جراحی سینه

جراحی سینه از جمله روش‌هایی است که زنان می‌توانند در آن به سایز دلخواه و فرم مناسب سینه خود برسند. گاهی این جراحی به منظور کوچک کردن سینه و گاهی با هدف بزرگ کردن آن انجام می‌شود.جراحی زیبایی سینه  ، بیش و کم مثل هر عمل جراحی پلاستیک دیگری ممکن است عمل ترمیمی ،برای بازگرداندن ظاهری طبیعی تر  باشدیا عمل زیبایی برای بهتر کردن ظاهر  است با جراحی سینه میتوان شکل اندازه و ظاهر سینه را تغییر داد . با جراحی  زیبایی سینه میتوان سینه هایی که حالت شلی و افتادگی دارند درست کرد .

جراحی سینه

جراحی زیبایی سینه مستلزم سرمایه گذاری جسمانی ، عاطفی ، و مالی یک خانم  برای تغییر ظاهر سینه هایش کرد . برای خانم هایی که انگیزه درست و انتظارات واقع بینانه دارند و به دنبال نتایجی هستند که فوری نباشد و یک عمر باقی بماند بی تردید جراحی زیبایی سینه  بسیار رضایت بخش است برای آنها

علت جراحی لیفت سینه

افتادگی سینه یک واقعیت است که زنان با افزایش سن با آن مواجه می شوند و جاذبه آن کاهش می یابد. معمولا سینه های زیبا، سفت و محکم هستند. با این حال، بسیاری از زنان به دنبال جراحی ترمیم افتادگی سینه هستند؛ زیرا آنها می خواهند سینه های شل و افتاده خود را اصلاح کنند و هنگام لباس پوشیدن، احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

با انجام جراحی سینه می توان منحنی های زنانه را بازگرداند و ظاهر جوانتر دست پیدا کرد. علاوه بر بزرگی سینه برخی خانم ها هستند که برای رفع مشکل کوچکی بیش از اندازه سینه‌هایشان به پزشک جراح مراجعه می‌کنند که آن هم به نوبه خود علاوه بر روش بزرگ کردن سینه با تمرینات ورزشی با انجام روش‌های جراحی سینه مثل پروتز قابل انجام است.

مشکلات جسمی بزرگی سینه

گاهی زن ها برای داشتن زیبایی و تناسب اندام در سینه حاضرمیشوند  خود را به تیغ جراحان بسپارند. مشکلات جسمی متداول که ممکن است در صورت داشتن سینه‌های بزرگ‌تر از حد نرمال برای شخص به وجود آید شامل:

۱-ایجاد درد در شانه، گردن، پشت،

۲-عفونت مکرر در زیر و وسط سینه‌ها

۳-همچنین مشکلات روحی مثل گوشه‌گیر شدن، عدم انجام فعالیت‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به لباس پوشیدن است.

جراحی سینه

روش‌ های جراحی سینه

۱- روش برش سینه :

 در این روش برای کوچک کردن سینه از برش‌های متعدد و متفاوتی استفاده می‌شود که هر چقدر سینه بزرگ‌تر افتاده‌تر و پوست اضافه بیشتری داشته باشد، باید برش وسیع‌تری هم داده شود. در سینه‌های خیلی بزرگ و افتاده که باید بافت زیادی برداشته شود نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه می‌باشد.

اگر سینه‌ای خیلی هم بزرگ نباشد ولی پوست اضافه زیادی داشته باشد باز هم از برش لنگری برای اصلاح کامل سینه استفاده می‌شود. نتیحه این جراحی ایجاد سینه‌هایی کوچک‌تر ، سفت‌تر و بالا کشیده‌تر می‌باشد. بسته به روش جراحی برای نهایی شدن فرم سینه‌ها گاهی تا یک سال بایستی صبر کرد.

جراحی سینه

۲- روش لیپوساکشن:

یکی از روش‌های کوچک کردن سینه‌ها می‌باشد که در این روش ابتدا مایع مناسب حاوی ماده بی‌حسی و منقبض کننده عروقتوسط جراح  به داخل سینه‌ها تزریق می‌شود و سپس با ایجاد سوراخ‌های دو تا سه میلی‌متری در جاهای مناسبی از پوست سینه با استفاده از کانولا چربی داخل سینه ساکشن شده و حجم سینه کوچکتر می‌شود اما این کار افتادگی سینه را اصلاح نمی‌کند. پس برای افرادی مناسب است که مقدار زیادی چربی در سینه دارند مثل زنان یائسه و افرادی که جای عمل روی سینه‌هایشان را نمی‌پذیرند و یا اصلاح افتادگی مد نظرشان نیست . همچنین با این روش قبل از عمل نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه حجمی از سینه را می‌توان کوچک کرد.

۳-ایمپلنت

علاوه بر روش‌های جراحی سینه که برای کوچک کردن سینه متداول هستند برای افزایش حجم سینه‌هایی که بیش از حد نرمال کوچک هستند از روشی تحت عنوان ایمپلنت استفاده می‌شود.
البته گاهی حتی با تمریناتی آسان برای کوچک کردن سینه بدون عمل جراحی نیز می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

علل افتادگی سینه

۱-ژنتیک:

امروزه خیلی ، به دنبال دلیل راه حل  می گردند تا افتادگی سینه های خود را از بین ببرند.جراحی لیفت سینه می تواند به زنان کمک کند تا ظاهر سینه شان همیشه تحت کنترل و مطلوبشان باشد.

۲-افزایش سن:

با گذشت زمان، بافت سینه به طور طبیعی کمی انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و به طور فزاینده ای کم می شود.جراحی  ماستوپکسی، می تواند باعث دور زدن زمان و گرانش شود.

جراحی سینه

۳-بارداری و تغذیه با شیر مادر:

در نتیجه شیردهی، به طور طبیعی سینه ها کشش یافته و دچار افتادگی می شوند. جراحی لیفت سینه می تواند این تغییرات را معکوس کند و سینه های شما را به موقعیت “کامل” به حالت زیبایی خودشان بازگرداند.

۴-نوسان وزن:

زنانی که وزن قابل توجهی از دست میدهند، توجه داشته باشند که این کاهش معمولا با کاهش حجم سینه همراه است. جراحی لیفت سینه ممکن است با پروتز محتویات سینه و کشیدگی پوست یک شکل متناسب و تجدید یافته را به سینه باز گرداند.

نکاتی که بیماران در ارتباط با انجام جراحی سینه باید بدانند

۱-در زنان بالای ۳۵ سال و در صورت وجود سابقه فامیلی یا شخصی در سن پایین‌تر بهتر است قبل از عمل ماموگرافی و یا سونوگرافی سینه یه دستور پزشک  انجام پذیرد.

۲-سلامتی عمومی این زنان باید در حد قابل قبول و خوب باشد. عمل جراحی سینه برای خانمی که مشکلات زمینه‌ای مانند قلبی ، ریوی ، کبدی ، کلیوی ، عصبی روانی و… دارد و این مشکلات بررسی و کنترل توسط پزشک نشده‌است  می‌تواند خطرناک باشد.

جراحی سینه

۳-قرص ضد بارداری در فاصله دو هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی سینه  برای بیمار مشکل آفرین خواهد بود.
۴-در یک هفته اول بعد از عمل جراحی حرکات بازوها و تنه نباید شدید و ناگهانی باشد اما محدودیت حرکت وجود ندارد و شما می‌توانید راه بروید و کارهای روزمره را به آرامی انجام دهید.

۵-استعمال هر نوع دخانیات روی کیفیت زخم اثر منفی دارد.

به افراد زیر پیشنهاد می‌شود جراحی سینه را انجام ندهند

۱-اگر به خاطر مشکلات روحی و یا خانوادگی می‌خواهید عمل کنید.

۲- اگر از فرم و شکل و اندازه سینه خود راضی هستید.

۳-اگر به اصرار فرد دیگری (همسر ، دوست و…) می‌خواهید این جراحی را انجام  دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *