کشیدن پوست صورت - دکتر وفائی

کشیدن پوست صورت


یکی از ویژگی‌های انسان اجتماعی بودن است. عضویت در گروه‌ها و رفتن به مجالس موردعلاقه یکی از مواردی است که انسان‌ها را شاد می‌کند. زیبا بودن در این مجالس باعث اعتمادبه‌نفس زیادی می‌شود. در کل باید گفت یکی از ویژگی‌هایی که انسان‌ها همیشه به آن توجه داشته‌اند زیبایی است. شاید شما هم توجه کرده باشید که در برخورد با یک نفر به اولین نقطه‌ای از بدن او که توجه می‌کنید صورت اوست. داشتن صورت زیبا برگ برنده‌ای در مقیاس‌های زیبایی است. در پوست صورت به دلایل مختلف ممکن است چروک یا شل‌شدگی به وجود بیاید. یکی از این دلایل افزایش سن است. کشیدن پوست صورت یکی از راه‌حل‌های رفع این موضوع است که در این مقاله قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

کشیدن پوست صورت - دکتر وفائی

کشیدن پوست صورت برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از افراد پس از مشاهده چین و چروک و یا شل‌شدگی در پوست خود به کشیدن پوست صورت فکر می‌کنند. برای استفاده از این خدمت پزشکی باید یک سری ویژگی‌های اولیه را داشت. به‌عنوان‌مثال اولین ویژگی سیگاری نبودن فرد است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نباید در فرد وجود داشته باشد تا بتواند از این خدمت استفاده کند نداشتن بیماری‌های خاص پوستی است.

وزن فرد نیز باید ثابت باشد، این مسئله به این معنی است که پس از کشیدن پوست صورت وزن فرد نباید تغییرات زیادی داشته باشد. درصورتی‌که وزن فرد تغییرات زیادی داشته باشد نتایج دلخواه از این عمل را دریافت نخواهد کرد. درصورتی‌که همه این ویژگی‌ها را داشته باشید در ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک متخصص با تجویز یک سری آزمایش سلامت شما و دیگر فاکتورهای مهم را در بدن شما بررسی می‌کند. اگر نتایج آزمایش‌ها نیز خوب و مورد تأیید پزشک بود شما می‌توانید از این روش برای رفع چین و چروک صورت و یا از بین ‌بردن غبغب استفاده کنید.

نحوه جراحی لیفت صورت

پس از اینکه آزمایش‌های اولیه را انجام دادید و مطمئن شدید که می‌توانید از این روش استفاده کنید. پزشک متخصص برای شما یکی از روش‌های کشیدن پوست صورت را انتخاب می‌کند. انتخاب این روش بر اساس نیاز پوست صورت شما انجام می‌شود. نحوه جراحی نیز به این صورت است که ابتدا بر اساس نیاز و روش جراحی پزشک از مواد بی‌هوشی یا بی‌حسی استفاده می‌کند. سپس برش‌های کوچکی در ناحیه‌هایی که از قبل مشخص شده‌اند ایجاد می‌گردد و پوست و چربی اضافه از آن ناحیه خارج می‌شود. پس از این مرحله پوست بخیه می‌شود. از بابت ماندن جای بخیه نیز خیالتان راحت باشد؛ چراکه در هنگام جراحی مناطقی مانند نزدیکی گوش یا خط رشد مو برای برش انتخاب می‌شوند و جای بخیه باقی نخواهد ماند.

کشیدن پوست صورت - دکتر وفائی

مراقبت‌های قبل و بعد از کشیدن پوست صورت

لیفت صورت نیز مانند هر جراحی دیگر نیاز دارد قبل و بعد از آن به توصیه‌های پزشک متخصص توجه کنید. همان‌طور که در ابتدا گفته شد سیگارکشیدن یا استفاده از الکل روند این جراحی را مختل می‌کند. به همین دلیل حداقل دو هفته قبل از انجام این عمل نباید از الکل یا سیگار استفاده کنید. استفاده از داروهایی مانند آسپرین یا دیگر داروهای رقیق‌کننده خون را از دو هفته قبل باید قطع کنید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از جراحی و هنگام معاینه باید به پزشک گزارش دهید وضعیت سلامتی و داروهایی است که مصرف می‌کنید. از لباس‌های راحت و جلوباز استفاده کنید.

پس از انجام عمل نیز برای بهبودی سریع‌تر و دست‌یافتن به بهترین نتایج باید به توصیه‌های پزشک به‌خوبی عمل کنید. همان‌طور که در قبل نیز اشاره شد بالا رفتن یا پایین آمدن بیش از حد وزن پس از انجام این روش باعث از بین رفتن نتایج می‌شود. پس بعد از استفاده از این جراحی باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید. برای بهبود سریع‌تر پوست باید آب و مایعات بسیار بیشتری مصرف کنید. به مدت ۱۴ روز پس از کشیدن پوست صورت از ورزش و بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید. قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید باعث خونریزی در محل بخیه‌ها می‌شود، پس از انجام این کار خودداری کنید. داروهای تجویز شده توسط پزشک را به‌منظور بهبود بهتر و سریع‌تر به طور منظم استفاده کنید.

کشیدن پوست صورت - دکتر وفائی

عوارض کشیدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت نیز مانند بقیه انواع جراحی‌ها عوارضی در پی دارد. البته باید گفت اکثر عوارض این جراحی به‌صورت طبیعی از بین می‌روند. معمولاً عوارض شدید و غیرطبیعی ناشی از بی‌تجربه بودن پزشک متخصص است، پس در انتخاب پزشک برای انجام این جراحی باید دقت کنید. عفونت، تجمع خون در زیر پوست و ریزش مو در ناحیه جراحی شده برخی از این عوارض هستند. در استفاده از این روش اگر جراح تجربه کافی نداشته باشد ممکن است به‌صورت شما آسیب‌های عصبی وارد شود. آسیب عصبی به این معنی که ممکن است توانایی لبخند نداشته باشید و حتی در بستن چشم نیز دچار مشکل شوید. در این روش ممکن است عدم تقارن چهره صورت بگیرد و حتی ممکن است جای بخیه‌ها ترمیم نشود و به جراحی پلاستیک دوباره نیاز پیدا کنید.

کشیدن پوست صورت - دکتر وفائی

هزینه کشیدن پوست صورت

در لیفت صورت نیازهای افراد یکسان نیست، یعنی ممکن است برای هر شخصی وابسته به نیازهای آن شخص نوعی از جراحی پیشنهاد شود که برای آن شخص خاص مناسب است. به همین دلیل هزینه عمل لیفت صورت برای افراد مختلف متفاوت است. در کل باید گفت هزینه کشیدن پوست صورت بستگی به مواردی چون مهارت دکتر، نوع جراحی، هزینه بیمارستان و… دارد. در نتیجه برای آگاهی از هزینه این جراحی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او راهنمایی بگیرید.

کشیدن پوست صورت - دکتر وفائی

جمع‌بندی

کشیدن پوست صورت افتادگی گونه و شل‌شدگی پوست را از بین می‌برد. این عمل باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود و پوست شما را سفت می‌کند. این جراحی روش‌های مختلفی دارد که توسط پزشک و وابسته به نیاز شما انتخاب می‌شود. برای درگیرنشدن با عوارض جدی باید دو عامل اصلی را رعایت کنید. در گام اول باید بهترین پزشک متخصص را برای انجام این جراحی انتخاب کنید. در گام دوم باید به همه توصیه‌های پزشک متخصص عمل کنید. اگر مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را به‌خوبی رعایت کنید ماندگاری این روش جراحی بیش از ۱۰ سال است.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *