جراحی پلک

جراحی پلک یکی از جراحی های زیبایی در جهان است،گاهی اوقات مشکلاتی مثل چسبندگی پوست به پلک ها  و یاپف کردن پلک برای افرادی پیش می آید که همین موضوع یکی از دلایل اصلی جراحی پلک ها برای از بین بردن چسبندگی پلک هاست و بعد از بلفاروپلاستی در کرج ، صورت فرد ظاهری زیبا و جوان تر به خود می گیرد.

جراحی پلک

 

به همین جهت جراحی پلک می تواند گزینه مناسبی برای رفع این مشکلات باشد.

اگر در رابطه با جراحی پلک مطمئن نیستید، با یک پزشک چشم مشورت کنید . او می تواند اطلاعات مورد نیاز را در مورد هرگونه مشکلات پزشکی مربوط به چشم ها، در اختیار شما قرار دهد. همچنین در صورتی که دارای نوعی مشکل بالینی هستید، می توانید با چشم پزشک خود در مورد آن ها صحبت و مشورت کنید .

پلک افتاده

برخی اوقات مشکل افتادگی و پف چشم، مربوط به بالا رفتن سن و پیری است که به مرور زمان باعث چروک و  عوارض دیگر میشود . اما در صورتی که سن بالایی نداشته و جراحی پلک را صرفا به علت زیبایی انجام می دهید، پزشک شما در این گونه موارد هم توصیه های مورد نیاز را خواهد داد.

هرچند که روش های زیبایی، ظاهر را به صورت چشمگیری بهبود می بخشد ولی باید گفت که نتایج صد درصد مثبت نخواهد بود. جراحی پلک ها، روی پلک های فوقانی و یا بر روی پلک های پایینی انجام میشود .

پلک های بلند و افتاده :پلک های فوقانی می توانند به دلیل وجود عضلات، چربی یا چین و چروک های اضافی، موجب ایجاد چهره ای اخمو، تنبل و یا خواب آلود شده و جراحی پلک های فوقانی برای از بین بردن این پوست و یا عضلات اضافی، ایجاد شده و نگاه دیگری را به شما میبخشد .

 

جراحی پلک مناسب چه کسانی است؟

جراحی پلک مناسب چه کسانی است؟

 

جراحی  پلک مناسب کسانی است که حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند  و پوست اضافه بالای پلک یا پُف زیرچشم باعث ایجاد تغییرات ناخوشایند در چهره آن‌ها شده است برای انجام جراحی پلک شخص باید سالم باشد و بیماری خاصی نداشته باشد. همچنین فرد باید انتظارات عاقلانه ای از جراحی پلک داشته باشد.

 

مراحل جراحی پلک

عمل پلک پایین، جراح را توانا می سازد تا پرکننده های چربی یا پوستی را به ناحیه هایی که اطراف چشم قرار گرفته اند، منتقل کند و مانع ازایجاد ناهمواری زیر چشم شود.

در روش جراحی پلک پایین، ابتدا جراح، زیر مژه ها را برش می زند ؛ برش با دقت انجام شده و چربی، پوست و عضله مشخص می شود. بعضی وقت ها ، برای به حداقل رساندن پوسته و تورم ناهموار، چربی های اضافه ، توزیع میگردد.

اگر در قسمتی شکستگی عضلات وجود داشته باشد ، این عمل در جراحی نیز اصلاح می شود. بعد از جراحی پلک پایین، چین و چروک و کیسه چربی از بین خواهند رفت .

 

نکاتی راجع به جراحی پلک

نکاتی راجع به جراحی پلک

 

بسیاری از مردم نگرام این هستند که بعد از کشیده شدن کیسه های زیر چشم، حالتی پوسته پوسته به وجود می‌آورد و پوست بی‌نظم خواهد شد . اما باید گفت که عضلات اطراف این ناحیه موجب حفظ آن ناحیه شده و مانع از ایجاد بافتی ناهموار و پوسته پوسته می شود.

جراحی پلک ، نیاز به تکنیک ها و روش های متفاوتی دارد. علاوه بر این، ساختارهای پشتیبانی پلک را می توان به روشی شکل داد که بتواند چشم ها را درخشان تر و روشن تر نشان دهد.

در حالی که جراحی پلک به صورت عمده ، تنها شامل حذف پوست میباشد، جراحی پلک پایین نیز شامل حذف رسوبات چربی میباشد که بیشتر زیر چشم هستند. از بین بردن این رسوبات، با ایجاد پوستی محکم ؛ یک سطح صاف، ملایم و جامد بر روی گونه می گذارد.

 

هزینه و قیمت جراحی پلک

هزینه عمل پلک بسته به شرایط مختلف و نوع تکنیک استفاده ‌شده توسط جراح بستگی میباشد. باید توجه کرد که هزینه روش درمانی عمل پلک بیشتراز دیگر جراحی‌های پلک نیست.

هزینه و قیمت جراحی پلک

 

ازجمله دلایل جراحی پلک ، درمان پف پلک بالا و پلک پایین میباشد. افتادگی پلک را به کمک این روش می‌توان برطرف کرد.

عمل پلک بالایی و برداشتن پف زیر چشم درجوانسازی و زیبایی پلک‌ها تأثیر زیادی دارد.

آمادگی برای جراحی پلک

وجود کیسه های زیر چشم، اغلب ناشی از آلرژی و خستگی میباشد . کیسه هایی که در زیر چشم دیده می شوند و مربوط به خواب و یا آلرژی نیستند، به علت پرولاپس چربی پلک پایین به وجود می آید. چربی پرولاپس، به عنوان چربی مداری نیز شناخته شده است . این نام به این دلیل است که در این حالت، چشم در فضایی مانند مدار قرار گرفته و این فضا در محفظه چربی قرار گرفته است. برای بهبود ظاهر و نمای کیسه های زیر چشم، چربی می تواند از بین رود.

 

اقدامات بعد از جراحی پلک

اقدامات بعد از جراحی پلک

 

پس از جراحی پلک محل برش و بخیه ها را با پماد چرب کنید و به پانسمان و بسته شدن چشم نیازی نیست.

-در صورت بروز هر نوع درد شدید یا افت بینایی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

-بعد ازجراحی پلک از کمپرس سرد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت  استفاده کنید و سرتان را به سمت بالا نگه دارید وزمان خوابیدن هم چند بالش زیر سرتان قراردهیداین کار باعث می شود  ورم و کبودی محل جراحی کاهش پیدا کند .البته میزان ورم و خون مردگی ناحیه جراحی در افراد مختلف متفاوت می باشد. معمولا ورم و کبودی پس از چند روز کم می شود و پس ازظرف ۲ تا ۴ هفته بر طرف خواهد شد.

 

 

– پس از جراحی پلک معمولا پلک ها حالت چسبندگی دارد و دارای ترشحات است .با مصرف قطره های مناسب این حالات رفع خواهد شد.درهفته های اول بعد ازجراحی ممکن  است فرد ریزش اشک ،حساسیت به نوروتغییراتی مثل تاری دید یا دوبینی داشته باشد که به تدریج برطرف می شود.بخیه های روی چشم معمولا پس از ۵ تا ۷ روز پس از جراحی برداشته می شوند و بعد از برداشتن بخیه ها تورم پلک ها کم میشود و فرد ظاهر بهتری را پیدا خواهد کرد.

– در صورت  ایجاد قرمزی روی محل برش، افزایش تورم، درد یا گرما درمحل برشها یا خارج شدن ترشح از آنها و یا تب،حتما به پزشک خود اطلاع دهید .

 

دلیل انجام  جراحی پلک  چیست ؟

عمل پلک  از روشهای است که به شما کمک می کند تا چشمان  زیباتر داشته باشید این جراحی که یکی از جراحی های زیبایی است باید توسط جراح انجام شود. و افرادی که قصد انجام  این  جراحی را ادارند باید از لحاظ  جسمانی سالم باشند  عمل  پلک بیشتر برای افرادی انجام می شود که دارای اختلال در دید ،افتادگی پوست ،رسوب چربی در پلکها شکایت دارند .این موارد از دلایلی است که شما می توانید برای رفع این مشکل این جراحی را انجام دهید.

همچنین افرادی که پلکها ی بد شکل و بد فرمی دارند ظاهری مسن تری دارندشما می توانید این جراحی را بیشتر به دلیل اصلاح دید و جوانتر شدن خود انجام می دهند.

 

دوام جراحی پلک چه قدر است

نتایج حاصل ازاین جراحی مانند روش های دیگر جراحی های زیبایی بیشتر  برای جوان سازی  پلک ها به کار می روند و دائمی نیستند و زیرا با افزایش سن  پوست شما به حالت افتاده بر می گردد.به همین دلیل  شما می توانید با رعایت نکاتی از پیری پوست خود تا حد ممکن جلوگیری کند تا روند افتادگی و شلی پوست به تاخیر بیفتد.

 

 

جراحی پلک چیست

 

 

یکی از نکاتی که باید برای دوام این جراحی انجام دهید این است که  برای افتادگی پلک  از قرارگرفتن در آفتاب واز مصرف سیگار بپرهیزید و در صورت نیازمی توانید با استفاده از روش های مانند لیزرهای غیرتهاجمی از روند افتادگی پوست را به تاخیربیاندازید.

 

نتایج  حاصل از جراحی پلک چیست

بسیاری از افراد بعد از انجام جراحی  ظاهری جوان‌تر و اعتماد به نفس‌ بالاتر خواهند داشت ، بیشتر افراد از این جراحی راضی  هستند در برخی افراد،ممکن است  نتایج  حاصل از این جراحی تا پایان عمر باقی بماند.

بعد از جراحی تا مدتی در این قسمت جراحی شده کبودی و ورم را در  اطراف چشم خواهید داشت  که به مرور زمان این کبودی ها برطرف می شود  اما محو شدن زخم  به دلیل عمل ممکن است چندین ماه طول بکشد. در طول این زمان مراقب آسیب دیدگی  پلک‌هایتان از نور مستقیم خورشید باشید.

 

محل برش جراحی  پلک کجاست؟

محل برش در جراحی پلاستیک پلک در پلک بالایی  درمیان  چین پلک بالا و در پلک تحتانی در روی پوست فرد و نزدیک به محل رویش مژه های پلک پایین برای شما انجام می شود .این برش ها بعد ازعمل بخوبی محو می شوند.

جراحی پلک

آیا بعد از جراحی  اسکار بر روی پلک می ماند؟

دربیشتر جراحی ها پس ازانجام جراحی جای بخیه و عمل بر روی پوست فرد باقی بماند.اما در جراحی پلک در صورتی که جراح تبحر و مهارت لازم را برای جراحی داشته باشد . بعد از جراحی جای هیچگونه اسکاری باقی نمی ماند.

 

مزایای جراحی پلک

از مزیت های  عمل  پلک  دادن جذابیت به چهره  فرد است که این امر باعث می شود اعتماد به نفس فرد  نیز افزایش یابد.

با رفع پف زیر چشم و کیسه‌های زیر پلک پایین و افتادگی پوست پلک بالا، ظاهری  سالم و جوان‌تر خواهید داشت .

از مهمترین مزیت عمل پلک  برطرف کردن افتادگی پلک و  مشکلات بینایی فرد است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *