عمل بینی پلاستیک - دکتر وفائی

عمل بینی پلاستیک


عمل پلاستیک بینی جزو جراحی‌های زیبایی پرطرفدار است که موجب خوش‌فرم شدن بینی و تناسب آن با سایر اجزای صورت می‌شود و عملکرد تنفسی را اصلاح می‌کند. با توجه به این‌که این روزها متقاضیان جراحی پلاستیک بینی زیاد است، تصمیم گرفتیم اطلاعات کاملی درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عمل بینی پلاستیک - دکتر وفائی

عمل پلاستیک بینی چیست؟

بینی در صورت مرکز توجه است و در صورتی که بزرگ یا بد شکل باشد زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی ممکن است وضعیت استخوان‌های بینی، تنفس را برای فرد مشکل کند و موجب اختلال خواب هم شود. جراحان زیبایی از شیوه‌های مختلفی برای جراحی بینی و اصلاح وضعیت آن استفاده می‌کنند.
انواع عمل زیبایی بینی شامل موارد زیر است.

  • عمل بینی استخوانی

ویژگی اصلی بینی استخوانی این است که پوست نازکی دارد، غضروف آن مقاوم است و استخوان بزرگ‌تر از معمول است؛ در بیشتر افراد شکل بینی استخوانی با سایر اجزای صورت تناسب ندارد. نتیجه جراحی بینی استخوانی رضایت‌بخش است؛ زیرا بعد از عمل استخوان مجددا رشد نمی‌کند و تغییر شکل نمی‌دهد.

  • عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی با بافت و غضروف ضعیف و پوست ضخیم شناخته می‌شود. با این حساب عمل کردن بینی گوشتی جزو سخت‌ترین عمل‌های بینی است. زیرا احتمال برگشت شکل ظاهری بینی به وضعیت قبلی وجود دارد.

یکی از تبلیغات سودجویانه درباره عمل بینی، جراحی‌هایی است که با ادعای جراحی بدون برش و تغییرات استئوتومی انجام می‌شود. بهتر است بدانید این تبلیغات هیچ پایه علمی ندارد و قابل انجام نیست. زیرا جراح بینی برای رفع اشکالات استخوان و غضروف بینی لازم است از شیوه‌های مختلف جراحی بینی استفاده کند.

  • عمل بینی ترمیمی

ممکن است در جراحی اولیه‌ای که روی بینی یک فرد انجام می‌شود، نقص آن برطرف نشده باشد و فرد همچنان از وضعیت ظاهری بینی ناراضی باشد یا اینکه هنوز برای تنفس مشکل داشته باشد؛ در این موارد عمل پلاستیک بینی با هدف برطرف کردن نواقص برطرف نشده جراحی قبلی انجام می‌شود.

البته زمان انجام عمل بینی ترمیمی مهم است؛ حداقل یک سال باید از زمان عمل اول گذشته باشد و زخم و اسکار عمل اولیه ترمیم شده باشد تا پزشک بتواند مجددا عمل بینی را انجام دهد. در صورتی که پزشک یا بیمار به این مورد توجه نکنند و قبل از بهبود وضعیت استخوان یا بافت بینی برای عمل ترمیمی اقدام کنند، ممکن است فرد درگیر عوارض جبران‌ناپذیر شود.

عوارض عمل پلاستیک بینی چیست؟

تمام شیوه‌های جراحی بینی عوارضی به همراه دارند. برخی از این عوارض به طور طبیعی بعد از جراحی رخ می‌دهند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. به طور مثال همه افراد بدون توجه به مهارت و تخصص جراح، بعد از عمل دچار تورم یا کبودی اطراف بینی و زیر چشم می‌شوند. همچنین احتمال اینکه بیمار درد داشته باشد و مجبور باشد از داروهای مسکن استفاده کند هم زیاد است. به هر حال عوارض طبیعی بعد از جراحی خطرناک نیست و با استراحت کردن برطرف می‌شود.

اما ممکن است بعد از عمل پلاستیک بینی، عوارض خطرناکی هم ایجاد شود و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. این عوارض شامل موارد زیر است.

  • ایجاد سوراخ در سپتوم بینی
  • عفونت بعد از جراحی پلاستیک بینی
  • خونریزی بینی
  • باقی ماندن جای زخم عمل بینی
  • تغییر رنگ پوست بعد از عمل
  • نارضایتی بیمار از شکل ظاهری بینی
عمل بینی پلاستیک - دکتر وفائی

اقدامات مراقبتی بعد از عمل پلاستیک بینی

به منظور کاهش عوارض و در امان ماندن از آسیب‌ها و خطراتی که ممکن است بعد از عمل پلاستیک بینی انجام شود، لازم است بیمار مراقبت‌های بعد از عمل بینی را جدی بگیرد. اقدامات مراقبتی بعد از عمل بینی شامل موارد زیر است.

  • استفاده از کمپرس سرد

بیمار برای کاهش درد و تورم بعد از عمل پلاستیک می‌تواند از کمپرس سرد استفاده کند. سرما موجب منقبض شدن عروق می‌شود و میزان درد و تورم را کاهش می‌دهد. البته باید دقت داشته باشید که کمپرس سرد را به طور مستقیم روی بینی قرار ندهید، بلکه آن را زیر چشم‌ها بگذارید.

  • مراقبت از بینی در مقابل ضربه و آسیب

هرگونه ضربه یا اصابت اشیا به بینی موجب تغییر شکل آن می‌شود و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند. بنابراین به کسانی که جراحی بینی انجام داده‌اند توصیه می‌شود بعد از عمل از وارد شدن ضربه به بینی جلوگیری کنند.

عمل بینی پلاستیک - دکتر وفائی
  • عدم استفاده از عینک

با اینکه وزن عینک آفتابی زیاد نیست؛ اما کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، تا زمان بهبود وضعیت بینی اجازه استفاده از عینک طبی یا عینک آفتابی را ندارند. زیرا عینک موجب ایجاد فشار روی پل بینی می‌شود و شکل بینی را تغییر می‌دهد.

  • وضعیت خوابیدن بعد از عمل

یکی از مراقبت‌های ضروری بعد از عمل پلاستیک بینی، درباره نحوه خوابیدن است. کسانی که عمل پلاستیک انجام داده‌اند، باید طوری بخوابند که سر بالاتر از بدن باشد.

  • استراحت کردن بعد از عمل

استراحت کردن و ورزش نکردن از مراقبت‌های اصلی بعد از عمل پلاستیک بینی است. بنابراین زمانی جراحی را انجام دهید که فرصت کافی برای استراحت کردن داشته باشید. همچنین تا زمان بهبود زخم‌ها و ثبات نسبی وضعیت بینی نباید اجسام سنگین بلند کنید.

  • قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب

برای مراقبت از بینی بعد از عمل پلاستیک لازم است از تماس مستقیم با نور آفتاب ممانعت کنیم.

عمل بینی پلاستیک - دکتر وفائی

هزینه عمل پلاستیک بینی چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های متداول متقاضیان عمل پلاستیک، هزینه آن است. بهتر است بدانید عمل پلاستیک روی بینی قیمت ثابتی ندارد بلکه چندین عامل قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اصلی‌ترین عوامل در تعیین هزینه عمل بینی، وضعیت بینی یا نوع ایراد آن و میزان تخصص و مهارت پزشک است.

همچنین برای تعیین قیمت باید هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های بیمارستان و تاثیر پیشرفته بودن خدمات بیمارستان یا کلینیک را هم در نظر بگیریم.

عمل بینی پلاستیک - دکتر وفائی

جمع بندی

ایجاد تناسب بین فرم بینی با اجزای دیگر صورت یا چهره فرد از عوامل اصلی استقبال از عمل پلاستیک بینی است. در این مطلب شما را با انواع عمل پلاستیک بینی آشنا کردیم و اطلاعات کامل و دقیقی درباره مراقبت‌های بعد از عمل در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید عوارض جراحی پلاستیک بینی را کنترل کنید و بالاترین میزان رضایت را کسب کنید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *