هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی

هزینه ی عمل جراحی بینی در بین  افراد  متفاوت است؛زیرا هزینه جراحی بینی به تغییراتی که در بینی فرد صورت می گیرد و همین طورعملکرد پزشک بستگی دارد به طور کلی هزینه جراحی بینی شامل موارد هزینه جراح،هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه دارو،وسایل مصرفی وهزینه های بیمارستان که به طور کلی ازبیماردریافت می شود.

هزینه جراحی بینی

امروزه جراحی بینی در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است بنابراین هزینه جراحی بینی چیزی است که در بین مردم بیشتر مورد سوال است برحسب نوع بینی و نوع پوست بیمارهزینه جراحی بینی فرق خواهد کرد. کسانی که بینی های استخوانی دارند هزینه کمتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. البته تجربه پزشک جراح شما و محل انجام جراحی از مواردی است که در هزینه جراحی بینی موثر است.

 

تقریبا می توان گفت هزینه جراحی بینی شما به جراحی که انتخاب می کنید بستگی دارد. درهزینه جراحی بینی تخصص جراح در جراحی بینی، صلاحیت های حرفه ای، تجربه، شناخته بودن و معروفیت جراح موثر است.

عمل جراحی بینی

انجام جراحی بینی

عمل جراحی بینی  ازمهمترین عمل‌های زیبایی بر روی صورت یک فرد است و به همین علت هزینه جراحی بینی نسبت به سایر زیبایی بالاترمی‌باشد. چون این عمل با ساختارهای بسیار ظریف بینی کار دارد پس نیازمند توجه دقیق به جزئیات واصلاح دقیق بینی است .

زیرا جراح نه تنها باید وضعیت غضروف بینی را اصلاح ‌کند، بلکه جراح ساختار استخوانی بینی و پوست آن را نیز تغییر می‌دهد تا به یک نتیجه طبیعی و مطلوب برسد. در نتیجه جراح می‌بایست توجه خاص به نتیجه جراحی و نیز عملکرد مناسب بینی داشته باشد. به این ترتیب پیچیدگی جراحی بینی  می‌تواند به‌طور مشخص بر هزینه جراحی بینی  تاثیر داشته باشد.

می‌توان گفت که هزینه جراحی بینی در ایران بین ۲ تا ۲۰ میلیون تومان متفاوت است و بالا بودن قیمت لزوماً به علت بهتر بودن کیفیت جراحی  بینی نیست.بلکه بایدبدون توجه به  هزینه جراحی بینی جراح با تجربه را انتخاب نمایید.

هزینه متفاوت جراحی بینی

اگر جراحی بینی فقط ترمیم بینی با استفاده از تزریق مایع یا ژل انجام شود معمولاً این ترمیم به‌صورت سرپایی و در مطب پزشک انجام می‌شود وهزینه آن بستگی به جراح از چند صد هزار تومان تا چند میلیون می‌باشد، زیرا هزینه جراحی بینی برای بینی هر فرد متفاوت است.

اما اگر یک عمل جراحی ترمیمی کامل باشد و در جراحی قبلی نقص وجود داشته باشد، باید یک عمل جراحی کامل انجام شود و معمولااین هزینه جراحی بینی بالای ۱۰ میلیون تومان است مگر اینکه بینی نقص زیادی نداشته باشد.

 هزینه جراحی بینی متفاوت

هزینه های بیهوشی

معمولاهزینه های بیهوشی در کل فرایند هزینه جراحی بینی محاسبه می شود. میزان هزینه بیهوشی به پزشک بیهوشی، زمان عمل وبیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی بستگی دارد. معمولاً بیهوشی عمومی هزینه ی بیشتری نسبت به هزینه بیهوشی موضعی دارد زیرا مستلزم زمان و تلاش بیشتر متخصص بیهوشی است بنابراین در بیهوشی کامل هزینه جراحی بینی بالاتر می شود .

 

هزینه تجهیزات مورداستفاده در جراحی بینی

این هزینه‌ها بسته به جراح پلاستیکی که این عمل را انجام می دهد و اینکه این عمل در بیمارستان یا یک مرکز جراحی تخصصی انجام می شود متفاوت است معمولاً تسهیلات جراحی بینی در بیمارستان بیشتر از تسهیلاتی است که در یک مرکز جراحی انجام می‌شود بنابراین هزینه جراحی بینی در بیمارستان بیشتر است.

 

 

 

هزینه جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی معمولا غضروف های ضعیف و نازک دارند  ودراین نوع بینی ها پوست ضخیم تر است و چربی زیادتری دارد. بینی های گوشتی چون غضروف های نازکتری دارد واین غضروف باید توسط متخصص وبا تجربه تقویت شود تا بینی به حالت اول باز نگردد البته این عمل برای بیمار کمی گران‌تر است و هزینه جراحی بینی در این نوع بینی ها بیشتر است .

هزینه جراحی بینی استخوانی

معمولا تغییراتی که در جراحی زیبایی بینی روی بینی فرد انجام می شود در هزینه جراحی زیبایی بینی تأثیر گذار هستند از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه بینی استخوانی نوع بینی ،نوع پوست بینی ، داشتن و یا نداشتن پولیپ بینی می باشد .با توجه به اینکه فاکتورهای متفاوتی در هزینه جراحی بینی استخوانی تاثیر گذار هستند به طوردقیق نمی توان بیان کرد هزینه جراحی بینی استخوانی  چقدر است .

هزینه بینی استخوانی

 

این عمل ممکن است به چندین میلیون برسد که بسته به جراح متفاوت است. هزینه های جراحی بینی بسته به نوع عمل ممکن است بالاتر یا پایین ترشود البته باید به این نکته نیز توجه کرد که دستمزدهای ارائه‌ شده توسط جراحان مختلف متفاوت است زیرا عمل های پیچیده تر، به تخصص، مهارت و زمان بیشتری در اتاق عمل نیاز خواهند داشت و هزینه جراحی بینی را بالاتر می برد.

 

 

 

تأثیر نوع عمل جراحی بینی بر هزینه

در حقیقت با توجه به اینکه جراحی زیبایی بینی برای هر فرد متفاوت است نوع عمل جراحی موردنیاز، تأثیر مستقیم بر هزینه جراحی بینی خواهد داشت. امروزه جراحی‌های بینی مختلف با پیچیدگی متفاوت بر روی افراد انجام می‌شود. جراحی کوچک کردن بینی اصلاح ساختار بینی، و جراحی شکاف لب و کام به نسبت به دیگر جراحی ترمیمی بینی از هزینه پایین‌تر برخوردار است.

با استفاده از روش‌های مختلف در جراحی بینی ممکن است مرخص شدن یک فرد از کلینیک با گذشت چند ساعت امکان‌پذیر باشد. اما بعضی افراد نیاز به بستری شدن در کلینیک را دارند وباید تحت نظر قراربگیرند. با اضافه کردن هزینه بی‌هوشی مورد نیاز برای عمل جراحی به این موارد، هزینه جراحی زیبایی بینی متفاوت خواهد بود.

 

 

 

هزینه جراحی بینی با بیمه

اگر فردی عمل جراحی بینی را برای اصلاح نحوه‌ی عملکرد بینی ورفع نواقصی مانند  انحراف تیغه ی بینی و مشکلات تنفسی انجام دهد بیمه قسمتی از هزینه جراحی بینی وحتی گاهی برخی بیمه ها تمام هزینه جراحی بینی را می پردازد.

هزینه جراحی بینی با بیمه

 

بیشترشرکت های بیمه، هزینه صاف کردن تیغه بینی را تحت پوشش خود قرارمی‌دهند. تایید وجود انحراف در تیغه بینی توسط پزشک و با استفاده از ابزارهای مخصوص امکان‌پذیرمی باشد گاهی نتیجه مورد نظر در جراحی بینی حاصل نمی شود و نیاز به جراحی مجدد است.

قبل از انجام جراحی پلاستیک بینی، با شرکت بیمه ی خود هماهنگی های لازم را انجام دهید زیرا برخی از این شرکت های بیمه نیازبه تایید قبل از انجام عمل بینی دارند. البته توجه داشته باشید که جراحی بینی که تنها با هدف زیبایی انجام شود، معمولا توسط شرکت های بیمه پوشش داده نمی شوندهزینه جراحی بینی توسط این شرکت ها پرداخت نمی شود . به هر حال ثابت کردن این شرایط  که جراحی بینی برای زیبایی نیست به شرکت های بیمه دشواراست و اغلب باید مورد تایید کارشناسان بیمه قرار گیرد.

 

 

دکتر حمید رضا وفایی – متخصص جراحی و زیبایی

جراحی بینی – لیپوماتیک

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *