انواع روش های پروتز سینه - دکتر وفائی

انواع روش های پروتز سینه


استفاده از پروتز سینه معمولاً برای زیبایی به کار می‌رود. بسیاری از بانوان از سایز یا فرم سینه خود راضی نیستند و این عدم رضایت باعث کاهش اعتمادبه‌نفس در آن‌ها شده است. پروتز سینه راهکاری است که بسیاری از بانوان برای مقابله با این معضل انتخاب می‌کنند. این جراحی که در بین بانوان بسیار محبوب و رایج است باعث بازگرداندن اعتمادبه‌نفس از دست رفته می‌شود. آشنایی با روش های پروتز سینه باعث می‌شود شما اطلاعات بهتری در این باره داشته باشید و بتوانید تصمیماتی بهتر در استفاده از این روش‌ها بگیرید. البته که استفاده از پروتز سینه فقط جنبه زیبایی ندارد و برای بیمارانی که دارای سرطان سینه بوده‌اند و یا عدم تقارن در سینه‌های خود داشته‌اند نیز کاربرد دارد.

انواع روش های پروتز سینه - دکتر وفائی

روش انجام پروتز سینه

روش های پروتز سینه در واقع روش های انجام عمل پروتز سینه به سه شکل است. جراحی می‌تواند یکی از این سه برش را بر حسب تجربه و شرایط بدنی شما انتخاب کند و با استفاده از آن پروتز را در بدن شما قرار دهد. برش از زیر بغل، برش زیر پستان و برش اطراف نوک پستانک، انواع برش‌هایی هستند که جراح زیبایی با استفاده از آن‌ها ایمپلنت را در بدن شما وارد می‌کند. در واقع باید گفت جراح با استفاده از این برش‌ها بین قفسه سینه و سینه یک فضایی ایجاد می‌کند و ایمپلنت را در آن قرار می‌دهد.

ایمپلنت باید دقیقاً در مرکز سینه شما قرار بگیرد. این عمل با بیهوش کردن بیمار انجام می‌شود و شما در حین عمل دردی حس نخواهید کرد. البته برای اینکه این مراحل را به‌خوبی پشت سر بگذارید و بهترین نتیجه ممکن را از انواع روش های پروتز سینه بگیرید باید به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل که توسط پزشک متخصص به شما توصیه می‌شود عمل کنید. در ادامه به توضیح برخی از این توصیه‌ها خواهیم پرداخت.

مراقبت‌های قبل از پروتز سینه

پزشک متخصص قبل از عمل توصیه‌های مهمی به شما خواهد کرد که باید آن‌ها را به کار بگیرید. برای اینکه پزشک متخصص از وضعیت بدنی شما اطلاع بهتری داشته باشد حتماً باید سوابق بیماری و سلامتی خود را در اختیار او قرار بدهید. البته که در جلسه مشاوره قبل از عمل پزشک برای شما آزمایش‌هایی را تجویز خواهد کرد که باید قبل از عمل آن‌ها انجام بدهید. یکی از توصیه‌ها این است که اگر سیگار می‌کشید باید حتماً چند هفته قبل از عمل آن را متوقف کنید. سیگار کشیدن باعث تداخل در سیستم ایمنی بدن می‌شود و ممکن است مراحل بهبود را برای شما دشوار کند. بیمار شش تا هشت ساعت قبل از جراحی باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. استفاده از آسپرین ده روز قبل از انجام این عمل باید قطع شود.

مراقبت‌های پس از پروتز سینه

پس از انجام پروتز سینه به دلیل برشی که در سینه ایجاد شده است. بیمار ممکن است در این ناحیه احساس درد کند و همچنین ممکن است این ناحیه کبود شده باشد. ایجاد این مشکلات طبیعی است و پس از مدت کوتاهی حل می‌شود. در صورتی که درد بیمار زیاد بود می‌تواند از مسکن‌هایی که پزشک برای او تجویز کرده است استفاده کند. قبل از استفاده از مسکن‌ها باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر بیماری آسم دارید حتماً باید به پزشک خود اطلاع بدهید.

استحمام و آب زدن به سینه تا دو هفته ممنوع است و پس از گذشت یک هفته باید بانداژ سینه عوض شود. پس از انجام انواع روش های پروتز سینه بیمار تا ۱۰ روز نباید اجسام سنگین را بلند کند و یا ورزش کند. به طور کلی باید گفت بیمار تا ۱۰ روز نباید فعالیت‌هایی که به بخیه‌های سینه فشار وارد می‌کند را انجام دهد. یکی از نکات مهم در مراقبت بعد از عمل استفاده از سوتین‌های مخصوص است. استفاده از این سوتین‌ها که دقیقاً برای مرحله بعد از عمل پروتز سینه طراحی شده‌اند باعث می‌شود بیمار درد کمتری احساس کند و فرم دهی سینه به شکل بهتری انجام شود.

انواع روش های پروتز سینه - دکتر وفائی

روش های پروتز سینه و انواع جنس پروتز سینه

جنس پروتزهایی که امروزه در پروتز سینه به کار می‌رود متفاوت است. یکی از روش های پروتز سینه استفاده از پروتز سیلیکونی است. استفاده از پروتز سیلیکونی رایج‌تر از پروتزهای آب نمکی و ترکیبی است. استفاده از پروتز سیلیکونی در بین بیماران رایج‌تر از بقیه است چرا که فرم طبیعی‌تری به سینه می‌دهد. این پروتز جنسی ژل مانند دارد و برای افراد زیر ۲۲ سال توصیه نمی‌شود. استفاده از این پروتز باعث می‌شود که هنگام لمس سینه‌ها نیز احساس طبیعی‌تری داشته باشید. استفاده از این پروتز معایبی نیز دارد.

به‌عنوان مثال در استفاده از پروتز سیلیکونی جراح نیاز دارد از برش‌های بیشتری استفاده کند. هزینه استفاده از این روش نسبت به بقیه روش های پروتز سینه بیشتر است.

استفاده از دیگر جنس‌های پروتز مانند نمکی یا سالینی نیز مانند دیگر روش های پروتز سینه مزایا و معایب خودش را دارد. به‌عنوان مثال پروتز نمکی در استفاده بلند مدت دوام بیشتری دارد. پزشک با استفاده از یک برش کوچک می‌تواند این پروتز را جای‌گذاری کند در حالی که در استفاده از پروتز سیلیکونی نیاز به چندین برش است. در صورتی که این پروتز دچار اشکال شود و مایع درون آن تخلیه شود، اختلالی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند. استفاده از پروتز نمکی نسبت به پروتز سیلیکونی ظاهری غیر طبیعی‌تر دارد. همچنین لازم است بدانید که در استفاده از پروتز نمکی، ریسک خالی‌شدن خود به خودی نسبت به پروتز سیلیکونی بیشتر است.

انواع روش های پروتز سینه - دکتر وفائی

جمع‌بندی انواع روش‌های پروتز سینه

روش های پروتز سینه متعدد هستند و کاربردهای متعددی نیز دارند. بسیاری از افراد برای زیبایی یا به دست آوردن تقارن در سینه‌ها به سراغ پروتز می‌روند. اما تنها کاربرد پروتز سینه این نیست و به‌عنوان مثال پس از سرطان سینه بیماران می‌توانند از این روش برای بازگرداندن زیبایی خود استفاده کنند. در انجام پروتز سینه از جنس‌های مختلف پروتز استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد و پزشک معالج شما با توجه به فاکتورهای مهم بهترین جنس را به شما پیشنهاد خواهد کرد. برای انجام پروتز سینه باید قبل و بعد از عمل به یک سری توصیه که توسط پزشک انجام می‌شود توجه کنید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *