لیپوماتیک پشت ساق پا

لیپوماتیک یک روش جدید است که توسط دستگاه ویبره‎ای با همین عنوان انجام می‏شود. این دستگاه به کمک حرکات چرخشی و لرزشی و تولید امواج اولتراسوند (فراصوت) سعی می‎کند که به سلول‎های چربی آسیب رسانده و آن‎ها را از بین ببرد. دقیقا برخلاف روش قدیمی لیپوساکشن که از دستگاه وکیوم برای مکش سلول‎های چربی استفاده می‎کرد.

اخیرا از لیپوماتیک به‎عنوان «تکنیک میکرولیپواسکالپچر مکانیکی با کمک اولتراسوند» یاد می‎شود. این روش را می‎توان در قسمت‎های مختلف بدن مانند سینه، شکم، باسن، ساق پا، کاسه زانو، مچ پا، چانه، گونه‎ها و ناحیه گردن اعمال کرد.

اگر از ظاهر چاق پاهای خود راضی نیستید، پیشنهاد ما به شما لیپوماتیک پشت ساق پا و ران است. این تکنیک با دقت بالا و تحت بی‎حسی موضعی امکان اصلاح فرم پاها را از طریق ایجاد یک برش ۴ میلی‎متری فراهم می‎کند. معمولا پس از گذشت ۳ تا ۵ روز از عمل، می‎توانید به فعالیت‎های عادی خود بازگردید.

مکانیسم عمل لیپوماتیک پشت ساق پا

هدف از لیپوماتیک پشت ساق پا، تغییر اندازه و شکل این ناحیه است. دستگاه لیپوماتیک مانند یک موتور پنوماتیک عمل می‎کند و با تولید امواج فراصوت، به کانولا یک حرکت سه‎گانه زیگزاگی، چرخشی و لرزشی را القا می‎کند.

درنتیجه این سه حرکت، یک مسیر هلیکوئیدی ایجاد می‎شود که به تجزیه چربی‎های اضافی زیر پوست کمک می‎کند.

نحوه انجام روش لیپوماتیک پشت ساق پا

پس از بی‎حسی موضعی، جراح یک یا چند سوراخ به قطر ۲ تا ۵ میلی‌متر در ناحیه ساق پا ایجاد می‎کند. سپس از طریق این سوراخ‎ لوله کانولا دستگاه لیپوماتیک را وارد کرده و سعی می‎کند بخش زیادی از بافت چربی را تخریب کند.

در نهایت، محلول چربی به کمک مکانیسم مکش از بدن خارج می‌شود. کل این فرآیند ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد و طی یک جلسه انجام می‎شود.

تجربه نشان داده است که احتمال بازگشت چربی‌های تخلیه‎شده حدود ۲۰ درصد است.

لیپوماتیک پشت ساق پا - دکتر وفائی

مزایای انجام لیپوماتیک پشت ساق پا

روش لیپوماتیک جدیدترین روش حذف چربی از بدن با نتایج کاملا متفاوت و باورنکردنی نسبت به سایر روش‎های حذف چربی است. کسانی‎که جراحی لیپوماتیک انجام داده‎اند ادعا می‎کنند که با لیپوماتیک کاهش سایز داشته‎اند و هم‎چنین سلولیت را از بین می‎برد.

این روند نسبت به لیپوساکشن و مکش چربی، منجر به بهبودی سریع‌تر بیمار می‌شود. زیرا احتمال بروز التهاب و اِدِم پس از درمان کمتر است. علاوه بر این، ارتعاش کانولا سنتز کلاژن را تحریک و سازگاری مجدد پوست را تسهیل می‎کند. میزان فرکانس ارتعاش اعمال‎شده توسط دستگاه لیپوماتیک ۱۰ هرتز است که باعث آزاد شدن هورمون ضددرد اندورفین به‎مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و طولانی شدن اثر بی‎حسی می‎شود.

نکته قابل توجه این است که در لیپوماتیک پشت ساق پا از بی‎حسی موضعی استفاده می‎شود. برخلاف لیپوساکشن که با بیهوشی عمومی انجام می‎شود و عوارض جانبی ویژه خود را دارد. از دیگر مزایای آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با حذف چربی زیر پوستی به پشت ساق پا فرم می‎دهد و برخلاف روش‏های دیگر، چربی زیرجلدی بیرون نمی‎زند.
  • نحوه کوچک کردن و شکل دادن به پوست بسیار بهتر از جراحی‎های دیگر است.
  • نحوه انجام آن نسبت به سایر روش‎های حذف چربی بسیار ساده‎تر است.
  • نیازی به بستری شدن ندارد و بیماران می‎توانند بعد از عمل ترخیص شوند.
  • خطر خستگی و آسیب فیزیکی در این جراحی بسیار کم است.
  • احتمال تورم، تجمع مایعات در زیر پوست، عفونت و آمبولی چربی پس از انجام این جراحی بسیار کم است.

مشاوره رایگان برای لیپوماتیک پشت ساق پا

آگر میخواهید برای لیپوماتیک پشت ساق پا اقدام کنید و نمی‌دانید از کجا و چگونه اقدام کنید، سوالات زیادی در رابطه با لیپوماتیک پشت ساق پا دارید و پاسخی برای آنها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیدا نمی‌کنید، خیلی ساده می‌توانید با مطب دکتر وفائی تماس بگیرید و مشاوره رایگان قبل از عمل دریافت کنید.

  • آدرس:سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه ۵ واحد ۵۰۵

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیپوماتیک پشت ساق پا هستند؟

از نظر جراحان پلاستیک، انجام این روش برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی‌که با وجود انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی، نتوانستند چربی اضافی ناحیه ران و پشت ساق پا را حذف کنند.
  • کسانی‎که در باقی اعضای بدن چربی اضافی ندارند و فقط چاقی موضعی در ناحیه پشت ساق پا مشاهده می‌شود. زیرا استفاده بیش‎ازحد از این روش خطراتی را متوجه بیمار می‎کند.
  • افرادی‎که ۱۸ سال به بالا هستند و پوستی ارتجاعی و منعطف دارند.

برای انجام این روش لازم است که از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید. به‎همین‎دلیل، افراد زیر قابلیت انجام آن را ندارند:

  • بیماران مبتلا به مشکلات انعقادی مانند هموفیلی
  • افراد مبتلا به بیماری‎های مزمن مانند دیابت شدید، بیماری‎های قلبی عروقی و فشار خون بالا
  • بیماران درگیر اختلالات در سیستم عصبی یا سیستم ایمنی بدن

نکات قابل توجه قبل از انجام لیپوماتیک پشت ساق پا

پیش از انجام این روش، بهتر است لیست داروهای مصرفی خود را به جراح ارائه دهید. زیرا برای کاهش عوارض جراحی، از چند روز قبل باید استفاده از داروهای کورتونی و ضدانعقاد متوقف شود. برای بهبودی سریع‎تر، از یک هفته قبل مصرف سیگار را قطع کنید.

معمولا قبل از جراحی لیپوماتیک پشت ساق پا، آزمایشاتی انجام می‏دهید و جراح نقاط مشخصی را علامت‌گذاری می‌کند. لازم است ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از جراحی، ناشتا باشید.

هزینه جراحی لیپوماتیک پشت ساق پا

اصولا هزینه نهایی برای هر بیمار متفاوت است و به میزان چربی تجمع‌یافته در ناحیه پشت ساق پا و مهارت جراح بستگی دارد. می‌توانید در این زمینه با کلینیک زیبایی دکتر وفائی، به‏عنوان یکی از بهترین مراکز لیپوماتیک پشت ساق پا در تهران، تماس بگیرید.

اصول مراقبتی بعد از انجام لیپوماتیک پشت ساق پا

پس از جراحی برای اطمینان از چسبندگی خوب پوست و کمک به بازگشت خاصیت ارتجاعی آن، به مدت دو هفته از جوراب فشاری استفاده می‎شود. بروز علائمی مانند تورم، قرمزی و درد در ناحیه ساق پا طبیعی است و اغلب طی ۲ تا ۳ روز به‌صورت خود‌به‌خود برطرف می‌شوند.

بهتر است دو تا چهار هفته اول از انجام فعالیت بدنی یا تمرینات ورزشی شدید اجتناب کنید و به‏تدریج با پیاده‌روی آرام شروع کنید. بهبود کامل، بسته به میزان چربی برداشته‎شده و فیزیولوژی بدن بیمار، ممکن است یک تا سه ماه طول بکشد.

عوارض جانبی جراحی لیپوماتیک پشت ساق پا

از عوارض احتمالی این روش می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • عدم تقارن پاها
  • تغییرات در میزان رنگدانه‎های پوست (هیپو یا هایپرپیگمنتیشن)
  • آسیب پوستی
  • از دست‎ دادن بیش‎ازحد خون و مایعات

مطمانا مراجعه شما به یک جراح پلاستیک و زیبایی حرفه‎ای و باتجربه، احتمال بروز این عوارض را به حداقل می‎رساند. دکتر وفائی به‎عنوان بهترین پزشک لیپوماتیک پشت ساق پا در تهران می‎تواند در این زمینه به شما کمک کند.

لیپوماتیک پشت ساق پا - دکتر وفائی

سخن آخر

بنابراین در حال حاضر لیپوماتیک پشت ساق پا کارآمدترین و ایمن‎ترین روش برای حذف چربی‌های اضافی این ناحیه است. پیشنهاد می‎کنیم از مشاوره با تیم پشتیبانی کلینیک زیبایی دکتر وفائی برای رفع باقی ابهامات خود استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *