لاغری شکم و پهلو - دکتر وفائی

لاغری شکم و پهلو


چاقی یک مساله ناراحت‌کننده است که می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. به طوری که حتی ممکن است فکر کنید آیا مساله‌ای بدتر و آزاردهنده‌تر از چاقی وجود دارد؟! تجمع چربی و چاقی شکم و پهلو یکی از مشکلات رایجی است که به دنبال رژیم غذایی نادرست و عادات زندگی غلط بروز می‌کند و در مواقعی حتی بدتر از اضافه وزن و چاقی تمام بخش‌های بدن است. چرا که چاقی شکم و پهلو موجب ایجاد یک اندام نامتناسب می‌شود. امروزه راه‌های فراوانی برای لاغری شکم و پهلو وجود دارد؛ از حرکات ورزشی گرفته تا جراحی‌های سنگین و لیزر درمانی و … همگی راهکارهایی هستند که برای لاغری شکم و پهلو پیشنهاد می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم به راهکارهای امروزی برای لاغری شکم و پهلو بپردازیم. بنابراین اگر شما هم قصد لاغر کردن شکم خود را دارید اما روش‌های رایج امروزی را نمی‌شناسید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، بهتر است چند دقیقه با ما همراه شوید:

لاغری شکم و پهلو - دکتر وفائی

ورزش بهترین راهکار برای لاغری شکم و پهلو

اولین و البته بهترین راه برای لاغری شکم و پهلو، ورزش است. حرکات ورزشی زیادی برای لاغر کردن شکم و پهلو وجود دارند که به راحتی در منزل می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. در ادامه چند حرکت آسان ورزشی برای لاغری شکم و پهلو را معرفی می‌کنیم:

بالا آوردن پاها در حالت خوابیده

برای انجام این حرکت کافی است روی تشک یا زیرانداز دراز بکشید. دست‌ها را کنار باسن روی زمین قرار دهید. سپس پاهایتان را به گونه‌ای که خم نشوند، با زاویه ۹۰ درجه بالا ببرید. پاها را به حالت اولیه باز گردانده و سپس این حرکت را دوباره امتحان کنید.

حرکت زیر شکم قیچی

برای انجام این ورزش نیز باید ابتدا روی زمین دراز بکشید. سپس دست‌ها را زیر پاسن و روی زمین قرار دهید. سرتان را بلند کنید و به طرف بالا و عقب بکشید. هر دو پا را از زمین بلند کنید بدون آنکه آن‌ها را خم کنید. در مرحله بعد، پاها را درست مانند حرکت پروانه بالا و پایین کنید. یعنی پای چپتان را بالا ببرید، در حالتی که پای راسستان روی زمین قرار دارد و سپس قبل از آنکه پای چپتان به زمین بخورد، پای راستان را بالا ببرید.

حرکت کرانچ

حرکت کرانچ یکی از رایج‌ترین حرکات ورزشی است که برای لاغری شکم و پهلو پیشنهاد می‌شود. انجام این حرکت، عضلات زیر شکم و بالای شکم را درگیر می‌کند. برای انجام این حرکت، در حالت خوابیده روی زمین، کف پاها را روی زمین قرار داده و زانوهارا خم کنید. با انگشتان دست، سر خود را نگه دارید و از زمین بلند کنید.

در مرحله بعد سعی کنید سرتان را به زانوهایتان نزدیک کنید. در حالت خم شدن، عمل دم و در حالت برگشت به حالت اولیه عمل بازدم را انجام دهید.

جراحی، راهکاری برای لاغری شکم افرادی که با رژیم لاغر نشدند!

اگر رژیم غذایی و ورزش‌های لاغری را پشت سر گذاشته‌اید و با این وجود، هنوز هم در شکم و پهلو خود چربی دارید، می‌توانید به سراغ جراحی بروید. جراحی یکی از روش‌های موثر برای لاغری شکم و پهلو است. البته باید دقت داشته باشید که این روش برای افرادی مناسب خواهد بود که ابتدا با رژیم و ورزش‌های لاغری وزن خود را کاهش داده‌اند اما هنوز هم در ناحیه شکم و پهلو خود چربی دارند. جراحی با هدف لاغری شکم برای کسانی منساب خواهد بود که بیشتر از ۳۰ درصد اضافه وزن ندارند. همچنین لازم است پس از جراحی، مراقب وزن خود باشید تا کاهش یا افزایش وزن نداشته باشید.

لاغری شکم و پهلو - دکتر وفائی

روش‌های غیرتهاجمی برای لاغری شکم و پهلو، یک راهکار آسان و سریع

امروزه با پیشرفت علم و فناوری، روش‌های جدیدتری پا به میدان گذاشته‌اند. شما با کمک این روش‌ها می‌توانید بدون درد و بی‌هوشی و در کم‌ترین زمان ممکن، به اندام دلخواهتان برسید. روش‌های متنوعی برای لاغری شکم و پهلو به صورت غیرتهاجمی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کویتیشن، رادیو فرکانسی، مزوتراپی، ال پی جی، کرایولیپولیز اشاره کرد. لازم به ذکر است که اغلب این روش‌ها بدون بی‌هوشی و تمامی آن‌ها به آسانی صورت می‌گیرند.

نتایج روش‌های غیرتهاجمی بسته به روش مورد استفاده برای لاغری شکم و پهلو، ممکن است دائمی یا موقتی بوده و به چندین جلسه تکرار نیاز داشته باشد. همچنین عوارض ناشی از این روش‌ها اغلب بسیار جزئی است و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.

لاغری شکم و پهلو - دکتر وفائی

رژیم غذایی صحیح راهکاری طلایی برای لاغری شکم و پهلو

قبل از انکه سراغ جراحی یا روش‌های غیرتهاجمی برای لاغری بروید، بهتر است حرکات ورزشی به همراه رژیم غذایی صحیح را امتحان کنید. بیشتر ما عادت داریم در طول روز نوشیدنی‌های لذیذی مانند نوشابه، قهوه یا آبمیوه را مصرف کنیم. این نوشیدنی‌های خوشمزه کالری زیادی دارند. برای جبران می‌توانید نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی را جایگزین این نوشیدنی‌ها کنید.

اسیدهای چرب غیراشباع را وارد رژیم غذاییتان کنید. اسیدهای چرب غیراشباع در غذاهایی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، آووکادو، آجیل و کره بادام زمینی یافت می‌شود. همچنین پروتئین بیشتری استفاده کنید. مواد غذایی مانند تخم مرغ، شیر و گوشت گاو دارای پروتئین زیادی هستند. بهتر است بدانید تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند، چربی شکمی کمتری نسبت به دیگر افراد دارند.

یک مورد دیگر که حتما باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، فیبر است. انواع میوه، حبوبات، جو و سبزیجات منابعی از فیبر هستند. فیبر فواید زیادی برای بدن دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از نفخ شکم، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری شکم و پهلو اشاره کرد.

لاغری شکم و پهلو - دکتر وفائی

سخن آخر

لاغری شکم و پهلو یکی از چالش‌های اصلی بانوان و آقایان است. در این مطلب سعی کردیم روش‌های رایجی که برای لاغری ناحیه شکم پیشنهاد می‌شوند، بررسی کنیم. برای لاغر کردن شکم و پهلو خود در مرحله اول بهرت است حرکات ورزشی رایج را در کنار رژیم غذایی صحیح امتحان کنید. البته توجه داشته باشید که برای مشاهده نتیجه باید اندکی صبر و حوصله به خرج دهید. اگر با ورزش و رژیم غذایی، به نتیجه مناسبی نرسیدید می‌توانید با یک پزشک متخصص در رابطه با روش‌های غیرتهاجمی و یا جراحی مشورت کنید.

کلینیک دکتر وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه ، جراحی پلک ، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی ،تزریق ژل ، چربی و بوتاکس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *