تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز :پیکرتراشی که امروزه با نام روش درمانی خاصی به نام لیپوماتیک پیوند خورده، است به مجموعه‌ای از روش‌های درمانی مختلف گفته می‌شود که برای خارج کردن بافت چربی اضافی از بدن به کار می‌روند. هرچند بیشتر افراد، پیکرتراشی را معادل لیپوماتیک می‌دانند، اما لیزر لیپولیز هم نوعی پیکرتراشی محسوب می‌شوند

لیپوماتیک و لیپوماتیک

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز در چیست

لیپوماتیک ولیپولیز روشی است که به وسیله ی امواج ، سلول‌های چربی را از یکدیگر جدا کرده و بر روی بافت چربی اضافه بدن تاثیر گذار خواهند بود. در این روش چربی ها به ‌صورت مایع در آورده خواهد شد و از بدن خارج می شوند .

تعریف‌ وتفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

۱) لیپوماتیک:

لیپوماتیک، به روش  غیرلیزری گفته میشود  که در آن از امواجی به نام امواج اینفراسونیک استفاده میشود  تا بتوانند روی بافت چربی‌های اضافه در بدن تاثیر بگذارند و به این ترتیب، سلول‌های چربی را از هم جدا کنند.

لیپولیز و لیپوماتیک

با تاثیری که امواج اینفراسونیک روی بافت چربی می‌گذارد، باعث تبدیل آنها به حالت مایع شده و  این کار پزشک را برای خارج کردن چربی‌های اضافی از بدن، بسیار ساده‌تر می‌کند. که تاثیر این امواج، به  این صورت  است که با ایجاد لرزش در بافت چربی‌ و جدا کردن آنها از یکدیگر عمل میکند

۲) لیزر لیپولیز:

با استفاده از روش لیپولیز، که نوعی لیزردرمانی است، بافت چربی اضافی موجود در بدن، ابتدا ذوب و سپس به‌وسیله پزشک متخصص از بدن خارج می‌شود.

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز درچیست

از تفاوت های مهم لیپوماتیک و لیپولیز در این است که  :

جراحی لیپولیز و لیپوماتیک

۱) لیپوماتیک:

از آنجایی که در روش لیپوماتیک، چربی‌ها حرارت نمی‌بینند، می‌توان از چربی‌های خارج‌شده برای تزریق چربی در قسمت‌های دیگری از بدن مانند ‌گونه‌ها، چانه، خط لبخند، باسن یا زیر چشم‌ها استفاده کرد.

۲) لیزر لیپولیز:‌

در روش لیپولیز، چربی‌ها با حرارت دیدن به حالت مایع تبدیل می‌شوند و دیگر قابل‌استفاده  در بخش های دیگر نخواهند بود

عارضه‌ها

۱) لیپوماتیک:

در این روش درمانی، حرارتی که زیر پوست تولید می‌شود،‌ بسیار اندک است و به همین دلیل احتمال ایجاد اِدِم یا سوختگی‌های پوستی خیلی کم است.

لیپوماتیک و لیپولیز

۲) لیزر لیپولیز:

در این روش استفاده از حرارت برای ذوب کردن چربی‌های اضافی استفاده میشود و، به همین علت می‌تواند احتمال بروز سوختگی‌ها را افزایش دهد. ازاین‌رو، تجربه زیاد پزشک  برای انجام آن بسیار اهمیت دارد. البته خطر آمبولی چربی در روش لیپولیز و لیپوماتیک، تقریبا صفر است

مزایای وتفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

۱-بعد جراحی لیپوماتیک فرد به دوره نقاهت کوتاهی نیاز دارد.

۲–احساس درد در روش لیپوماتیک نسبت به روش های دیگر کمتر است.

۳-بعد ازلیپوماتیک کبودی در بدن فرد کمتراز سایر روش ها است.

لیپوماتیک و لیپولیز

۴-درعمل لیپوماتیک برش و بخیه ای بر روی بدن فرد وجود نخواهد داشت و بیمار نیاز به بستری شدن دربیمارستان را ندارد.

۵-زمان لازم برای انجام لیپوماتیک بسیار کوتاه می باشد و فرد زمان کمی را در اتاق عمل خواهد بود

۶-یکی از مزیت های مهم لیپوماتیک در این است که همزمان با تخلیه چربی پوست نیز لیفت می شود وظاهر پوست فردبهتر می شود

۷-این را باید گفت که عوارض عمل لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها بسیار کم می باشد و خطر آمبولی در این روش وجود ندارد

فواید انجام لیپولیز وتفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

انجام لیپولیز برای کاهش وزن برخی مزیت ها را برای فرد به همراه دارد. که در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است

لیپوماتیک و لیپولیز

۱-بروز زخم در ناحیه جراحی درروش لیپولیز دربسیاری افراد کم است.

۲-بروزعفونت درمحل انجام لیپولیز برای فرد بسیار کم اتفاق می افتد.

۳-زمان بهبودی  لازم برای لیپولیز نسبت به سایر روش ها کوتاه تر می باشد  و معمولا شما بعد از یک هفته باید فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرید.

۴-لیزرهای مورد استفاده درلیپولیز برای بدن فرد بی خطراست و در این روش خطر زیادی درسوزاندن پوست شما مشاهده نمی شود.

ممنوعیت‌ها

از آنجا که در روش‌های مختلف پیکرتراشی، با دستکاری تراکم چربی‌های بدن سروکار داریم ، افراد مبتلا به دیابت باید قبل از انتخاب این روش‌های درمانی با پزشک متخصص خود حتما مشورت کنند.چون دستکاری حجم چربی‌های بدن می‌تواند بر مقاومت به انسولین در بدن تاثیر گذار باشد

لیپوماتیک و لیپولیز

انتخاب روش های لیپولیز و لیپوماتیک در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی یا آنهایی که سابقه فشارخون بالایی دارند هم بدون نظر پزشک متخصص  خطرناک خواهد بود. افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی هم باید قبل از انجام پیکرتراشی، پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.

توصیه‌ها

۱.پیکرتراشی، تنها برای اصلاح تناسب اندام در بخش‌های خاصی از بدن توصیه می‌شود و اصلا جایگزین رژیم‌درمانی و اصلاح عادت‌های بد غذایی نمی‌شود و هدفش نیز لاغر کردن افراد نیست.

۲. باید توجه داشت که پیکرتراشی با روش‌های رایجی مانند لیپوماتیک یا لیپولیز، بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که دارای بافت چربی اضافی محدود و مقاومی در نواحی خاصی مانند زیر شکم، پهلوها، ران‌ها یا پشت کمر هستند.
۳. در این روش‌ها، تنها می‌توان حجم محدودی از چربی‌های اضافی را برداشت و نباید توقع لاغری چند ده‌کیلویی با کمک پیکرتراشی را داشت.

مهمترین تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز چیست

لیپوماتیک و لیپولیز

۱–یکی از تفاوت های مهم لیپوماتیک و لیپولیزدر این است که لیپولیزاز لحاظ قدرت، به دلیل ضعیف بودن لیزر لیپولیز در از بین بردن چربی ها در جایگاه پایین تری نسبت به لیپوماتیک قرار دارد. این لیزربیشتر باعث کربونیزه شدن چربی ها در افراد می شود.

از این روی لیزر لیپولیز فقط برای ازبین بردن چربی هایی با حجم کم مناسب می باشد در صورتی که لیپوماتیک برای ازبین بردن حجم هایی از چربی در حدود ۲۰۰۰ سی سی نیزکاربرد دارد.

۲-همچنین تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز که بسیار مهم است لیپوماتیک روشی ایمن تر نسبت به لیپولیز است که پس از تزریق مایع در بدن به حالت ویبره چربی ها تخلیه می‌شود.

۳- روش لیپوماتیک تخریب کمتری در بدن فرد نسبت به لیپولیز ایجاد می کند که این نیز یکی ازتفاوت لیپوماتیک ولیپولیزاست.

لیپوماتیک و لیپولیز

۴-خطر آمبولی نیز در لیپوماتیک نسبت به روشهای دیگر بسیار کم می باشد که از دیگر تفاوت لیپوماتیک ولیپولیز است.

۵-هزینه لیزر لیپوماتیک از لیزر لیپولیز بیشتر است همین هم باعث تفاوت لیپوماتیک از لیپولیز شده است.

۶-این را بدانید که در لیزر لیپولیز، لیزر به تمامی  قسمت های چربی‌های آن ناحیه تابانده می‌شود که با استفاده از این شیوه، کاهش سایز تامدتها ادامه پیدا می کند.اما به طور کلی توصیه پزشکان با تجربه در استفاده از لیزر لیپوماتیک است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *