پروتز سینه و سرطان

پروتز سینه و سرطان

پروتز سینه و سرطان:هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پروتز سینه و سرطان با هم در ارتباط هستند  .

پروتز سینه و سرطان

 

بالعکس  مطالعاتی که اخیرا انجام شده ،نشان می دهد که خانم هایی که عمل پروتز سینه انجام داده اند در مقایسه  با بانوان دیگر کمتر دچار سرطان سینه می شوند .شاید به این دلیل که این بانوان به طور منظم‌ تر معاینات و ماموگرافی  انجام می دهند.

تا به امروز هیچ تحقیق و بررسی در  رابطه با پروتز سینه و سرطان را نشان نداده است.

 

پروتز سینه و سرطان

 

معاینات منظم و پیشگیری از سرطان

پروتز سینه و سرطان :این امر نشان می دهد که انجام معاینات دقیق و منظم تا چه حد می تواند در پیشگیری و تشخیص به موقع سرطان تاثیر داشته باشد.

به همین علت  توصیه می شود که بانوان از سن ۲۰ سالگی هر سال یکبار برای معاینه به پزشک مراجعه کنند.

زیرا در اینصورت پزشک به دقت شخص را معاینه می کند و می تواند کوچکترین توده هایی  را هم که موجب به سرطان سینه می شوند را تشخیص دهد.

و خانم هایی که پروتز سینه انجام داده اند باید حتما این امر را جدی بگیرند تا خیالشان از بابت پروتز سینه و سرطان آسوده باشد.

 

همچنین باید بانوان پس از ۴۰ سالگی هر ۲ سال یکبار  و پس از ۵۰ سالگی هر سال یکبار ماموگرافی انجام دهند تا در صورت وجود داشتن  ضایعه ی بدخیم به موقع و پیش از اینکه بزرگ شود تشخیص داده شود .

میزان اشعه ماموگرافی کم میباشد و معمولاً برای فرد مشکلی ه وجود نمی آورد  ، اما باید با تجویز دکتر و در فواصل مناسب و ذکر شده  انجام شود.

ممکن است پزشک زمان هایی به شخص توصیه کند که ماموگرافی با بزرگنمایی نیز انجام دهد  یعنی بخشی از سینه که ضایعه‌ی بسیار ریزی در آن دیده شده مکرراً با یک عکس که دارای وضوح بیشتری است مجددا بررسی شود.

انجام این کار نباید باعث  نگرانی شود چون این کار برای افزایش دقت ماموگرافی انجام می شود و بیشتر  در انجام بزرگنمایی، ضایعه برطرف خواهد شد.

 

پروتز سینه و ماموگرافی

پروتز سینه و سرطان :تکنیک های مامو گرافی امروزه پیشرفت چشمگیری  کرده است  و رادیوگراف می تواند تا جای ممکن  بخش هایی  از سینه ی اصلی که زیر پروتز پنهان است را ببیند.

اکثر سرطان های سینه هنوز هم توسط خود فرد و یا توسط  معاینه فیزیکی قابل تشخیص است. خانمی که دارای پروتز سینه میباشد باید همان برنامه ی ماموگرافی منظم که خانم های  دیگر دارند را انجام دهد .

 

پروتز سینه و ماموگرافی

 

پروتز سینه و ماموگرافی

 

رابطه ی پروتز سینه و ماموگرافی

پروتز سینه و سرطان :شخصی که کار رادیو گرافی را انجام میدهد باید از وجود پروتز سینه در سینه شخص آگاهی داشته باشد ، در نتیجه باید نماهای خاصی برای رادیولوژی مناسب انتخاب شود.

بنابراین پروتز سینه در کرج ،کار رادیولوژیست را مشکل تر می کند اما موجب منع انجام آن نمی شود. ارتباط پروتز سینه و سرطان در این است که در مورد پروتزهای سینه ممکن است تشخیص سرطان سینه با پروتز سیلیکون و یا پر شده با آب نمک با تاخیر تشخیص داده شود.

این ماده های پر کننده پروتزها حاجب هستند و اشعه و پرتو از آنها نمیتواند عبور نمی کند و همین موجب می شود بافت اصلی سینه در درجات متفاوت مامو گرافی دیده نشود .

در نتیجه رابطه پروتز سینه و سرطان در این است که جراحی زیبایی سینه ممکن است سبب شود تشخیص سرطان سینه به تاخیر بیفتد.و تنها رابطه پروتز سینه و سرطان همین نکته است.

 

با ذکر این نکته که پروتز سینه و سرطان ارتباطی ندارند و پروتز موجب بروز سرطان سینه نمی‌شود باید گفت که  از عوارض خیلی کم  پروتز سینه، ابتلا به سرطان‌های خاصی میباشد که از بافت پستان منشاء نمی‌گیرند.

البته بروز چنین سرطان‌هایی در سینه بعد از گذاشتن پروتز ،یک در ۱۰۰هزار است و نمی توان بر اساس آن نتیجه گرفت که پروتز سینه و سرطان در ارتباط هستند .

 

سرطان سینه و بحث زیبایی

خانم هایی که مبتلا به سرطان سینه هستند از نگرانی های عمده آن ها بحث زیبایی و تناسب اندام میباشد .

سرطان سینه و بحث زیبایی

 

پزشکان از ۲۰ سال پیش تا کنون می توانند در جراحی سرطان در کرج  ، سینه بیمار را حفظ کنند و  دربرخی موارد  هم که دیگر راهی برای حفظ سینه وجود ندارد ،پروتز سینه می تواند این نگرانی خانم ها را رفع سازد و خانم ها نگران پروتز سینه و سرطان نباشند.

 

 سرطان و زیبایی

 

اکثر خانم ها نه تنها نگران پروتز سینه و سرطان نیستند بلکه از انجام پروتز سینه بسیار راضی و خوشاین هستند .

چرا که خیلی از بیماران از مزایا و معایب پروتز سینه آگاه هستند و رابطه پروتز سینه و سرطان را می دانند و می توانند بدون اینکه نگران پروتز سینه و سرطان باشند اقدام به جراحی  پروتز سینه بکنند.

 

نگرانی در مورد رابطه پروتز سینه و سرطان

پروتز سینه و سرطان:با وجود اینکه جراحان پلاستیک ماهر و با تجربه ،به بیمار در مورد ارتباط نداشتن پروتز سینه و سرطان اطلاع میدهند و خیال بیماران را  راحت می کنند که پروتز سینه و سرطان ارتباطی با هم ندارند.

اما گاهی اوقات  برخی بیماران همچنان نگران موضوع پروتز سینه و سرطان و همپنین سالم بودن پروتزها ی سیلیکونی  و دیگر پروتز ها هستند و به این پروتز ها اعتماد ندارند.

 

در مجموع اگر وسواس دارید و تصور میکنید با انجام جراحی پروتز سینه مدام نگران سرطان و پروتز سینه خواهید بود و یا اینکه به سالم بودن پروتزها مطمئن نیستید  و یا مدام نگرانی های دیگری در این رابطه دارید توصیه می شود اصلا اقدام به انجام عمل پروتز سینه نکنید و یا اگر واقعا می خواهید این جراحی را انجام دهید در نهایت پزشک و پروتز سینه ای را انتخاب کنید که خیالتان را آسوده کند و احساس بهتری نسبت به آن داشته باشید تا سبب  نگرانی شما از بابت پروتز سینه و سرطان نشود و خیالتان راحت باشد.

 

 رابطه پروتز سینه و سرطان

تبلیغات دروغین در مود پروتز سینه وسرطان

پروتز سینه و سرطان:صحیح است که پزشک در رابطه با نوع پروتز سینه و نحوه انجام عمل و ارتباط پروتز سینه و سرطان و پروتز سینه و شیرهی و موارد دیگر به شما توضیحات و راهنمایی های لازم را خواهد داد.

تبلیغات دروغین در مورد پروتز سینه و سرطان

 

اما در نهایت این شما هستید که باید در باره ی انتخاب نوع پروتز سینه تصمیم بگیرید و ببینید کدام نوع پروتز سینه میباشد  که به شما احساس بهتری را خواهد داد و شما را از بابت پروتز سینه و سرطان نگران نمی کند.

 

تا به امروز پروتزی که بتواند تمام نیاز های بیماران را رفع سازد و صد در صد کامل و بی نقص باشد ساخته نشده است .

در نتیجه بیماران نباید گول تبلیغات دروغین را بخورند و تحت تاثیر شایعات و گزافه گویی رسانه ای قرار بگیرند .

بنابر این همه ی پروتز ها دارای مزایا و معایبی هستند و باید همه ی  این موارد را در مقابل  فوایدش ،از طریق بررسی هر نوع مدرکی ،به طریق عقلانی و بی طرفانه متوازن و متعادل کنند.

همچنین نباید به شایعات در مورد رابطه پروتز سینه و سرطان هم اعتنا داشته باشید .

زیرا همانطور که گفته شد پروتز سینه سبب سرطان نمی شود بلکه اگر خانمی که پروتز سینه دارد مبتلا به سرطان شود ،امکان دارد سرطان در این شخص ،دیرتر تشخیص داده شود.

 

از عوارض پروتز سینه

از مهم‌ترین عوارض پروتز سینه ، عفونت‌ میباشد . پروتز سینه نیز همانند هر جسم خارجی دیگر که وارد بدن می شود مانند  پروتز زانو  و سایرجاهای بدن ممکن است موجب عفونت در بدن بیمار شود  .

از عوارض پروتز سینه

 

همچنین از عوارض  دیگر پروتز سینه پارگی پروتز سینه می باشد که در صورت پارگی عوارضی برای شخص  ایجاد خواهد کرد .

مثلا این پارگی ممکن است موجب شود کپسول اطراف پروتز که مثل غلافی دور پروتز است موجب پارگی شود و در نتیجه ژل یا سلیکون موجود در پروتز به بافت سینه یا غدد لنفاوی نفوذ کند.از بین همه ی این عوارض، هیچ نوع حرفی از پروتز سینه و سرطان به میان نیامده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *