پزشک جراحی لاغری

پزشک جراحی لاغری  جراحی لاغری را  به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، پیشنهاد میدهند تا  کمک کند تا  سریع  وزن کم کنند. در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، جراحی لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

پزشک جراحی لاغری

لاغری توسط پزشک جراحی لاغری چیست

جراحی لاغری توسط پزشک جراحی لاغری  انواع مختلفی دارد که اغلب با محدود کردن مقدار غذایی که فرد روزانه مصرف می کند، باعث کاهش وزن وی می شوند. برخی از این جراحی ها نیز با تاثیر بر نحوه ی گوارش غذا و جذب مواد مغذی به فرد کمک می کنند.
با این حال همه ی انواع این جراحی ها می توانند خطرات و عوارضی مانند عفونت، فتق و لختگی خون را به دنبال داشته باشند. بسیاری از افراد پس از جراحی لاغری، به سرعت وزن کم می کنند اما مدتی بعد، دوباره کمی وزن اضافه می کنند. در صورتی که ورزش کنید و رژیم غذایی خود را رعایت کنید می توانید وزن پایین خود را حفظ کنید. همچنین برای باقی عمر، نیاز به معاینه و پیگیری های پزشکی دارید

  انتظاراتتان از جراحی لاغری چیست

پرشک جراحی لاغری

برخی بیماران از پزشک جراحی لاغری  خود میخواهند  که  پس از جراحی به سایز ۲ برسند و یا هیکلی شبیه به مربی بدنسازی شان داشته باشند. یاید گفت قطعا  این انتظارات خیالی بوده و نشان می دهد که بیمار آمادگی لازم را برای انجام جراحی لاغری ندارد.روند بیشتر جراحی ها به این گونه است که بیمار پس از جراحی تا چند سال به طور مداوم به پزشک  جراحی لاغری خود مراجعه می کند تا پیشرفت وی را بررسی کند.

توصیه های پزشک جراحی لاغری قبل از عمل 

۱- نتایج روش‌های باندینگ و بالن، موقتی است و برای گرفتن نتایج طولانی‌مدت باید از روش‌هایی مثل بای‌پس معده و اسلیو استفاده کنید.
۲- بیمار  بعد از هر کاهش وزن سریع ممکن است پوست افتادگی پیدا کند.  افراد جوان‌تر و کسانی که ورزش می‌کنند کمتر دچار این حالت می‌شوند.
۳-روش باندینگ و بالون بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که بنا به دلایلی می‌خواهند سریع ۱۵ تا ۳۰ کیلو وزن کم کنند.
۴-ورزش بعد از عمل جراحی  توسط پزشک جراحی لاغری باید به صورت منظم انجام شود و مکمل‌های ویتامینی تحت نظر پزشک مصرف شود. در مواردی هم ممکن است نیاز به جراح پلاستیک باشد.
۵- ورزش بعد از عمل جراحی باید به صورت منظم انجام شود و مکمل‌های ویتامینی تحت نظر پزشک جراحی لاغری  مصرف شود. در مواردی هم ممکن است نیاز به جراح پلاستیک باشد.
پرشک جراحی لاغری

لاغری با لیزر توسط بهترین جراح لاغری

 به گفته بهترین جراح لاغری :لیزر لیپولیز، یک روش با حداقل تهاجم برای از بین بردن دائمی چربی ها همراه با کشیدن پوست در ناحیه ی درمان است.این جراحی  پیشرفته ی لیپوساکشن به کمک لیزر، برای بیمارانی  کاربرد دارد  که می خواهند در ناحیه هایی از بدن که از بین بردن چربی در آنها مشکل است، ظاهر مناسبی داشته باشند؛ مانند چربی پهلو ها، بغل ران ها، شکم، ران ها، دست ها، چانه و باسن. لیزر لیپولیز شامل ابزار های نوک تیزی است که اجازه ی برداشتن چربی با جزئیات بالاتری را می دهند. لیزر لیپولیز یک روش جایگزین برای لیپوساکشن به کمک لرزش است. لیزر لیپولیز هوشمند، باعث فروپاشی غشای سلول های چربی شده و آن ها را به صورت یک امولسیون در می آورد که بعدا به راحتی توسط یک لوله ی مخصوص خارج می شوند.

 پزشک جراحی لاغری

جراحی  لاغری اسلیو معده توسط جراح لاغری در تهران

جراحی اسلیو نوعی از جراحی چاقی است که در آن کاهش قابل توجه ظرفیت معده و ایجاد یک محدودیت اجباری و فیزیولوژیک در میزان غذای مصرفی فرد صورت می گیرد. در جراحی اسلیو معده که به طریق لاپاروسکوپی صورت می‌گیرد قسمت عمده سمت چپ معده بیمار برداشته می‌شود و معده به شکل لوله باریکی باقی می‌ماند.
 در این نوع جراحی ۸۰ درصد از بخش قابل ارتجاع معده شامل قسمتی از معده که هورمون گرلین ترشح می کند از معده جدا شده و قسمت باقی مانده معده با منگنه های تیتانیومی ویژه این عمل ها ترمیم می شود و ۸۰ درصد بافت معده جدا شده از بدن خارج می گردد.این بیماران باید از خوردن قندهای ساده خودداری کنند چرا که هضم آن‌ها در دهان شروع می‌شود.این محدودیت با تغییراتی نامحسوس تا پایان عمر باقی می ماند و جراحی در یک سال اول باعث کاهش وزن قابل توجه فرد شده و در ادامه این کاهش وزن را به همین صورت نگه می دارد.

معایب جراحی اسلیو معده توسط بهترین جراح لاغری

 

پزشک جراحی لاغری

۱- این جراحی در افراد ریزه خوار و شیرینی خوار غالب، ابتدا پاسخ ایده ال نمی دهد بیشتر ریزه خوار یا شیرینی خواران باشد و تحت عمل اسلیو قرار گیرد ممکن است نهایتا ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم از اضافه وزن خود را (حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد) از دست داده و خیلی زود دچار توقف کاهش وزن شود. در این موارد توصیه به عمل های ترکیبی می شود.
۲-در صورتی که در فرد مناسب انجام نشود (ریزه خوارها یا شیرینی خوارها) با میزان بالایی از عود چاقی در درازمدت (بعد از یک تا دو سال) همراه است بنابراین در انتخاب روش باید حداکثر دقت از سوی بهترین  جراح  لاغری انجام گیرد.
۳-در این روش  جراحی از افرادی که دچار ریفلاکس معده به مری  یا ترش کردن و سوزش سر دل هستند توصیه نمی شود
زیرا باعث بدتر شدن و چه بسا ایجاد زخم مری و مشکلات درازمدت دیگر می شود.
۴-از آنجایی که در این روش بخشی از معده برداشته می شود و از بدن خارج می شود بنابراین، اسلیو معده غیر قابل برگشت است.
۵- در  جراحی اسلیو معده بر روی روده ها کاری انجام نمی گیرد، و تعدادی از هورمون ها ی مشابه هورمون گرسنگی که ضد انسولین هستند و از قسمت های ابتدایی روده باریک ترشح می شود تاثیری ندارد لذا تاثیر آن بر درمان دیابت از اعمال جراحی ترکیبی کمتر می باشد..
پرشک جراحای لاغری

 رابطه جراحی اسلیو و پیشگیری از سرطان

برخلاف تفکر بعضی افراد مبنی بر ارتباط جراحی اسلیو و ابتلا به سرطان باید گفت که  که این نظریه کاملا نادرست بوده  و جراحی اسلیو به خودی خود باعث ایجاد یا پیشرفت سرطان معده نمی شود مگر اینکه بیمار  پیش از جراحی اسلیو، ضایعه سرطانی در معده یا عامل مستعد کننده دیگری داشته که پس از عمل نیز تشخیص داده نشده باقی بماند و به پیشرفت خود ادامه دهد. علاوه بر این، اسلیو به دلیل کاهش قابل توجه وزن باعث پیشگیری از بروز خیلی از سرطان ها از جمله سرطان تخمدان نیز می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *