نتایج ابدومینوپلاستی

لاغری با دستگاه لیپوماتیک

لاغری با دستگاه لیپوماتیک در سال های اخیر  بسیار میان مردم رواج پیدا کرده و تمایل به استفاده از روش های جراحی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل  در بین آقایان و خانم ها  بسیار افزایش یافته است.

لیپوماتیک

لاغری به روش لیپوماتیک

لاغری با دستگاه لیپوماتیک یکی از روش های نوین برای درمان چاقی های موضعی است که قابلیت حذف توده های بزرگتر چربی نسبت به روش هایی مثل لیپوساکشن و یا لیپولیزر را دارد. امکان خارج کردن چربی از سینه، ران، پهلو، شکم، غبغب و سایر مناطق بدن و با کمترین عارضه به روش لیپوماتیک وجود دارد.

لاغری با لیپوماتیک چگونه است

 لاغری با لیپوماتیک  یک تکنیکی انقلابی، بدون درد و غیرتهاجمی در راستای چربی‌زدایی محسوب می‌شود  و به نوعی روش  لیپوساکشن سنتی را از دور خارج کرده است. لاغری با دستگاه لیپوماتیک  تکنیکی مورد تایید، بدون نیاز به جراحی و غیرتهاجمی است و تحت بیهوشی موضعی انجام می‌گیرد و تنها طی یک جلسه  در لاغری با دستگاه لیپوماتیک می‌توان حجم زیادی از سلول‌های چربی را از بدن خارج کرد

مراحل  لاغری با دستگاه لیپوماتیک

لیپوماتیک

۱-ابتدا جراح برش کوچکی را در ناحیه‌ای که قرار است به طور موضعی لاغر شود، ایجاد می‌کند و لوله کانولا با اندازه مناسب را از راه این برش وارد بدن می‌کند. چون این کانولا حرارتی تولید نمی‌کند و با هوا کار می‌کند، درد و ناراحتی بیمار حین درمان به حداقل می‌رسد.

۲- بعد از آن  چربی با استفاده از همان کانولا به بیرون مکیده می‌شود. با این توضیحات لاغری با دستگاه لیپوماتیک کمتر از روش قدیمی لیپوساکشن طول می‌کشد. در جراحی لیپوماتیک از حرارت استفاده نمی‌شود و چربی تخلیه شده را می‌توان برای درمان‌های دیگری مانند تزریق چربی به کار برد.

۳-و در آخر باید اشاده کرد که  چربی تخلیه شده خالص می‌شود و سپس برای بزرگ و خوش‌فرم کردن در نقاط مختلف بدن، مانند سینه یا باسن، تزریق می‌شود. در روش  لاغری لیپوماتیک از حرکت‌های گردابی ملایم برای به حداقل رساندن ناراحتی بیمار استفاده می‌شود که حسی مانند قلقلک را ایجاد می‌کند، به همین دلیل به  لاغری لیپوماتیک به معنای قلقلک نیز گفته می‌شود

آمادگی برای لاغری با دستگاه لیپوماتیک

۱-سعی کنید شام بسیار سبکی بخورید و معده خود را خالی نگه دارید.
۲-در شب قبل از لاغری با دستگاه لیپوماتیک از خوردن آب زیاد خودداری نمایید.

۳-اگر قرص آسپرین مصرف می کنید آن را  با تشخیص پزشک قطع کنید.

۴-قرص و روغن ویتامین A را یک روز قبل از جراحی لاغری لیپوماتیک  مصرف نکنید.

۵-دو روز قبل از جراحی با لیپوماتیک سیگار و قلیان نکشید.

مزایا لاغری یا دستگاه لیپوماتیک

لیپوماتیک 

باید اشاره کرد که امروزه  پزشکان زیادی لاغری به روش  لیپوماتیک را انجام نمی‌دهند،پس بهتر است قبل از مراجعه به یک جراح ازتخصص  و مهارت ایشان مطمئن شوید.قطعا جراحی با دستگاه لیپوماتیک نسبت به دیگر روش های لاغری مزایایی دارد که از جمله آن :

۱- وجود نداشتن خطر سوختن پوست یا بافت‌های اطراف

۲-کاهش یافتن عوارض عمل به دلیل عدم نیاز به بیهوشی

۳-کوتاه‌تر بودن دوران بهبود نسبت به دیگر روش‌های لیپوساکشن

۴-مدت زمان عمل لیپوماتیک نصف دیگر روش‌های لیپوساکشن است.

۵-کاهش خطر کبودی و ورم پس از عمل

۶-قابل انجام برای ناحیه‌هایی با حجم زیاد چربی و ناحیه‌های کوچکتر

۷-وجود داشتن کانولا در اندازه‌های مختلف، دستیابی به نتیجه‌ای دقیق‌تر و صاف‌تر را ممکن می‌کند

۸-ارتعاش کانولا به توزیع سریع‌تر و بهتر محلول تامسنت کمک می‌کند.و همچنین لیپوماتیک نیز مانند دیگر روش‌های لیپوساکشن مورد تایید FDA است.

لاغری با دستگاه لیپوماتیک برای چه سنی مناسب است

لاغری با دستگاه لیپوماتیک نیز مانند دیگر جراحی های زیبایی برای همه مناسب نیست. فرد  ایده‌آل  لاغری لیپوماتیک شخصی با وزن متوسط است که از وجود توده‌های چربی اضافی مقاوم به ورزش و رژیم غذایی  ناراحت است.

لیپوماتیک

در بعضی موارد باید بیش از یک درمان برای از بیم بردن لاغری موضعی  انجام داد تا نتیجه دلخواه به دست آید. به روش لاغری با لیپوماتیک می‌توان چربی‌های اضافی تقریباً هر نقطه‌ای از بدن، شامل گردن و غبغب، بازو، پا، باسن، پهلو و شکم، را از بین برد. لاغری موضعی لیپوماتیک برای تمام افرادی که اضافه وزن زیاد ندارند، اما از چاقی موضعی ناراحت هستند و نمی‌توانند این چربی‌های مقاوم را با ورزش و رژیم لاغری از بین ببرند، مناسب است.

عوارض احتمالی لاغری با لیپوماتیک

پس از لاغری با لیپوماتیک نیز مانند دیگر عمل‌های جراحی، احتمال بروز خطرها و عوارض مختلفی وجود دارد:

۱-برخی بیماران با کبودی یا خونریزی مختصری روبرو می‌شوند که پس از چند روز برطرف می‌شود. این مشکل همواره برای بیمارانی پیش می‌آید که آسپرین قبل از جراحی مصرف کرده‌اند. بنابراین جراح به بیمار توصیه می‌کند که از دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خوددداری کند.
۲- حساسیت به لیدوکائین باعث خارش یا سوزش می‌شود.
۳-احتمال اندکی  عفونت بعد از جراحی  وجود دارد.

نکات مهم قبل از لاغری با لیپوماتیک

۱-متقاضی این درمان زیبایی نباید فشار خون بالا داشته باشد.
۲-مقدار قند خون و بیماری دبایت باید تحت کنترل باشد.
۳-احتمال بروز ناراحتی‌های قلبی عروقی باید در نظر گرفته شود.

لیپوماتیک۴-متقاضی درمان باید سالم باشد.
۵-بیمار باید سابقه انجام جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) را به جراح اطلاع دهد.
۶-قبل از درمان باید آزمایش خون انجام شود.
۷-تست بارداری باید انجام شود.

سازو کار جراحی  لیپوماتیک

در جراحی لیپوماتیک نیز مانند دیگر عمل‌های لیپوساکشن از یک کانولای کوچک استفاده می‌شود. جراح کانولا را مستقیماً وارد ناحیه مورد نظر می‌کند تا سلول‌های چربی جدا شود و بتوان راحت‌تر آنها را تخلیه کرد. اما در روش لیپوماتیک، برخلاف عمل‌های دیگر از ارتعاش‌های مادون صوت آکوستیک با فرکانس پایین استفاده می‌شود که با استفاده از فشار هوا، و نه حرارت یا اولتراسوند، تولید می‌شود.

لیپوماتیک

در نتیجه آسیب کمتری به پوست و بافت اطراف وارد می‌شود و بیمار نیز ناراحتی کمتری تحمل می‌کند. به علاوه کانولای مرتعش محلول تامسنت و داروی بی‌حسی را بهتر در ناحیه درمان توزیع می‌کند و به این ترتیب بیمار حین عمل راحت‌تر است. همزمان که کانولا چربی اضافی را تبدیل به مایع می‌کند، مایع امولسیونی به دست آمده نیز از بدن به بیرون مکیده می‌شود. بنابراین درمان موثرتر و دوران بهبود کوتاه‌تر است و هم پزشک و هم بیمار از این مزایا بهره می‌گیرند. زمان لازم برای جراحی لیپوماتیک تقریباً نصف زمان دیگر روش‌های لیپوساکشن است. چون لیپوماتیک نیازی به بیهوشی ندارد و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، دوران بهبود آن کوتاه‌تر است. ازآنجایی که کانولا در اندازه‌های مختلف وجود دارد، جراح می‌تواند اندازه مناسب را با توجه به نیازهای بیمار انتخاب کند تا حتی کوچکترین ناحیه‌ها را با دقت بالایی درمان کند

هزینه لاغری با دستگاه  لیپوماتیک

هزینه لاغری با  لیپوماتیک به تعداد ناحیه‌های درمان و شاخص توده بدن (BMI) بستگی دارد. چون این عمل را می‌توان در نهایت ایمنی به صورت سرپایی انجام داد، طبعاً هزینه آن بسیار کمتر از عمل‌هایی است که به بیهوشی در اتاق عمل نیاز دارد. به علاوه عوارض مربوط به محلول تامسنت و بی‌حسی موضعی بسیار کمتر از بیهوشی عمومی است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *