جراحی ترک شکم - دکتر وفائی

جراحی ترک شکم


جراحی ترک شکم یک راهکار قابل توجه، مؤثر و جدید برای کسانی است که از ترک‌های شکم ناشی از عواملی مانند بارداری یا تغییرات وزن رنج می‌برند و به دنبال راهی برای بهبود ظاهر پوست و حذف ترک‌ها هستند. با این روش‌های جراحی، امکان از بین بردن ترک‌ها و بازسازی منطقه شکم به وجود می‌آید. روش‌های جراحی ترک شکم معمولاً شامل برش از منطقه تحت شکم، پاکسازی بافت‌های آسیب‌دیده و سپس جمع‌آوری و اندازه‌گیری پوست متراکم می‌شود. سپس پوست باقی‌مانده به منطقه جدیدی که برش انجام شده است منتقل می‌شود. این فرآیند می‌تواند به نتایجی مانند بهبود ظاهر پوست و کاهش ترک‌ها منجر شود. نکته مهم این است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد جراحی، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راه‌حل را برای شما انتخاب کرده و اطلاعات دقیق و شخصی‌شده‌ای را در مورد جراحی ترک شکم به شما ارائه کند.

جراحی ترک شکم - دکتر وفائی

ترک شکم یا استریا چیست؟

استریا یا ترک پوستی، یک مشکل پوستی است که به‌صورت خطوط عمودی، افقی یا ترکیبی از هردو در پوست ایجاد می‌شود. این ترک‌ها معمولاً در مناطقی از بدن که تنش پوستی زیادی وجود دارد، مانند شکم، ران، سینه، باسن و زانو ایجاد می‌شوند. ترک پوستی ممکن است در اثر تغییرات وزن، بارداری، رشد سریع در دوران نوجوانی یا حتی به علت عوامل ژنتیکی و وراثتی در فرد ایجاد شود.‌

استریاها در ابتدا به‌صورت نقاط قرمز یا بنفش ظاهر می‌شوند و به مرور زمان به رنگ سفیدتر و روشن‌تری تغییر می‌کنند. این ترک‌ها در واقع ناشی از لیزیون (تمدید) پوست در مواقعی است که انعطاف پوست به سرعت افت می‌کند و قابلیت کشیده شدن به میزان لازم را ندارد.

استفاده از کرم‌ها و روش‌های پوستی ممکن است بهبودی در ظاهر ترک‌ها ایجاد کند؛ اما این روزها از روش‌هایی تحت عنوان جراحی ترک شکم استفاده می‌شود که نتایج آن به‌مراتب سریع‌تر ظاهر شده و بازدهی بسیار بالاتری در حذف یا جلوگیری از ایجاد ترک پوستی، نسبت به روش‌های قدیمی دارند.

دلایل به وجود آمدن ترک شکم

ترک پوستی یک پدیده طبیعی است که به دلیل عوامل مختلف ایجاد می‌شود. کشیدگی سریع پوست در دوران بلوغ و بارداری از جمله اصلی‌ترین علل تشکیل ترک‌ها هستند. در این دوران، تحولات سریع در پوست، باعث پارگی رشته‌های کلاژن و الاستین پوست می‌شود. این رشته‌ها یا فیبرها نقش مهمی در استحکام پوست ایفا می‌کنند و هنگامی که این رشته‌ها پاره می‌شوند، ترک در پوست ایجاد می‌شود.

عوامل دیگری همچون مصرف کورتون‌های موضعی قوی به مدت طولانی، تغییرات هورمونی که تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژنی و الاستینی پوست را کاهش می‌دهند، افزایش وزن، تغییرات ناگهانی وزن، وراثت و ژنتیک، نژاد و جنسیت، ابتلا به برخی از بیماری‌ها، بارداری و شیردهی نیز می‌توانند به‌عنوان دلایل ایجاد ترک پوستی مطرح شوند.

روش‌های درمانی برای رفع ترک شکم

روش‌های جراحی برای درمان ترک شکم متنوع هستند و هرکدام مزایا و محدودیت‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه توضیحاتی درباره چند روش جراحی ترک شکم آورده شده است:

۱. میکرودرم ابریژن

در این روش، سطح پوست با استفاده از کریستال‌ها خراشیده می‌شود و سپس لایه‌های پوست به‌صورت خودکار و به کمک سیستم دفاعی بدن بازسازی می‌شوند. این روش جراحی ترک شکم، بسیار مؤثر بوده و با کمترین درد و تهاجم انجام می‌شود.

۲. مزوتراپی

در این روش، ویتامین و اسید هیالورونیک به‌صورت تزریقی جهت ترمیم لایه‌های رویی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳. لایه‌برداری پوست با لیزر اسکارلت

پرتوهای لیزر برای تخریب بافت پوست و تحریک بازسازی آن استفاده می‌شوند. استفاده از لیزر برای لایه‌برداری پوست و تحریک تولید کلاژن، یکی از جدیدترین روش‌های برای جراحی ترک شکم و از بین بردن ترک‌های پوستی است. نتایج این روش در حدود ۴ هفته بعد از جلسات درمانی قابل مشاهده هستند.

جراحی ترک شکم - دکتر وفائی

۴. میکرونیدلینگ

این روش به معنای تحریک تولید کلاژن در پوست است و می‌تواند بهبود قابل توجهی را در مدت زمان کم، در ترک‌های پوستی ایجاد کند. با استفاده از سوزن‌های میکرونیدلینگ، تحریک تولید کلاژن در پوست انجام می‌شود. در این روش، سوزن‌های میکرونیدلینگ در قسمت‌هایی از پوست که دچار ترک هستند، فرو برده می‌شوند تا برش‌های میکروسکوپی و زخم‌هایی کنترل‌شده بر روی پوست ایجاد شوند. سپس با واکنش طبیعی بدن، کلاژن‌های جدیدی در این ناحیه تولید می‌شوند تا پوست ترمیم و بازسازی شود.

مزایای میکرونیدلینگ:

  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها
  • تهاجم کمتر و در نتیجه، دوران نقاهت کوتاه‌تر
  • امکان استفاده همزمان از سرم‌ها و داروهای پوستی برای جوان‌سازی پوست و افزایش اثر درمان
  • بازدهی بالا و نتایج موفقیت‌آمیز در اکثر مواقع
جراحی ترک شکم - دکتر وفائی

۵. جراحی شکم با لیپوماتیک

در این روش، با استفاده از یک میله فلزی، چربی‌های شکم خارج می‌شوند و به بخش‌های دیگر بدن منتقل می‌شوند.

۶. ابدومینوپلاستی

در این نوع جراحی ترک شکم، برشی در شکم انجام می‌شود و سپس بخیه زده می‌شود. این روش برای شکم‌هایی آویزان با پوست شل، گزینه بسیار مناسبی است. این روش جراحی ترک شکم با برداشتن بافت و چربی اضافه در کنار سفت کردن عضلات دیواره شکم همراه است و در چند سال گذشته، یکی از روش‌های پرطرفدار بوده است.

جراحی ترک شکم - دکتر وفائی

۷. رفع ترک شکم با کربوکسی تراپی

این روش از کربن دی‌اکسید برای تحریک ساختارهای کلاژنی در بخش‌های آسیب‌دیده پوست استفاده می‌کند. طی این روش جراحی ترک شکم، گاز دی اکسید کربن به کمک سوزن و کنترل‌شده، به نواحی ترک‌خورده پوست تزریق می‌شود. سپس طی واکنش طبیعی بدن، گردش خون در قسمت تزریق‌شده بالاتر رفته و ترک‌های پوستی ترمیم می‌شوند. این روش سرپایی انجام می‌شود و با عوارض گذرایی مانند احساس درد خیلی کم در هنگام تزریق گاز، سوزش، قرمزی و التهاب، جزو روش‌های محبوب جراحی ترک شکم به‌شمار می‌رود.

۸. لایه‌بردارهای شیمیایی

استفاده از محلول‌های شیمیایی جهت تحریک بازسازی پوست و رفع ترک‌ها. این محلول‌ها غالباً دارای ترکیباتی شیمیایی نظیر سالیسیلیک، کربولیک اسید، گلیکولیک، لاکیتک و تریکلرواسیتیک هستند. این ترکیبات با ایجاد تاول روی پوست و پوسته‌پوسته شدن تاول‌ها در عرض جند روز، منجر به لایه‌برداری عمیق و ایجاد یک لایه پوست جدید در محل درمان می‌شوند.

پروتز و لیفت سینه - دکتر وفائی

سخن پایانی

در پایان، مهم است به یاد داشته باشیم که جراحی ترک شکم یک راه‌حل مؤثر برای اصلاح ظاهر پوست و کاهش ترک‌ها است. این روش‌ها، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تکنیک‌های حرفه‌ای، می‌توانند به فرد کمک کنند تا از نتایج قابل مشاهده و رضایت‌بخشی برخوردار شود؛ اما بهترین نتیجه‌ها زمانی حاصل می‌شوند که افراد به‌دقت از راهنمایی‌های پزشک خود پیروی کرده و به مراقبت‌های لازم پس از جراحی، اهمیت داده باشند.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

۲ دیدگاه ها

    • سلام باید دکتر شکمتون رو ببینن تا بتونن نظر دقیق بدن بهتون، برای مشاوره با شماره ۰۲۱۲۶۷۶۵۳۴۲ تماس بگیرید و یه نوبت بگیرید برای ویزیت تا دکتر شکمتون رو مشاهده کنن و نظر قطعی بدن بهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *