ایمنی پروتز سینه

ایمنی پروتز سینه

ایمنی پروتز سینه یکی از مواردی است که خانم ها قبل از جراحی پروتز سینه در کرج مورد بررسی قرار میدهند.

ایمنی پروتز سینه

 

ایمنی پروتز سینه مانند جراح پروتز سینه دارای اهمیت میباشد .
ایمنی پروتز سینه ، طبق پژوهش هایی که انجام شده ایمپلنت سیلیکون و سالین تفاوت مهمی با یکدیگر ندارند اما در هر یک دارای جوانب مثبت و منفی هستند.

در هر دو نوع ایمپلنت سینه احتمال نداشتن ایمنی پروتز سینه ممکن است خطر پارگی وجود دارد امکان دارد ایمنی پروتز سینه در اثر خطای جراحی ،افتادن و یا فشار زیاد برسینه در حین ماموگرافی به خطر بیفتد .

ولی پارگی در دو نوع ایمپلنت متفاوت می باشد و در نتیجه ایمنی پروتز سینه در دو نوع سیلیکونی و سالینی متفاوت است.

ایمنی پروتز سینه در ایمپلنت سالینی

پارگی در ایمپلنت سالین را به آسانی توسط متخصصان قابل تشخیص است . دراین نوع ایمپلنت وقتی مایع درون ایمپلنت نشست کند شکل پستان تغییر می کند اما چون مایع درون ایمپلنت سالین آب نمک میباشد.

زمانی که مایعش نشست کند بدون خطر جذب بدن می شود و می توان گفت ایمنی پروتز سینه سالینی از این رو بهتر است .

ایمنی پروتز سینه در ایمپلنت سیلیکونی

اما در ایمپلنت سیلیکون تشخیص پارگی مشکل است و همچنین اگردر این نوع ایمپلنت پارگی ایجاد شود و سیلیکون نشست کند در بدن باقی می ماند و ممکن است بعضی مواقع به خارج از سینه و داخل گره های لنفاوی نفوذ کند و ایمنی پروتز سینه سیلیکونی از این جهت کمتر می باشد.

با اینکه این امر خیلی وحشتناک به نظر می رسد اما تاکنون هیچ مطالعاتی نشان نداده که این امر منجر به پارگی شده باشد.

ولی با این وجود در صورت پاره شدن این نوع ایمپلنت دکتر به شما توصیه خواهد کرد که آن را خارج کنید. معمولا در این نوع ایمپلنت پارگی خاموش اتفاق می افتد یعنی اینکه بیمار و پزشک در حالت نرمال متوجه این نوع پارگی نمی شود و تنها با MRI می توان آن را تشخصی داد.

به همین دلیل هم FDA به خانم ها توصیه می کند سه سال بعد از جایگذاری ایمپلنت سیلیکون حتما MRI انجام دهند و سپس هر دو سال یکبار هم اقدام به تکرار آن کنند .

امکان دارد بیمه هزینه ایمپلنت را پرداخت نکند به همین دلیل ممکن است هزینه ام آر ای یک خانم در طول دوران زندگی بعد از پروتز سینه از هزینه خود عمل پروتز سینه بالاتر بزند.

نتایج زیبایی شناختی

 

نتایج زیبایی شناختی

خیلی از خانم ها و جراحان پلاستیک ظاهر و احساس ایمپلنت سیلیکونی را به ایمپلنت سالینی ترجیح می دهند چون ایمنی پروتز سینه در نوع سیلیکونی خیلی به بافت سینه شبیه هست ولی ایمپلنت سالینی معمولا موجب ناهمواری در پوست می شود.

پلاتین

ایمپلنت سیلیکونی دارای پلاتین است در حالیکه در ایمپلنت سالین این پلاتین وجود ندارد. طبق گفته FDA ،مطالعات هیچ خطری را درخصوص پلاتین گزارش نکرده اند ولی در هر صورت خیلی از مردم فکر می کنند که پلاتین برای آنها ممکن مضر باشد و ایمنی پروتز سینه را به خطر بیندازد.

انتخاب برای انجام پروتز سینه

برای تصمیم گیری در مورد انجام یا عدم انجام ایمپلت سینه چه برای بازسازی و چه برای افزایش آن کار راحتی نیست چون باید برای این کار خیلی ازموارد را در نظر بگیرید و بسنجید.

طبق مطالعات انجام شده بیشتراز ۳۰۰.۰۰۰ خانمی که هر ساله از ایمپلنت سینه استفاده می کنند از آن راضی است .

اما با این حال خیلی از خانم ها برای انجام این جراحی دچار نگرانی برای سلامتی خود در دراز مدت هستند .اما تحقیقات هیچ نوع رابطه ای بین پروتز سینه و بیماری جدی پیدا نکرده است.

برای اینکه بتوانید از اینگونه نگرانی ها خلاص شوید شاید مهم ترین کاری که انجام دهید این باشد که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و به دنبال جراحی باشید که واقعا به کارش مطمئن باشد و با صراحت با این پزشک مشاوره نمایید و بهترین و بدترین حالاتی که امکان دارد بعد عمل برایتان پیش بیاید را از جراحتان بپرسید .

چون هر چه بیشتر در رابطه با عمل و مزایا و معایب عمل و همچنین ایمنی پروتز سینه اطلاعات کسب کنید راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید.

از چه سنی می‌توان جراحی پروتز سینه را انجام داد؟

جراحی پروتز سینه از محبوب‌ ترین و رایج ترین جراحی‌های زیبایی به حساب می آید و خانم‌ها بعد از گذاشتن پروتز سینه، رضایت بیشتری از ظاهر خود پیدا می کنند و لباس های مجلسی و زیبا را با اعتماد به نفس بیشتری بر تن می کنند .

معمولا یکی از سوالات رایجی که اکثر خانم‌ها در مورد جراحی پروتز سینه می‌پرسند،این است که چه سنی برای جراحی پروتز سینه مناسب می باشد.

بهترین سن پروتز سینه

بهترین سن برای جراحی پروتز سینه ، بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سالگی می باشد.

بهترین سن پروتز سینه

سازمان‌های معتبر جهانی، انجام این جراحی را برای خانم‌هایی که سنشان کمتراز ۱۸ است پیشنهاد نمی کنند چون این جراحی تنها باید زمانی انجام شود که رشد سینه ها کامل شده باشد.

حتی ممکن است در بعضی خانم ها در بیست سالگی هم رشد سینه ها کامل نشده باشد .

در حالیکه در برخی ،انجام دادن پروتز سینه از خانم ها سینه ها در سن ۱۸ سالگی به بالاترین حد رشدشان رسیده‌اند، بعد از کامل شدن رشد سینه ها ، به بیمار و پزشک کمک می‌کند سایز مناسب‌ تری را برای پروتز سینه انتخاب کنند زیرا انتخاب سایز پروتز سینه وقتی سینه‌ها هنوز در حال رشد هستند، کار سختی می باشد.

معمولا اکثر خانمهایی که خواهان بزرگ کردن سینه ها هستند در سنین بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی قرار دارند و امکان دارد قصد داشته باشند در آینده باردار شوند .

توصیه جراحان به این بیماران این است که زمانی این عمل را انجام دهند که قصد نداشته باشند در آینده بچه دار شوند.چون در دوران بارداری و شیردهی فرم سینه ها دچار تغییر می شود . ( پروتز سینه و شیردهی )

با اطلاعاتی که کسب کردیم نتیجه می گیریم بهترین سن برای بزرگ کردن سینه ها بین ۳۵ تا ۵۰ سالگی است.

آیا جراحی پروتز سینه امن است؟

در صورت کلی پروتز سینه مشکلی برای سلامتی سینه ها ایجاد نمی‌کند؛ اما این حال ممکن است عوارضی برای بیمار در پی داشته باشد. که این عوارض قابل کنترل میباشند.

تصمیم‌ گرفتن برای انجام جراحی بزرگ کردن سینه، با ارزیابی کامل مزایای بالقوه و عوارض احتمالی این جراحی امکان‌پذیر می باشد. تصمیم گیری برای عمل کاملا شخصی بوده و بر پایه ی تمایل بیمار و مشورت با جراح باتجربه انجام میگیرد.

مناسب بودن هر کدام از انواع پروتزها

در اینکه کدام نوع پروتز برای چه کسی مناسب است وجود دارد .کسانی که پس از سرطان سینه ( پروتز سینه و سرطان ) بهبود یافته اند ،هر سنی که داشته باشند می توانند هر نوع پروتزی را انتخاب کنند .

مناسب بودن هر کدام از انواع پروتزها

 

ولی در خانم هایی که عمل پروتز سینه را به قصد زیبایی انجام می دهند ،درخانم های ۱۸ ساله و بالاتر پروتز های آب نمکی و در خانم های ۲۲ ساله و بالاتر پروتز های سیلیکونی پیشنهاد می شود.

بر طبق نظر FDA نتیجه ی این دو محصول متفاوت از یکدیگر می باشد.

البته امکان دارد پزشک شما برای شما یک نوع از پروتز سینه مناسب تر از نوع دیگر ترجیح دهد و آن را به شما توصیه کند چون در این انتخاب ، موارد خاصی، مانند سایز فعلی سینه ها یا فرم بدن شما ، می تواند یک نوع از پروتزها را برای شما مناسبتر سازد.

 

ایمنی پروتز سینه و مورد اطمینان بودن آنها

لایه بیرونی پروتز سینه از جنس سیلیکون است و سیلیکون عنصری می باشد که در طبیعت وجود دارد و از ترکیب عناصری مانند کربن، ئیدروژن و اکسیژن به وجود می آید.  سیلیکون برای ساخت محصولاتی مثل لوازم آرایشی، مواد غذایی و پروتزهای پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

بررسی های زیادی برای به اثبات رساندن بیماری‌زا بودن پروتزهای سیلیکونی و ایمنی پروتز سینه انجام گرفته است اما هیچ کدام از این مطالعات ثابت نکرده است که پروتز سیلیکونی می تواند موجب افزایش ابتلای فرد به سرطان سینه شود و ایمنی پروتز سینه غیر ممکن باشد.

همچنین این موضوع نیز اثبات نشده است که پروتز سینه می تواند بیماریهایی خود ایمنی مانند آرتروروماتوئید را ایجاد کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *