سوالات متداول و پرسش از دکتر وفائی

سوالات متداول

کاربران گرامی شما می‌توانید در این بخش به پرسش‌های متداول سایر کاربران دسترسی داشته و با مطالعه آنها به پاسخ خود برسید در غیر این صورت با استفاده از بخش “از من بپرس” سوال خود را مطرح کنید تا دکتر وفائی سوال شمارا مشاهده کرده و پاسخ آنها در همین بخش منتشر کند.

با سلام .جناب دکتر وفایی امکان کاهش سایز در ناحیه ساق پا و اطراف زانو هست؟ لیپوماتیک بهتره یا لیزر در این نواحی؟

امکان ساکشن درتمامی نقاط وجود داره؛و تمام روشها قابل انجام است مخصوصا نواحی کوچک در مطب به صورت سر پایی قابل ساکشن می باشد

کاهش سایزی که در لیزر لیپولیز تا شش ماه ادامه داره در مورد لیپو ماتیک هم صدق میکنه؟ماندگاری کدام روش بهتره؟ در مجلات و سایت ها ،در این زمینه مسایل ضد و نقیض زیادی مطرحه.

سلام در تمامی این روش ها چربی شکسته و خارج میشود فقط مکانیسم عمل متفاوت است؛ مثلا در لیپولیز ابتدا چربی ها توسط لیزر شکسته و مایع شده و سپس ساکشن میشوند. درحالیکه در لیپوماتیک این عمل توسط ارتعاش کانولای تخلیه چربی صورت می‌گیرد.
مهمترین تفاوت هم شدت آسیب بافتی ست که در لیپوماتیک کمتر است. مثلا در لیپولیز احتمال سوختگی پوست و یا عضلات و نیز احتمال سفتی و فیبروز بعد عمل بیشتر ست ولی از نظر ماندگاری بعد عمل تفاوت چندانی ندارند.
لیپولیزر: توسط لیزر چربی شکسته و سوزانده شده و خارج میشود
لیپوماتیک: ارتعاش کانولا باعث اینکار میشود
اولترا زد: از امواج سونوگرافی کمک گرفته میشود
واترجت: به کمک فشار آب چربی ها شکسته میشود

سلام آقای دکتر برای سیاهی پای چشم هم چربی تزریق میشه؟

سلام برخلاف ژل ها که حداکثر۸تا ۹ ماه اثر دارند؛ ماندگاری چربی بسیار بیشتر بوده و بعد یکسال حداقل چهل درصد باقی میماند.

با سلام خدمت آقای دکتر ودوستان.سوالی از آقای دکتر دارم اینکه من از ۱۵ سال پیش تاقبل از عمل آبدومینو پلاستی قرص پرو پرا نولول می خوردم از روزی که عمل کردم تا کنون نخوردم این تپش قلب ربطی به چربی شکم داره یا نه؟

سلام معمولا ارتباطی به عمل نداره، ولی کم شدن وزن و فشار شکم میتونه به بهبود مواردی مانند کمر درد؛ زانو درد و فشار روی قفسه سینه که باعث طپش قلب میشه کمک کنه. همچنین کم شدن چربی ها باعث کم شدن هورمون های مردانه و کاهش پرمویی و تنظیم عادات ماهانه…شود.

سلام اقای دکتر در رابطه با روش بادی جت کمی توضیح میفرمایید؟

سلام بادی جت یا واتر جت نوعی ساکشن چربی هاست که به کمک فشار کنترل شده آب چربی ها شکسته شده و ساکشن میشود.
ارجحیت خاصی نسبت به روش های دیگر نداشته؛ فقط همانند لیپوماتیک چربی بدست آمده بخاطر سالم بودن قابل تزریق به مناطق دیگه می باشد.

از چه سنی نیاز به برداشتن پلک هست؟

سن خاصی نداره، ممکنه بعضی افراد در سن خیلی پایین نیاز به این عمل پیدا کنن

نخ های لیفت برای چه مواردی مفید هستند؟

کاهش چین و چروک صورت
لیفت واژن
لیفت ابروها
لیفت گردن
کاهش چین و چروک بدن
کاهش خط خنده

قیمت و هزینه لیپوماتیک؟

قیمت و هزینه لیپوماتیک نسبت به منطقه و میزان حجم چربی متفاوت است.

آیا اختلال قاعدگی بعد از انجام جراحی لیپوماتیک نرمال است؟

جلو یا عقب افتادن و همچنین تب مختصر بعد از لیپوماتیک به علت رفلکس بدن به ترومای لیپوماتیک می باشد.

بعد از جراحی لیپوماتیک چه کارهایی را نباید کرد؟

به هیچ عنوان ناحیه لیپوماتیک شده را کمپرس سرد و یا گرم نکنید.

تا چند روز بعد از جراحی لیپوماتیک ترشح خونی ادامه دارد؟

۳ تا ۴ روز بعد از لیپوماتیک ترشح کاهش میابد.

افراد منع شده برای لیپوماتیک چه کسانی هستند ؟

 در صورتی که شما دارای سلامت عمومی باشید می توانید لیپوماتیک انجام دهید اما افرادی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند باید ملاحظات بیشتری پیش از لیپوماتیک داشته باشند در ابتدا بهتر است که در کلینیک زیبایی مشاوره ایی برای لیپوماتیک داشته باشند و با بازگوی سابقه بیماری خود در صورت سفارش متخصص باید به پزشک مربوطه خود مراجعه کنند و در این زمینه با وی مشورت کنند.
همچنین در بیماران دیابتی نظر متخصص غدد الزامی می باشد حتی با اینکه لیپوماتیک باعث کم شدن حجم چربی در بدن آنها خواهد شد و به کاهش مقاومت بدن آنها به انسولین کمک خواهد کرد.همچنین در صورتی که پوست های مقاومی ندارید و یا مشکلات پوستی خاصی دارید باید آن را در جلسه مشاوره لیپوماتیک بازگو کنید.

آیا لیپوماتیک می تواند مانع از بارداری شود ؟

بعضی از افراد گمان می کنند در صورت انجام لیپوماتیک دیگر نمی توانند باردار شوند زیرا پوست آنها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد اما این موضوع نمی تواند در بارداری شما دخیل باشد.همانطور که گفته شد لیپوماتیک تا به اندازه ایی باعث لیفت و محکمی پوست خواهد شد اما نه به مقداری که از کشیدگی پوست جلوگیری کند.شخصی که لیپوماتیک شکم و پهلو انجام داده است می تواند به راحتی بعد از گذشت چند ماه باردار شود و یک زایمان نرمال داشته باشد زیرا با لیپوماتیک هیچ گونه برشی در شکم ایجاد نمی شود و خبری از بخیه ها نیست و لوله دستگاه تنها از طریق سوراخ های کوچکی که در برخی از مناطق خاص شکم ایجاد شده است، وارد شده و حرکات لرزشی را ایجاد می کند که باعث تخریب شدن چربی های شکم خواهد شد.

محل قراردادن پروتز کجاست؟

الف- زیر غده: در این روش پروتز سینه زیر بافت سینه و روی عضله سینه ای بزرگ (پکتورالیس ماژور) قرار داده می شود.

معایب این روش: پوشش بافت سینه در قسمت فوقانی و داخلی کافی نیست.میزان انقباض کپسولی و نیاز عمل مجدد ناشی از آن در این روش بیشتر است. احتمال تداخل با ماموگرافی بیشتر است.احتمال ایجاد حالتی به نام synmastia(چسبیدن پروتزهای دوطرف به یکدیگر) و باریک شدن قابل توجه فاصله بین دو سینه در این روش بیشتر است

ب- زیر عضله ای: در این روش پروتز، زیر عضله سینه ای بزرگ قرار داده می شود
مزایای این روش: پوشش خوب بافت نرم را در این دراز مدت برای پروتز فراهم می کند. تداخل کمتری با ماموگرافی دارد. احتمال مشاهده پروتز در قسمت داخلی و فوقانی کمتر است . احتمال جابه جایی پروتز به سمت پایین هم کمتر است. درد بعد از عمل، در مقایسه با سایر روش ها بیشتر است.

آیا بازگشت چربی در روش لیپوماتیک وجود دارد ؟

همانطور که می دانید در هر جلسه از لیپوماتیک تا ۹ لیتر چربی قابل تخلیه می باشد می توان در هر بار ۶ تا ۸ کیلو از وزن بیمار را کم کرد این میزان چربی منجر به کاهش سایز و وزن ایده آلی در فرد می شود ، هرچند که تعداد زیادی از سلول های چربی بدن کاهش می یابد اما به یاد داشته باشید که ممکن است بعد از مدت های طولانی و عدم تحرک و خوردن غذاهای پر کالری دوباره چاق شوید ، البته چاقی بعد از لیپوماتیک مانند گذشته نخواهد بود و اگر همم اضافی وزنی در پیش باشد در محل جراحی شده انباشته نخواهد شد.

آیا شکل و قوام پروتز متفاوت است؟

شکل های مختلفی از پروتز وجود دارد. بیشترین نوع پروتزی که فعلاً مورد استفاده قرار می گیرند، گرد هستند. اگر از روبرو به آن ها نگاه کنیم آن ها مدور هستند و و از نیم رخ بصورت نیمه ی ماه می باشد. قوام بیشترپروتزهای گرد اغلب شبیه به یک ژل چسبنده و ضخیم می باشند. شکل دیگر پروتزها آناتومیک یا اشکی میبا شند.چون ترکیب این ژل سفت می باشد، شکلی به خود می گیرد که مشابه نیم رخ سینه های طبیعی می باشد.این نوع پروتزها به جای اینکه پهن باشند کمی بلندتر هستند و در قسمت پایین پرتر می باشند. بنابر این به طور کلی آن ها کمی شکل طبیعی تری دارند، در مقایسه، پروتزهای گرد به سینه ها، ظاهری مدورتر و گردتر میدهد

ماندگاری جراحی سینه تا چه زمانی می باشد ؟

به شکل دقیق نمی توان مدت زمان دقیقی برای ماندگاری لیفت سینه بیان نمود زیرا ماندگاری لیفت سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد .

آیا به عمل تکمیلی همراه با لیفت سینه نیاز است ؟

به شکل دقیق باید به این نکته توجه داشت که لیفت سینه تنها موجب بالا رفتن سینه ها می شود و تغییراتی در اندازه ی سینه ها ایجاد نمی کند . بنابراین اگر افراد قصد داشته باشند که همزمان با لیفت سینه ، سایز سینه هایشان بزرگتر نیز شود باید جراحی لیفت سینه همزمان با پروتز سینه انجام دهند .نمی توان مدت زمان دقیقی برای ماندگاری لیفت سینه بیان نمود زیرا ماندگاری لیفت سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد .

آیا زنان باردار یا شیرده می نوانند لیفت سینه انجام دهند ؟

خیر به زنان باردار یا شیر ده توصیه می شود که پس از دوران بارداری و شیردهی اقدام به انجام جراحی لیفت سینه کنند

آیا افرادی که مبتلا به بیماری فیبروکیستیک می باشند می توانند لیفت سینه انجام دهند ؟

بله افرادی که به این بیماری مبتلا می باشند می توانند لیفت سینه انجام دهند لذا این بیماری به لیفت سینه ارتباطی ندارد .

آیا برای انجام جراحی لیفت سینه نیاز به بیهوشی می باشد ؟

برای انجام جراحی لیفت سینه هم می توان از بی هوشی عمومی و هم از تزریق داخل وریدی استفاده نمود .

معایب جراحی لیفت سینه چه می باشند ؟

خط برشی در زیر سینه ایجاد می شود که البته با پوشیدن لباس زیر مخفی می شود . در صورت حاملگی و یا تغییرات وزن شدید نتایج ممکن است تحت تاثیر منفی قرار گیرد .

پرسش از دکتر

اگر سوال خود را در لیست مشاهده نکردید از ما بپرسید در اسرع وقت پاسخگوی پرسش شما خواهیم بود.