[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#0a0a0a’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

فرو رفتگی نوک سینه در کرج 

فرو رفتگی نوک سینه در کرج  یکی از مشکلات مربوط به پستان میباشد، فرو رفتگی نوک سینه در کرج هنگامی روی می دهد که مجاری سینه (کانال هایی که شیر را از غده های شیری به نوک پستان می آورند) کوتاه باشند. فرو رفتگی نوک سینه در کرج موجب کشیدن شدن نوک سینه به داخل می شود. مشکل فرو رفتگی نوک سینه در کرج پس از بارداری نیز روی می دهد. خیلی از خانم ها از مشکل  فرو رفتگی نوک سینه در کرج اطلاع دارند و به دنبال درمان آن هستند . هدف از جراحی ، اصلاح فرو رفتگی نوک سینه در کرج میباشد.

انواع فرو رفتگی نوک سینه در کرج

نوع اول : در این نوع فرو رفتگی نوک سینه در کرج ، سینه ها که نوک آن ها به طرف داخل می باشد با کشیدن یا نیشگون آرام نوک پستان بیرون می آید و تا مدتی نیز بیرون خواهد ماند.

نوع دوم : در این نوع فرو رفتگی نوک سینه در کرج ، سینه ها نوک سینه به داخل فرو رفته است و به سختی بیرون می آید و سرعت برگشت پذیری آن سریع می باشد.

نوع سوم : در این نوع فرو رفتگی نوک سینه در کرج فرو رفتگی نوک سینه در کرج ، نوک پستان ها به هیچ عنوان  بصورت فیزیکی که خود فرد بتواند این کار را انجام دهد بیرون نخواهد آمد.

در حدود ۱۰الی ۲۰ درصد از بانوان مشکل فرو رفتگی نوک سینه در کرج دارند ، که وجود مسئله فرو رفتگی نوک سینه در کرج کاملاً طبیعی می‌باشد و فرد دچار مشکل خاصی نخواهد شد . حال اگر فرد بخواهد فرو رفتگی نوک سینه در کرج در کرجخود را برطرف کند و آن را به شکل  برجسته دربیاورد راه‌حل‌های درمانی برای برطرف کردن فرو رفتگی نوک سینه در کرج در کرج وجود دارد که باعث زیبایی نوک پستان‌ها خواهد شد.

 اصلاح فرو رفتگی نوک سینه در کرج چه‌کاری را انجام می‌دهد؟

هدف این عمل اصلاح نوک پستان فرورفته همراه با آزاد کردن مجراهای کوتاه و جلوگیری از فرورفتگی است. خانم‌هایی که این مشکل در آن‌ها شدید است از این عمل می‌توانند استفاده کنند.

نکاتی که باید در زمان جراحی نوک پستان فرورفته در نظر گرفت:

در بعضی موارد، وارونه شدن نوک پستان به بیماری سینه ربط دارد. دکتر مربوطه ارزیابی کامل انجام می‌دهد تا اطمینان پیدا کند که جراحی اصلاح نوک پستان فرورفته برای شما مناسب است. انجام این جراحی منجر به ناتوانی دائمی برای شیر دادن می‌شود. این امر به علت قطع شدن مجرای شیری با این روش است. نباید فکر کنید که اگر نوک پستان شما برگشته است قابلیت توانایی شیر دادن به بچه را ندارید.خیلی  از خانم‌ها گزارش کرده‌اند که با این شرایط نیز می‌توانند بچه شیر بدهند.

دو عامل مهمی که قبل از اصلاح فرو رفتگی نوک سینه در کرج باید در نظر گرفته شوند کدامند؟

ابتدا مطمئن شدن که فرو رفتگی نوک سینه در کرج در اثر بیماری مثلاً سرطان سینه به وجود نیامده است.

دوم اینکه با معاینه می توان فهمید که نوک پستان قابل دیدن نیست و این فرورفتگی نوک پستان به‌قدری است که در آینده زن توانایی  شیر دادن به نوزاد خویش را نخواهند داشت. این گروه نیاز به عمل جراحی برای بیرون آوردن نوک سینه دارند اگرچه بهتر است که در این گروه برای عمل جراحی عجله نکرد و به بیمار و خانواده او وقت لازم را داد که درباره جراحی فکر کنند و تصمیم نهایی را بگیرند .

چطور فرو رفتگی نوک سینه در کرج درجه بندی می شود ؟

بسته به فرورفتگی چون در فرورفتگی نوک پستان امکان دارد که نوک سینه باکمی فشار بیرون بیاید, به سختی بیرون آورده شود و یا به طور کامل  ناپدید باشد و فشار در نواحی اطراف آن هم بیرون نیاید. در نتیجه فرورفتگی نوک پستان را می توان به سه گروه تقسیم کرد.

البته می‌توان با انتخاب روش جراحی صحیح و درست برای هر بیمار مقداری شانس شیر دادن در آینده را به بیمارانی که دارای فرو رفتگی نوک سینه در کرج زیاد هستند را داد.

برش موردنیاز برای اصلاح فرو رفتگی نوک سینه در کرج

هر نوع روش جراحی نوعی زخم ایجاد می‌کند. جراح پلاستیک باید در کاهش تعداد برش‌ها تخصص داشته باشد و آن‌ها را در قسمت هایی ایجاد کند که قابل دیدن نباشد. برش برای اصلاح نوک پستان در نواحی نوک پستان انجام می‌شود. برش تقریباً نیمی از محیط نوک سینه را پوشش می‌دهد. پوشیدن هر نوع لباسی باعث مخفی شدن این زخم‌ها می شود. معمولاً این زخم ها قابل دید نیستند.

آیا فرو رفتگی نوک سینه دردناک است؟

خیر چنانچه فرو رفتگی نوک سینه در کرج دردناک باشد بهتر است که به پزشک مراجعه کنید که دلیل درد آن مشخص شود چون معمولاً فرورفتگی نوک پستان دردی را همراه ندارد. البته در اغلب فرو رفتگی نوک سینه در کرج در افراد جوان که دلیل آن مادرزادی است ترشحات نوک سینه موجب تحریک ناحیه و خارش می شود که تمیز نگه داشتن آن آسان نیست اما نباید همراه با درد باشد.

دوران نقاهت بعد از اصلاح فرو رفتگی نوک سینه در کرج

در خانه می توانید فعالیت های سبک مثل تماشای تلویزیون، آماده کردن غذا و مطالعه را انجام دهید. ممکن است نوک سینه به مدت ۷-۴ روز درد داشته باشد. داروهایی توسط پزشک برای کاهش درد تجویز میشود. طی ۲-۱ هفته اول ممکن است کبودی داشته باشید. بیشتر بیماران در عرض ۵-۳ روز به سر کار برمی گردند.

۲-۱ هفته پس از جراحی می توانید ورزش سبک انجام دهید ولی از فعالیت های سنگین تا ۴ هفته بعد از جراحی دوری کنید. نکته ای که باید در نظر داشت این است که نوک پستان در ابتدا کمی بیرون زده به نظر می آید. این مساله طبیعی است و ۴-۲ هفته زمان میبرد که تورم رفع شود. با کاهش تورم، متوجه می شوید که سینه به فرم  عادی خود برگشت داده میشود .

چه انتظاری از مشاوره با جراح می توانید داشته باشید؟

تشخیص درجات فرو رفتگی نوک سینه در کرج با معاینه پزشکی انجام میشود ولی دو مسئله مهم از نظر پزشکی باید مورد گفتگو و فهم بین پزشک و بیمار در هنگام مشاوره اولیه قرار گیرد.

اول – چنانچه فرو رفتگی نوک سینه در کرج اتفاق تازه ای است و قبلاً نوک سینه طبیعی بوده است بخصوص اگر فرورفتگی نوک پستان همراه با ترشح باشد باید احتمال داد علت آن ممکن است سرطان سینه نیز باشد تا زمانی که خلاف آن ثابت گردد. به همین علت با مشورت و مشاوره با پزشک آزمایشات موردنیاز را در حداقل زمان ممکن انجام گیرد.

دوم اینکه اگر فرو رفتگی نوک سینه در کرج از زمان تولد کم و بیش بوده است اما از زمان بلوغ با بزرگ شدن سینه‌ها بیشتر آشکارشده است به احتمال زیاد این نوع فرو رفتگی نوک سینه در کرج مادرزادی است و احتمال خطر سرطان وجود ندارد و باید با استفاده از جراحی سرطان در کرج درمان شود .

در این مورد با معاینه‌ی سینه بیمار چنانچه نوک پستان حتی با مقداری فشار بیرون نیاید نوک پستان احتیاج به عمل جراحی دارد که به سمت بیرون آورده شود. متأسفانه پس از عمل جراحی برای فرو رفتگی نوک سینه در کرج بیشتر زنان به‌احتمال خیلی زیاد توانایی شیر دادن به بچه را در آینده نخواهند داشت.

دلایل فرورفتگی نوک سینه

فرورفتگی نوک پستان در بیشتر زنان زمانی رخ  می دهد که مجاری سینه یعنی کانال هایی که شیر را از غده های شیری به نوک پستان می آورندکوتاه باشند.

این امر موجب کشیدن شدن نوک سینه به داخل خواهد شد. این مشکل بعد از بارداری نیز روی می دهد. بسیاری از خانم ها از این مشکل آگاه هستند و به دنبال درمان می گردند. هدف از جراحی اصلاح فرورفتگی نوک پستان همین است

امکان شیردهی با نوک سینۀ مسطح یا فرورفته

این رابدانید که نوک سینۀ مسطح مشکلی در شیردهی زنان ایجاد نمی‌کند، مگر این که کودک نتواند به راحتی سینۀ شما را بگیرد یا سینه‌هایی با تولید بیش از حد شیر یا دچار احتقان پستان باشید.

اگر نوک سینۀ شما دچار فرورفتگی شده باشد لازم است بدانید که در اغلب موارد، تغییرات سینه‌ها در دوران بارداری ممکن است نوک سینۀ شما را بیشتر از معمول برجسته کند و این مشکل برطرف شود.

اما از سوی دیگر، زمانی که  سینه‌های شما دچار احتقان می‌شود، نوک سینۀ  می‌تواند حتی بیشتر به داخل کشیده شود و در موارد بسیار نادر، نوک سینه‌های عمیقاً معکوس شده و  می‌تواند مانع جریان شیر شود. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا می‌توانید شیردهی کنید یا خیر، این است که شیردهی را شروع و در صورت وجود مشکل به پزشک مراجعه کنید.

 

 

[/av_textblock]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *