ورم سینه بعد از پروتز سینه

ورم سینه بعد از پروتز سینه

ورم سینه بعد از پروتز سینه یکی از مشکلاتی است که بعد از عمل پروتز سینه در کرج ممکن است رخ دهد.

ورم سینه بعد از پروتز سینه

مشکلاتی که بعد از پروتز سینه ایجاد می شود یکی از نگرانی های عمده مردم می باشد . این مشکلات آیا درمان دارند ؟ پیشگیر از این مشکلات چگونه می باشد ؟ ورم سینه بعد از پروتز سینه را چگونه می توان برطرف نمود ؟

ورم سینه بعد از پروتز سینه ، تقربیاً بین ۸ تا ۱۲ هفته پس از جراحی  ادامه خواهد داشت و بعد از این مدت کم کم ورم سینه بعد از پروتز سینه از بین میرود.

ورم سینه بعد از پروتز

با توجه به این که جراحی زیبایی سینه روی شما انجام شده است ، برش هایی برای جایگذاری پروتز سینه ایجاد گردیده ، بروز ورم سینه بعد از پروتز سینه طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

تاثیر ماساژ سینه بر روی ورم سینه بعد از پروتز سینه

آیا ماساژ سینه بعد از پروتز سینه  انجام بشود یا خیر؟

برخی از متخصصان انجام ماساژ را مناسب نمی دانند و برخی دیگر تاکید به انجام  آن دارند .

در صورتی که پروتز سینه ، زیر عضله قرار گرفته باشد، نیازی به ماساژ برای کاهش  ورم سینه بعد از پروتز سینه  نخواهد بود ، زیرا حرکات قفسه سینه خود به عنوان حرکات ورزشی و ماساژ عمل میکند.

تاثیر ماساژ سینه بر روی ورم سینه بعد از پروتز سینه

یک هفته بعد از عمل پروتز سینه معمولاً ماساژ آغاز می گردد و این کار باعث کم تر شدن درد بیمار خواهد شد.

مدت زمان عمل پروتز سینه

جراحی پروتز سینه معمولا در حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

پروتزهای سینه تا چه مدت باقی می‌مانند؟

علی‌رغم این‌که پوشش خارجی پروتزها بسیار مقاوم میباشند ولی  مثل همه ی محصولات ساخت دست بشر بالاخره نازک و  کهنه شده و نهایتا از بین خواهد رفت  و مواد آن به بیرون تراوش پیدا می‌کند.

از لحاظ کلینیکی تشخیص آن سخت است و بندرت خود شخص می‌تواند تشخیص دهد در این وضعیت سینه‌اش کمی صاف می‌شود و یا شکل آن تغییر میکند .

به این حالت متلاشی شدن یا تراوش یا پارگی پروتز سینه می‌گویند. به این علت  می‌گوییم بندرت قابل دید میباشد چرا که با ایجاد کپسول اطراف پروتز (یک نوع کیسه بیولوژیکی اطراف پروتز سینه ایجاد خواهد شد ) .

گاهی اوقات با وجود پارگی، تشخیص پارگی صورت نخواهد گرفت و حتی پس از تراوش از پروتز سینه مواد درون آن در همان محل بوسیله کیسه خود بدن یا کپسول باقی خواهد ماند .

تشخیص پارگی پروتز در چنین شرایطی تنها با سونوگرافی قابل انجام است.

پاره شدن پروتز‌ها  و کهنه شدن آنها در افراد مختلف متفاوت میباشد  و مثلا افرادی که فعالت های  سنگین انجام می‌دهند و یا ورزشکاران مانند مربیان ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و … به صورت  طبیعی نسبت به کسانی که تحرک کمتری دارند پروتزشان زودتر فرسوده خواهد شد.

اما به طور معمول و میانگین عمر پروتزها حدود  ۲۰ سال است ولی به همه ی خانم‌ها توصیه می‌شود که ۱۵ ۱۰ سال بعد  از عمل جراحی به طور مرتب مورد معاینه و سونوگرافی قرار گیرند تا از حالت و موقعیت و سالم بودن پروتز سینه خود آگاهی داشته باشند.

محل قرارگیری پروتز سینه ؟

معمولا ۲ مکان یا ۲ نوع پاکت برای محل قرارگیری پروتز سینه  وجود دارد. زیرغده‌ای دربخش جلوی ماهیچه سینه و زیرماهیچه از محل قرارگیری پروتز سینه میباشد .

ماهیچه سینه‌ای، ماهیچه‌ای از قفسه سینه میباشد  که در روش زیرغده‌ای اشکالی که وجود دارد این است که نمای ظاهری و نمای بیرونی سینه کاشته شده در زنان لاغر چشمگیرترمیباشد  و ظاهر سینه‌ها، روی قفسه سینه تشخیص داده می‌شود که در این موارد پیشنهاد می‌شود که پروتز را به  حالت  زیرماهیچه‌ای بگذارید.

اگرچه برخی از انواع پروتزها وجود دارند که برای روش زیرغده‌ای مناسب‌ترند. معمولا این زنان سینه اصلی‌شان زمانی بزرگ‌تر از حالشان بوده است.

زمانی  کاهش حجم بسیار زیادی در سینه اصلی وجود داشته است و در اندازه پوست پوشیده شده در اطراف بافت سینه میزان کمی جمع‌شدگی و افت وجود دارد در نتیجه  شکلی ایجاد می‌شود که به آن کیف خالی می‌گویند.

تحت این شرایط، برخی  اوقات بهتر است که محل قرارگیری پروتز سینه زیرغده‌ای قرار بگیرد تا بتواند پوستی که سینه اصلی را پوشانده، پر کند.

مکان دوم محل قرارگیری پروتز سینه ، مکان زیرماهیچه‌ای بین ماهیچه دیواره قفسه سینه و خود قفسه سینه می‌باشد. محل قرارگیری پروتز سینه در مکان زیرماهیچه‌ای پوشش زیاد پروتز را زیاد میکند.

پوشش و پوشیدگی شکل و نمای پروتز سینه را نیز زیاد می‌کند. محل قرارگیری پروتز سینه در این مکان  زمانی که بافت سینه بسیار کمی دارند یا اصلا ندارند،خیلی  مفید است.

با ایجاد پوشش زیاد در این شرایط نهایتا برخی  عوارض نامساعد که روی ظاهر سینه وجود دارد، کاهش می‌یابد. از دیگر مزیت این محل قرارگیری پروتز سینه این است که در این حالت ماموگرافی با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

اشکال این روش این است که ممکن است ناراحتی یا درد  بیشتری بعد از جراحی وجود داشته باشد و پروتز سینه، با حرکات معین ماهیچه به حرکت درآید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

بیمار پس از تثبیت علائم حیاتی ، به بخش منتقل خواهد شد.

در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، بعد  از معاینه پزشک می تواند مرخص شود.

پیش از ترخیص دارو های مورد نیاز توسط جراح سینه برای بیمار تجویز میشود .همچنین توصیه ها و مراقبت های پس  از عمل به بیمار توضیح داده می شود.

برای کاهش درد می توانید پس  از عمل پروتز سینه تنها از مسکن هایی که پزشک معالج برای تان تجویز کرده استفاده نمایید. به هیچ عنوان بدون تایید جراح هیچ نوع  دارویی مصرف نکنید.

دست کم به مدت یک هفته پس از عمل از مصرف دخانیات بپرهیزید.

تا یک هفته پس از عمل پروتز سینه رانندگی نکنید.

به مدت ۶ تا ۸ هفته با توجه به نظر جراح سینه ، ازانجام هر گونه فعالیت سنگین و جا به جا نمودن اجسام با وزن زیاد  و هر گونه  فعالیت که منجر به ایجاد درد دربخش قفسه سینه تان می شود، خودداری کنید.

اگر ورم سینه بعد از پروتز در یکی از سینه ها به صورت  واضح مشهود بود، به بهترین دکتر پروتز سینه خود اطلاع بدهید.

سوتین طبی

سوتین طبی شما به مثابه پانسمان عمل میکند بطوریکه سینه ها و پروتزها را در بهترین وضعیت نگاه میدارد.

سوتین طبی

سعی نمایید  برای ۴ هفته بصورت تمام وقت (۲۴ ساعته)  سوتین طبی خود را ببندید. تا زمانیکه پزشکتان اجازه نداده است ، سوتین خود را تمام مدت شبانه روز ببندید.

استحمام

شما می توانید ۳روز پس از جراحی استحمام نمایید. در هنگام استحمام در آوردن سوتین مانعی ندارد .

ورزش

شما می توانید ظرف چند روز بعد از عمل جراحی پیاده روی سبک داشته باشید ولی تا ۶ تا ۸هفته بعد از عمل جراحی از انجام ورزشهای آئروبیک دوری کنید.

آفتاب گرفتن

اگردر همان ابتدا در مقابل نورخورشید قرار بگیرد اسکار تمایل به تیره شدن دارد و به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد تا این تیرگی برطرف شود.

مصرف سیگار موجب کاهش جریان خون در عروق پوستتان میشود ؛ به همین دلیل توصیه میشود که در ۱۵ روز اول بعد از عمل جراحی به هیچ عنوان سیگار نکشید.

مصرف الکل

الکل موجب متسع ساختن عروق خونری میشود و ممکن است با مصرف الکل احتمال خونریزی بعد از عمل افزایش یابد. لذا تا قطع مصرف داروهای مسکن و ضد درد که خود از عوامل تشدید خونریزیمیباشند  از مصرف الکل پرهیز نمایید.

تورم و درد

انتظار قدری ناراحتی پس از عمل را باید داشته باشید بویژه اگر پروتز زیر عضله شما قرار داده شده باشد. با مصرف مرتب داروهای ضد درد و مسکن درد و ناراحتی شما به حداقل خود خواهد رسید.

ورزش

شما می توانید ظرف چند روز بپس از عمل جراحی پیاده روی سبک داشته باشید ولی تا ۶ تا ۸هفته بعد از عمل جراحی از انجام ورزشهای آئروبیک دوری کنید.

برگشت به سرکار

به طور معمول” بیماران پس از ۲-۱ دو هفته بعد از عمل می توانند به سرکار خود برگردند یا اینکه فعالیت اجتماعی داشته باشند با این وجود بدلیل تفاوتهایی که در روند التیام زخم در افراد متفاوت وجود دارد ممکن است گاها” تا یکماه کامل نیاز به دوری از فعالیتهای اجتماعی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *