود، به مدت ۴ هفته بعد از جراحی لیپوماتیک به سه دلیل مهم و ضروری  استفاده کند که از جمله آن میشود به موارد زیر اشاره کرد :

۱-کنترل تورم:

فشرده سازی در بافت‌های بیمار کمک می‌کند که بدن شما به جذب مایع آب که در بافت‌ها پس از انجام هر روش تجمع یافته  کمک کند. بدون کمک گرفتن از گن، جذب مایع آب مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

۲-بهبود کانتور:

گن کمک می‌کند تا بافت‌ها در زمان بهبود چسبندگی خود به لایه‌های زیرین را حفظ نمایند و در نتیجه از بروز ظاهر چروک در پوست بر خلاف تمایل بیمار که ممکن است اتفاق بیفتد، جلوگیری شود.

۳-بهبود زخم:

به گفته متخصصان ایجاد فشار در بهبود ظاهر زخم نقش بسزایی  دارد. زخم لیپوماتیک در جلوی بدن شما و بسیار طویل است، بنابراین استفاده از هر عاملی که می‌تواند کمک کند تا این زخم صاف‌تر، نرم‌تر و کمتر قابل مشاهده باشد، به نفع بیمار خواهد بود.
به همین علت بسیاری از جراحان  معتقدند که استفاده از گن لیپوماتیک  به همان اندازه روش جراحی  لیپوماتیک حائز  اهمیت است  و اگر مهم‌تر از آن نیز نباشد، همانند خود روش جراحی  لیپوماتیک مورد استفاده در تعیین نتیجه نهایی مؤثر است.و باعث جلب بیشتر رضایت فرد میشود

جنس گن لیپوماتیک

لیپوماتیک

انواع مختلفی از گن  وجود دارد که معمولاً با جایی که در بدن استفاده می‌شود متفاوت است  اکثر متخصصان به بیماران توصیه می‌کنند که برای مدت زمان مشخصی پس از جراحی لیپوماتیک از گن استفاده کنند.

گن‌ لیپماتیک  در واقع برای ایجاد فشرده سازی پیوسته پس از انجام جراحی لیپوماتیک در نواحی مورد نظر طراحی و استفاده می‌شوند. برخی از انواع گن از پارچه لیکرا (پارچه کشی) ساخته شده است.

در ساخت برخی گن‌های دیگر از پارچه‌های الاستیک معمولی استفاده می‌شود. گن‌ها اغلب بدون درز هستند به طوری که بیمار می‌تواند بدون نیاز به در آوردن گن به توالت برود. طرز کار گن بسیار ساده است. گن دارای ویژگی‌های الاستیک مانندی است که به آن اجازه می‌دهد تا حد امکان به بدن فیت شود. بسیاری از این گن‌ها با ولکرو بسته شده‌اند تا قابل تنظیم باشند و یا به صورت جوراب مانند طراحی شده‌اند تا بتوان از آن‌ها به راحتی در منطقه آسیب دیده استفاده کرد.

در هر صورت، اتصالات کلی و ماهیت کشی گن‌ها، حمایت کافی برای محل مورد نظر را ایجاد می‌کنند.در هر صورت، اتصالات کلی و ماهیت کشی گن‌ها، حمایت کافی برای محل مورد نظر را ایجاد می‌کنند.

انواع گن لیپوماتیک

کاربرد گن‌ها براساس کاربرد آنها متفاوت است و عبارتند از:

۱-گن صورت و ناحیه غبغب
۲-گن پهلو و شکم
۳-گن پشت گردن و بازو
۴-گن لیپوماتیک ران

نقش گن بعد از  عمل لیپوماتیک 

لیپوماتیک

۱-فشار ایجاد شده بر روی پوست توسط گن ، باعث دفع مایعات و خونابه خواهد شد . این گن مانع از چین خوردگی پوست و تجمع مایع و خونابه خواهد شد.
۲-گن فشاری می تواند باعث افزایش خونرسانی به ناحیه های عمل شده شود و نتیجه آن بهبود در روند ترمیم خواهد بود.
۳-این گن از پانسمان و گاز محافظت کرده و در نتیجه پانسمان ها بهتر مایعات دفع شده را به خود جذب خواهند کرد.
۴-بدلیل تجمع مایع و ایجاد سلولیت این گن فشاری می تواند مانع از ایجاد التهاب های احتمالی گردد
۴-استفاده از گن فشاری باعث تنظیم سیستم گردش خون وریدی و در نتیجه بهبود جریان گردش خون می گردد.
۶-گن فشاری نقش پیشگیری کننده بسیاری از افت فشار خون و سرگیجه های احتمالی بعد از عمل دارد .

 عوارض استفاده از گن  لیپوماتیک

۱-ایجاد فشار بیش از حد می‌تواند تورم و التهاب را طولانی کند.

۲-فشرده سازی بیش از حد  توسط گن لیپوماتیک که پس از این که درناژ به طور کامل متوقف شده است، می‌تواند عملکرد طبیعی مویرگ‌های لنفاوی را دچار اختلال  کند که وظیفه آن‌ها جذب مایع ترشح شده باقی مانده وهمچنین  اگزودای التهابی از بافت‌های قرار گرفته تحت جراحی  لیپوماتیک است.

۳-فشرده سازی بیش از حد باعث انباشت مایع درون تونل‌هایی است که توسط کانولای لیپوماتیک در چربی‌های مورد هدف ایجاد می‌شود.

طریقه استفاده از گن لیپوماتیک

لیپوماتیک

گن لیپوماتیک باید  بر اساس اندامی که جراحی شده  و سایز  اندام خریداری شود باید توجه داشت که  خریداری گن لیپوماتیک از پیش طراحی شده تاثیر استفاده از گن را  تا حد چشمگیری کاهش میدهد

۱- از آنجا که گن لیپوماتیک  برای خارج کردن چربی باقی مانده و فرم دهی به اندام است می بایست این گن بعد از عمل لیپوماتیک  به مدت دو هفته تا بیست روز به صورت تنگ استفاده شود.

۲-بعد از این مدت استفاده از گن لیپوماتیک باید بین ۴ تا ۵ هفته به صورت شل باشد. در این حالت تنها باید برای حمام کردن گن را از بدن جدا کرد و استفاده از گن در بقیه ی موارد ضروری خواهد بود.

۳-استفاده از گن مخصوص  لیپوماتیک همچنین موجب شده تا میزان التهاب اندام های بدن کاهش یابد و چون بخشی از بدن جراحی شده است، استفاده از این وسیله برای افراد ضروری خواهد بود.

۴-نتایجی که بعد از عمل جراحی لیپوماتیک حاصل می شود ممکن است بسیار متفاوت باشد و این امر بسته به نحوه ی عمل به دستورات پزشک و استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک  دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *