دستگاه لیپوماتیک

دستگاه لیپوماتیک وجود برخی از چربی های موضعی زیبایی اندام افراد را از بین می برد و اعتماد به نفس را در افراد را کاهش می دهد که معمولا” چربی های موضعی باعث اضافه وزن در  افراد نیز میشود

لیپوماتیک

در این حالت معمولا” افراد به دنبال  ساده تر و ایمن ترین راه  برای رها شدن از این چربی ها هستند که از بین انواع روش ها ،روش دستگاه لیپوماتیک به عنوان آخرین و بروز ترین و بی خطر ترین  روش درمان چاقی  موضعی که  هم ظاهر زیبایی را برای بیمار ایجاد کند و هم تا حدودی اضافه وزن را کاهش دهد مورد استقبال پزشکان و اشخاص قرار گرفته است

مهمترین دلایلی که باید دستگاه لیپوماتیک را انتخاب کرد

۱-  جراحی با دستگاه لیپوماتیک ریسک های سنگین مثل خونریزی را ندارد

۲- دوره نقاهت بسیار کوتاه

۳- بدون نیاز به بیهوشی

لیپوماتیک

۴-بدون نیاز به ماساژ بعد از عمل

۵-انجام جراحی زیبایی فقط در ۳ ساعت

۶- تورم و کبودی جزیی

جراحی با دستگاه لیپوماتیک چه خطری دارد

خطرهای جراحی با دستگاه لیپوماتیک در وهله اول همان خطرهایی است که در هر عمل جراحی وجود دارد : خونریزی ، امبولی ، عوارض مربوط به بیهوشی ،

خونریزی :

خونریزی خارجی یا زیر پوست ممکن است در هر عمل جراحی پیش بیاید و عوارض جدی ایجاد کند . فشار خون بالا و برخی داروها ممکن است موجب خونریزی غیر طبیعی شوند . ممکن است جراحتان از شما بخواهد ازمایشهایی انجام دهید تا قابلیت انعقاد خون شما را بفهمد .

عفونت :

عفونت ممکن است در هر جراحی با دسلیپوماتیک پیش بیاید . حتی اگر روشهای غیر عفونی دقیق هم به کار برود . ممکن است ندانید و در بدنتان عفونتی باشد یا اینکه تواناییتان در مبارزه با الودگیهای موجود در هوا کاهش یافته باشد . در واقع عفونت ممکن است مدتی پس ازجراحی با دستگاه  لیپوماتیک و در حین التیام پدیدار شود . توجه دقیق به دستورالعملهای پزشکتان و رعایت دقیق انها نه فقط کمک می کند که از خطر عفونت در امان بمانید به او کمک می کند تا زود ان را تشخیص دهد چون با تشخیص زودهنگام کنترل ان هم ساده تر می شود .

نحوه عملکرددستگاه لیپوماتیک:

در محل مورد نظر برای شروع کار با دستگاه لیپوماتیک، سوراخی به اندازه ۲ الی ۵میلی متر ایجاد شده و کانولای دستگاه از طریق سوراخهای ایجاد شده وارد بافت چربی میشود وبا استفاده از میدانی از امواج مادون صوت بافت چربی محل مورد نظر را تخریب کرده وهمزمان محلول استاندارد را جهت بی حسی موضعی واز بین بردن احتمال خون ریزی به میان بافت چربی میفرستد.

لیپوماتیک

مخلوط این مایع بی حسی و چربی خرد شده در نهایت از همان منافذ ایجاد شده خارج میگردد. لیپوماتیک اینفراسونیک دارای سیستم ایمنی فعال می باشد که وقتی به بافت غیر چربی برخورد کرده، دستگاه را متوقف می کند بنابراین خطر پارگی احشائی ویا پرفوراسیون ندارد و به دلیل عدم ایجاد حرارت در بافت چربی خطر سوختگی پوست ، نکروز پوست ویا سوختگی محل ورود کانولا را ندارد.و این ویژگی منحصر دستگاه لیپوماتیک است که باعث میشود از عوارض این نوع عمل بکاهد وعوارض ساکشن های قدیمی را نداشته باشد.

به طور کلی مراقبت های بعد از جراحی با دستگاه لیپوماتیک شامل موارد زیر هستند:

۱- به بیماران توصیه می شود که از مصرف غذاهای چرب و پر نمک پس از عمل اجتناب نمایند .

۲- طی روز اول پس از عمل بیمار می تواند استراحت نسبی داشته باشد اما در مجموع توصیه به فعالیت های معمول روزانه می کنیم.

۳-پوشیدن گن پس از عمل لیپوماتیک بسیار ضروری می باشد ، توصیه می شود که بیمار به مدت حداقل دو هفته از گن های فشاری و مخصوص لیپوماتیک استفاده نماید . پوشیدن گن از تجمع مایعات زیر پوست جلوگیری می کند .

لیپومانیک

۴- به بیماران توصیه می شود که از انجام ورزش های سنگین تا مدت ۲ هفته پرهیز کنند

۵- به دلیل ترشح مایعات زیر جلدی در ناحیه تحت لیپوماتیک, بدن بیمار دایم با کسری مایعات روبروست. لذا توصیه به مصرف فراوان مایعات به خصوص طی چند روز اول می شود.

۶-بیماران باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر ساعت مصرف نمایند.

لیپوماتیک سینه آقایان

بزرگی سینه در آقایان می تواند ناشی از تجمع بافت پستانی باشد که به آن ژینکوماستی می گویند و یا به دلیل چاقی و تجمع بافت چربی ایجاد شود.علت و عوامل بسیاری برای ژینکوماستی واقعی مطرح است .

گاهی در دوران بلوغ و نوجوانی و نیز افراد مسن , ژینکوماستی فیزپولوژیک وجود دارد . یعنی ژینکوماستی قرینه در این افراد غالبا موضوعی طبیعی است. برخی داروها از جمله سایمتیدین ، اسپیرونولاکتون و برخی داروها ضد فشار خون می توانند باعث ژینکوماستی شوند .

لیپوماتیک

۵۰ درصد ورزشکارانی که از هورمون های آندروژن استفاده می کنند نیز دچار ژینکوماستی می شوند .اما بسیاری از موارد بزرگی سینه آقایان به خصوص افراد چاق , ژینکوماستی واقعی نیست و تجمع چربی در سینه ها است . این موضوع غالبا باعث بروز احساس ناخوشایند در آقایان می شود.

از روش لیپوماتیک برای تخلیه این چربی ها و بافت پستانی می توان استفاده کرد و با نتایج بسیار خوبی همراه است. پوشیدن گن پس ازانجام کار به جمع شدن مناسب پوست کمک بهتری می کند

استحمام بعد از لاغری با  دستگاه لیپوماتیک

در انجام جراحی بت دستگاه لیپوماتیک شکاف هایی در نواحی مورد نظر توسط متخصص ایجاد می شود و از این طریق لوله ایی به نام کانولا وارد می شود .در اثر حرکات ارتعاشی لوله کانولا چربی های آن قسمت تخریب می شود و با لوله ایی همراه مکش چربی ها استخراج می شوند. چون در این دستگاه چربی ها به تیکه های ریز تیدیل می شوند ممکن است بعد از اتمام لیپوماتیک مایعات باقی مانده به سمت بیرون تراوش کنند.

برای اینکه نتایج جراحی با دستگاه لیپوماتیک به بهترین شکل ممکن باشد باید مراقبت های بعد از لیپوماتیک به درستی انجام گیرد.یکی از مسائلی که می تواند در این امر کمک زیادی به نتیجه لیپوماتیک داشته باشد استحمام بعد از لیپوماتیک است.

سوال مهم در مراقبت ار بعد از جراحی

اغلب برای بیماران سوال پیش می آید که چه زمانی می توانند به حمام بروند و آیا استحمام آنها بعد از انجام لیپوماتیک باید با روز های دیگر متفاوت باشد؟

افراد می توانند زمانی که به حمام می روند با ماساژنواحی مورد نظر به سمت پایین به خارج شدن مایعات کمک کنند. زیرا مایعات باقیمانده بعد از بسته شدن منافذ باعث درد و بزرگی سایز شده و به کندی بوسیله بدن دفع میگردد.پیشنهاد می شود در طول روز دو الی سه مرتبه در حمام و زیر دوش آب ولرم ناحیه لیپوماتیک شده را ماساژ دهید.همچینن برای جلوگیری از عفونت شکاف های کوچک ایجاد شده برای عبور لوله این قسمت ها را با آب و صابون بشویید سپس با سشوار و حوله تمیز خشک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *